
Ένα όνειρο δεκαετιών για τη Ραφήνα έγινε πραγματικότητα, τουλάχιστον σε πρώτη φάση και αυτό δίνει αισιοδοξία και ελπίδα τόσο στις χιλιάδες κατοίκους όσο και στη Δημοτική Αρχή, η οποία πιστώνεται αυτή την αυτοδιοικητική επιτυχία.
Τα δρομολόγια του μπλε λεωφορείου με τον αριθμό 314, «Δουκίσσης Πλακεντίας-Παλλήνη-Ραφήνα», εδώ και λίγες ημέρες είναι γεγονός και εξυπηρετούν τους κατοίκους της πόλης με το αστικό εισιτήριο του 1,40 ευρώ και στάσεις σε σημεία -«κλειδί» επί της λεωφόρου Μαραθώνος με αφετηρία τη Χρυσοστόμου Σμύρνης στον Νέο Βουτζά, τη Διασταύρωση Ραφήνας, το Πικέρμι, τον προαστιακό Παλλήνης και τερματισμό τον σταθμό μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας, φυσικά με δωρεάν μετεπιβίβαση σε προαστιακό ή μετρό με βάση το χρονικό όριο.
Όλοι οι πολίτες χαιρέτησαν με ικανοποίηση την έλευση της αστικής συγκοινωνίας, καθώς ήταν μία επιτακτική ανάγκη. Το κοινωνικό αυτό πρόβλημα σοβούσε επί δεκαετίες, προκαλώντας οικονομική «αιμορραγία» σε εκατοντάδες πολίτες, κυρίως εργαζόμενους στην Αθήνα και φοιτητές, αλλά και όλο τον κοινωνικό «ιστό» που είχε κάποια υποχρέωση στην πρωτεύουσα. Με το εισιτήριο του υπεραστικού λεωφορείου να έχει εκτοξευθεί στα δυόμισι ευρώ (!) ένας άνθρωπος που χρειαζόταν -ας πούμε λόγω εργασίας- εξαήμερη μετακίνηση πλήρωνε 150 ευρώ τον μήνα μόνο για το πορτοκαλί λεωφορείο, χωρίς να υπολογίζουμε ένα δεύτερο λεωφορείο ή μετρό ή ταξί που θα έπαιρνε για να φτάσει στον τελικό προορισμό του, με συνολικό κόστος που θα έφτανε και τα 250 ευρώ τον μήνα, δηλαδή μισό μισθό ή σύνταξη!
Το μπλε λεωφορείο σε πρώτη φάση δε θα μπαίνει μέσα στη Ραφήνα από τη Διασταύρωση, αλλά θα διατρέχει την πόλη μέσω της Λεωφόρου Μαραθώνος, συνεχίζοντας από το παλιό τέρμα στο Πικέρμι για περίπου 11 χιλιόμετρα ακόμη. Όλοι ελπίζουν σύντομα να ολοκληρωθεί η αστική συγκοινωνία με εξυπηρέτηση ως το λιμάνι μέσω της λεωφόρου Φλέμινγκ, καθώς και να επεκταθεί μέχρι και τη Νέα Μάκρη και τον Μαραθώνα.
Τι λέει ο Δήμαρχος;
Η Marathon Press επικοινώνησε με τον Δήμαρχο Ραφήνας-Πικερμίου, κ. Βαγγέλη Μπουρνού, ο οποίος επεσήμανε:
«Από τον Σεπτέμβριο του 2014 οπότε και αναλάβαμε τη διοίκηση του Δήμου, αρχικά ως δήμαρχος ο Βασίλης Πιστικίδης και στη συνέχεια εγώ, αλλά δρώντας πάντα μαζί και σε απόλυτη σύμπνοια οργανώσαμε το «σχέδιο» έλευσης του αστικού λεωφορείου και στη Ραφήνα. Εργαστήκαμε, εργαζόμαστε και θα εργαζόμαστε σκληρά μέχρι το μπλε λεωφορείο να μπει και μέσα στην πόλη. Έξι είναι οι «σταθμοί» αυτού του μεγάλου «ταξιδιού» μέχρι να φτάσει ο φετινός Ιούλιος που τα καταφέραμε στην πράξη. Η αδειοδότηση λειτουργίας δημοτικής συγκοινωνίας τον Αύγουστο του 2015, η διαγωνιστική διαδικασία τον Μάρτιο του 2016, η έναρξη λειτουργίας των δρομολογίων τον Οκτώβριο του 2016, η εξέλιξη με την εταιρεία Elbisco στο Πικέρμι, η υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου του οργανισμού στις 7 Ιουλίου για την επιμήκυνση της αστικής γραμμής Δουκίσσης Πλακεντίας-Παλλήνη (και Πικέρμι) έως τη Ραφήνα και επισήμως και η ενεργοποίηση της απόφασης στις 17 Ιουλίου με το πρώτο δρομολόγιο. Επόμενο «βήμα» είναι η χρονική επέκταση έως το απόγευμα, αρχικά στις 4, της δημοτικής συγκοινωνίας με παράλληλη αναπροσαρμογή των δρομολογίων για καλύτερη εξυπηρέτηση προς τις στάσεις του αστικού της Μαραθώνος από τον Σεπτέμβριο. Το «κομβικό» σημείο, όμως, θα είναι η άνοιξη του 2019, οπότε και λήγει η σύμβαση με τα υπεραστικά ΚΤΕΛ και τότε θα «τρέξουν» όλες οι εξελίξεις ώστε το μπλε λεωφορείο να μπει και μέσα στη Ραφήνα. Έως τότε δε θα σταματήσουμε να εργαζόμαστε για την ποιότητα ζωής των πολιτών στις μετακινήσεις.»
