Ο αθλητισμός δίνει χρόνια στη ζωή και ζωή στα χρόνια. Η πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί, με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Την ημέρα αυτή δεν πραγματοποιούνται μαθήματα στα σχολεία, αλλά διεξάγονται ενδοσχολικοί αγώνες αθλοπαιδιών, με στόχο οι μαθητές, από νεαρή ηλικία, να αγαπήσουν τον αθλητισμό και να βάλουν την άσκηση στη ζωή τους. Ο τρόπος ζωής μας, πλέον, μας επιβάλλει να εντάξουμε τη γυμναστική στη ζωή μας. Ανεξαρτήτου ηλικίας, φυσικής κατάστασης κλπ οφείλουμε να αφιερώνουμε μερικές ώρες την εβδομάδα για να φροντίζουμε τον εαυτό μας. Γιατί το μόνο σίγουρο είναι ότι ο οποιοσδήποτε από εμάς μπορεί να βρει κάτι που να του ταιριάζει και να του αρέσει, μιας και οι επιλογές είναι πολλές. Τένις, cross-fit, βάρη, pilates, στίβο, περπάτημα, μπαλέτο, παραδοσιακοί χοροί και ούτω καθ’ εξής.
Γι’ αυτό τον λόγο, η Marathon Press μίλησε με τους καθ’ ύλην αρμόδιους και τους ζήτησε να μας πουν τον καλύτερο λόγο για τον οποίο πρέπει όλοι, ανεξαιρέτως, να αγκαλιάσουμε τον αθλητισμό.

Δείτε τι είπαν:

Νίκος Καραμποΐκης – NK Fitness Club

Η πρωτοβουλία του ΥΠΠΕΘ να καθιερώσει Ημέρα Αθλητισμού στα σχολεία με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο, αναλογιζόμενος, μάλιστα, ότι η Υγεία ήταν θεά στην αρχαιότητα. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, ότι η εκγύμναση του σώματος είναι ένας από τους πρώτους παράγοντες που εξασφαλίζουν την Υγεία. Δεδομένου ότι έρευνες έχουν αποδείξει ότι ο λαός μας συγκαταλέγεται στους πιο παχύσαρκους στην Ευρώπη, αντιλαμβανόμαστε ότι η ενασχόληση μας με τη γυμναστική αποτελεί επιλογή ζωής. Ο καθένας μας μπορεί να διαλέξει να γυμναστεί με ό,τι τον ευχαριστεί. Ομαδικά αθλήματα, στίβο, ποδήλατο, crossfit. Σημασία έχει να αφιερώσει χρόνο σε άσκηση που κάνει τη ζωή του ποιοτική, τον κοινωνικοποιεί, τον μαθαίνει να βάζει στόχους και να μάχεται να τους πετύχει. Πιστεύω στην ανθρώπινη δύναμη όταν αυτή ενεργοποιείται για την εξασφάλιση της Υγείας, της Ζωής. Προσωπικό μου στόχο έχω θέσει, λοιπόν, να μεταδώσω την αγάπη μου για τη γυμναστική σε όλους. Να αφιερώσουν χρόνο σ’ αυτή, γιατί μ’ αυτόν τον τρόπο θα ζήσουν περισσότερο, διαθέτοντας Υγεία σωματική και πνευματική. Ας μην ξεχνάμε και το αξίωμα των αρχαίων προγόνων μας, «Νους υγιής εν σώματι υγιεί».

Ιωάννα Βασιλόγιαννη – Edumove

Ο άνθρωπος από τη φύση του είναι σχεδιασμένος για κινητική δραστηριότητα, συλλογική προσπάθεια, κοινωνικότητα, θέση και επίτευξη στόχων. Ο συνδυασμός σωματικής και πνευματικής προσπάθειας, που χαρακτηρίζει τον αθλητισμό, αποτελεί το αντίρροπο στις συνθήκες της σύγχρονης καθιστικής και κοινωνικά αποξενωμένης ζωής. Για την κάθε εξελικτική φάση στην πορεία της ζωής του ανθρώπου υπάρχει η αθλητική δραστηριότητα που αρμόζει στις εκάστοτε ανάγκες του.
Ενασχόληση με τον αθλητισμό, λοιπόν, προκειμένου να είμαστε ισορροπημένοι σωματικά και ψυχολογικά σε κάθε φάση της ζωής μας. Το σώμα και η ψυχή είναι αδιαίρετα και αλληλοτροφοδοτούμενα.
Εκπαιδεύοντας το ένα εξελίσσουμε και το άλλο. Οφείλουμε να τιμούμε την ανθρώπινη φύση μας και να καλλιεργούμε αυτόν τον δεσμό νου και σώματος. Αυτός είναι ο καλύτερος λόγος ενασχόλησης με τον αθλητισμό.

