Από τη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας διέπρατταν κλοπές και πλαστογραφίες αυτοκινήτων, απάτες με σκοπό την ασφαλιστική αποζημίωση για κλοπές που δεν είχαν γίνει ποτέ, καθώς και λαθρεμπορία οχημάτων με πλαστά έγγραφα ταξινόμησης.
Για την υπόθεση συνελήφθησαν συνολικά -10- μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, στο πλαίσιο οργανωμένης αστυνομικής επιχείρησης, που πραγματοποιήθηκε μεσημβρινές ώρες της Τετάρτης, 12 Νοεμβρίου 2025, σε Νέα Μάκρη, Αχαρνές, Άνω Λιόσια, Κυψέλη, Κολωνό και στον Τύρναβο.
Στην επιχείρηση συμμετείχαν αστυνομικοί του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας, με τη συνδρομή αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Λάρισας, ενώ για την εξάρθρωση της εγκληματικής οργάνωσης, καίρια ήταν η συμβολή του Τμήματος Εργαστηρίων Πυροβόλων Όπλων και Ιχνών Εργαλείων της Υποδιεύθυνσης Εργαστηρίων της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών.
Οι συλληφθέντες κατηγορούνται –κατά περίπτωση- για εγκληματική οργάνωση που διέπραττε διακεκριμένες κλοπές, απάτες, πλαστογραφίες, υπεξαιρέσεις, τετελεσμένες και απόπειρες αυτών, κατά συναυτουργία, κατ’ εξακολούθηση και κατ’ επάγγελμα, που το συνολικό τους όφελος ξεπερνά τα 120.000 ευρώ, καθώς και παραβάσεις των νομοθεσιών του Εθνικού Τελωνιακού Κώδικα, του νόμου περί νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και του νόμου περί όπλων, ενώ στη δικογραφία περιλαμβάνονται ακόμη -28- άτομα, τα οποία φέρεται να είχαν υποβοηθητικό ρόλο στην οργάνωση.
Ως προς τον τρόπο δράσης, τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, εκμεταλλευόμενα «κενό» στη διαδικασία τεχνικού ελέγχου οχημάτων που εισάγονται από το εξωτερικό, προχωρούσαν στην κατάρτιση πλαστών τιμολογίων αγοράς και πλαστών αδειών κυκλοφορίας ξένων Αρχών.
Με τα έγγραφα αυτά, ταξινομούσαν τα οχήματα στην Ελλάδα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις δημιουργούσαν τα συνοδευτικά έγγραφα, ώστε στη συνέχεια να αφαιρέσουν όχημα ίδιου τύπου, μοντέλου και χρώματος.
Για την αφαίρεση των οχημάτων, τα μέλη της οργάνωσης, χρησιμοποιούσαν τεχνικά μέσα και στη συνέχεια προέβαιναν σε αλλοίωση των αριθμών πλαισίου και κινητήρα, ώστε αυτά να εμφανίζονται ως νόμιμα ταξινομημένα. Στη συνέχεια, τα διέθεταν προς πώληση μέσω διαδικτυακών πλατφορμών ή τα μεταβίβαζαν σε τρίτα πρόσωπα, τα οποία ακολούθως δήλωναν ψευδώς κλοπή για να εισπράξουν αποζημιώσεις από ασφαλιστικές εταιρείες.
Μάλιστα, για τη νομιμοποίηση της δράσης τους, είχαν ιδρύσει εταιρεία εμπορίας αυτοκινήτων-«φάντασμα», μέσω της οποίας από το 2022 έως σήμερα είχαν ταξινομηθεί συνολικά 33 οχήματα, χρησιμοποιώντας ως διαχειριστές και «μπροστινούς» άτομα που αγνοούσαν τη δραστηριότητα και λάμβαναν συμβολικές αμοιβές.
Παράλληλα, μίσθωναν οχήματα από εταιρεία μακροχρόνιας μίσθωσης και, λίγες ημέρες αργότερα, δήλωναν ψευδώς την κλοπή τους, παραδίδοντας τα οχήματα στην οργάνωση για περαιτέρω διάθεση. Η ζημία που προκάλεσαν στην εν λόγω εταιρεία εκτιμάται ότι υπερβαίνει τις 300.000 ευρώ.
Για να πετύχει τον σκοπό της, η οργάνωση διέθετε δομημένη ιεραρχία και κατανομή ρόλων, ως εξής:
-52χρονος, είχε τον καθοδηγητικό ρόλο, αναλαμβάνοντας τη σύνταξη των πλαστών εγγράφων και το συντονισμό των ενεργειών της οργάνωσης,
-35χρονη, εντόπιζε τα άτομα που θα χρησιμοποιούνταν ως «μπροστινοί» και μεριμνούσε για τη νομιμοποίηση των παράνομων εσόδων μέσω επιχειρήσεων που φαινομενικά λειτουργούσαν νόμιμα,
-44χρονος και 34χρονη, είχαν την ευθύνη για την πώληση των κλεμμένων και πλαστογραφημένων οχημάτων, καθοδηγώντας τους «μπροστινούς» στις ψευδείς δηλώσεις κλοπών,
-50χρονος, ενεργούσε ως λογιστής της οργάνωσης, διαχειριζόταν τα οικονομικά και φρόντιζε για τη δημιουργία και διαχείριση της εικονικής εταιρείας από 53χρονο και 25χρονο,
-36χρονος, 30χρονος και 46χρονος αναλάμβαναν την αφαίρεση των οχημάτων, τη μεταβολή των στοιχείων τους και την προώθησή τους προς πώληση.
























