O Ηλίας Ψηνάκης… σφυρίζει αδιάφορα
Κι ενώ η Ραφήνα «πανηγυρίζει» για την έλευση της αστικής συγκοινωνίας, καλύπτοντας σε πρώτη φάση ένα σημαντικό κενό μέχρι να ολοκληρωθεί στο 100%, ο Δήμος Μαραθώνα δεν έχει καν δημοτική συγκοινωνία. Υπογραμμίζουμε ότι είχε, μέχρι που την κατάργησε ο κ. Ηλίας Ψηνάκης!
Ο δήμαρχος Μαραθώνα όπως κατηγορείται από την αντιπολίτευση αλλά και την πλειονότητα των δημοτών, αντί να αγωνίζεται για να έρθει στην περιοχή η αστική συγκοινωνία, αρέσκεται στο να φωτογραφίζεται στη σκεπή μπλε λεωφορείων κάνοντας… χάπενινγκ.
Ο κ. Ψηνάκης νομίζει πως είναι κι αυτό άλλο ένα lifestyle ενσταντανέ που «πουλάει» στο διαδίκτυο, ενώ οι πολίτες του Μαραθώνα, της Νέας Μάκρης, της Αγίας Μαρίνας, του Ζούμπερι και των άλλων περιοχών του δήμου υποφέρουν οικονομικά στις μετακινήσεις τους. Κι εδώ το εισιτήριο στο πορτοκαλί λεωφορείο αγγίζει πολλές φορές και τα τέσσερα ευρώ και μάλιστα δεν υπάρχει καν δημοτική συγκοινωνία να ανακουφίζει έστω τις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, ηλικιωμένους κλπ. στις μετακινήσεις τους.
«Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι». Θα πρέπει ο κ. Ψηνάκης και οι σύμβουλοί του να αναλάβουν, σιγά σιγά τις ευθύνες τους.
Οι στάσεις του λεωφορείου από Πικέρμι έως Νέο Βουτζά
1. Ευτυχίας, επί της Μαραθώνος.
2. Νοσοκομείο Ζώων, επί της Μαραθώνος.
3. Καλλιτεχνούπολη, επί της Μαραθώνος, 30 μέτρα πίσω από τον φωτεινό σηματοδότη.
4. Αρίωνος, επί της Μαραθώνος (κοινή στάση με ΚΤΕΛ).
5. Βυζαντίου, επί της Μαραθώνος, 30 μέτρα πριν τον φωτεινό σηματοδότη της συμβολής με την οδό Βυζαντίου.
6. Δωδεκανήσου, επί της Μαραθώνος (κοινή στάση με ΚΤΕΛ).
7. Βγένα, επί της Μαραθώνος, 15 μέτρα πίσω από τον φωτεινό σηματοδότη στο 24ο χλμ.
8. Διασταύρωση Ραφήνας, επί της Μαραθώνος στο τέλος της διαμορφωμένης εσοχής.
9. Δημοτικό Αναψυκτήριο, επί της Μαραθώνος (κοινή στάση με ΚΤΕΛ).
10. Αγία Βαρβάρα, επί της Μαραθώνος.
11. ΙΚΑ, επί της Μαραθώνος, 10 μέτρα μετά το ΙΚΑ Ραφήνας.
12. Χρυσοστόμου Σμύρνης, 30 μέτρα από τη διασταύρωση με την οδό Λογοθετίδη.
Τα δρομολόγια από Σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας και Ραφήνα

























