Ναταλί Βίτσιου – Natali’s Vitsiou School of Dance

Ο χορός (μπαλέτο, μοντέρνος χορός, Latin) για τις μικρές ηλικίες είναι ο καλύτερος τρόπος για να εξοικειωθούν τα παιδιά, σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία, με το σώμα τους, με την ομάδα και να γυμνάζονται με τον πιο δημιουργικό τρόπο! Ένα μάθημα χορού επιδρά βαθιά στον ψυχικό κόσμο του παιδιού, τονώνει το ρυθμικό αισθητήριό του, οξύνει τις αισθήσεις (ακοή, όραση, αφή), το εξοικειώνει με το σώμα του, την κίνηση στον χώρο, γυμνάζοντάς το παράλληλα!
Το βοηθά να αναπτύξει τα συναισθήματα και τη φαντασία του, αποκτά χάρη, αρμονική κίνηση, ευλυγισία, γρήγορη σκέψη και το μαθαίνει παράλληλα να λειτουργεί με σεβασμό για τον εαυτό του και για την ομάδα.
Ο χορός για τους ενήλικες βοηθά με ευχάριστο τρόπο στην καλυτέρευση της φυσικής κατάστασης κα της ψυχικής τους υγείας, τονώνει την αυτοπεποίθηση, δρα αγχολυτικά, βοηθά στην κοινωνικοποίηση, γνωρίζοντας καινούριους ανθρώπους μέσα σε ένα χαρούμενο περιβάλλον και δημιουργεί συναισθήματα χαράς και εκτόνωσης!

Αναστασία Ζιούβα – Anastasia’s Pilates

Η σημερινή εποχή με τις αυξημένες απαιτήσεις και τους εξοντωτικούς ρυθμούς, μας αναγκάζει να ασχοληθούμε με το σώμα μας, απλώς και μόνο για να ανταπεξέλθουμε στην καθημερινότητά μας. Πρέπει, λοιπόν, να γυμναστούμε πολύ απλά γιατί πονάμε! Τι είδους γυμναστική, λοιπόν, να μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος που έχει περάσει τουλάχιστόν έξι ώρες σε έναν υπολογιστή, δύο να απαντάει σε mail και μιάμιση οδηγώντας; Χρειάζεται σίγουρα να δυναμώσει την πλάτη και τους κοιλιακούς του, να κάνει πολλές διατάσεις για να αποβάλλει την συσσωρευμένη ένταση της καθημερινότητας και πολλές στοχευμένες αναπνοές για να ανανεώσει τις δυνάμεις του. Χρειάζεται να φροντίσει το σώμα του για να μπορεί να συνεχίζει να επιτυγχάνει τους στόχους του! Η άσκηση, λοιπόν, έχει πάψει να γίνεται απλά για να βγούμε στην παραλία, παρόλο που αυτό είναι το extra bonus μας, αλλά είναι ένα μέσο για να απολαμβάνουμε μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

Μάρθα Βούλγαρη – Body Analysis Pilates, Yoga & Wellness

Τα σωματικά οφέλη της άσκησης, λίγο-πολύ, τα γνωρίζουμε, πλέον, όλοι. Η συστηματική εκγύμναση εξασφαλίζει την καλύτερη φυσιολογία του σώματος. Η άσκηση που επιτυγχάνεται μέσα από σωστή διδασκαλία, τροφοδοτεί τον οργανισμό με ενέργεια και αυτοπεποίθηση και αναπτύσσει ένα δυνατό και υγιές μυοσκελετικό σύστημα! Το σημαντικότερο που συχνά ξεχνάμε, παρασυρόμενοι από τις προσωπικές και οικογενειακές μας ευθύνες, είναι πως ένα ποιοτικό είδος εκγύμνασης μπορεί να ομορφύνει την καθημερινότητα και την ποιότητα της ζωής μας, να αυξήσει την ενέργειά μας και την αισιοδοξία μας και να μειώσει κατά πολύ το άγχος και την κόπωση! Σε όποια ηλικία κι αν είμαστε και σε όποια φυσική κατάσταση κι αν βρισκόμαστε, πάντα μπορούμε να βρούμε το είδος της άσκησης που ενδείκνυται για τον καθέναν μας και που θα μας χαρίζει υγεία και ευεξία! Άλλωστε «η υγεία είναι το πρώτο συστατικό της ευτυχίας» (~Joseph Pilates) και αξίζει σε όλους μας να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να είμαστε υγιείς και ευτυχισμένοι!

Δημήτρης Ιατρόπουλος – Tennis Base Academy

Όπως και οι αρχαίοι μας πρόγονοι πολύ σοφά έλεγαν «Νους υγιής, εν σώματι υγιεί», έτσι και στη σημερινή εποχή πρέπει να εντάξουμε τον αθλητισμό στη ζωή μας, γιατί, εκτός από τη σωματική καθημερινή άσκηση, μας προσφέρει υγεία, ευεξία και δύναμη για να ανταπεξέλθουμε στις δύσκολες συνθήκες, που όλοι μας βιώνουμε. Παράλληλα, μας βοηθάει στο να κρατάμε και τον νου μας «καθαρό» για τους απαιτητικούς ρυθμούς της καθημερινότητας, μας προσδίδει πειθαρχία και σεβασμό. Η αποφασιστικότητα, η ευγενής άμιλλα, ο στόχος και η συνεχής προσπάθεια δημιουργούν δυνατούς χαρακτήρες ανθρώπων και υγιή σώματα, αναγκαία και απαραίτητα για να καταφέρνουμε να κερδίζουμε στον δύσκολο στίβο της ζωής. Για όλους τους παραπάνω λόγους, κατά τη γνώμη μου, η άθληση πρέπει να είναι βασική προτεραιότητα στην καθημερινότητα όλων μας.

 

Πασχάλης Παναγιώτης – Καθηγητής Φυσικής Αγωγής

Ο σχολικός αθλητισμός είναι σημαντικός και αναγκαίος, γιατί:

  • Η άθληση υπό παιγνιώδη μορφή αποτελεί το καλύτερο μέσο ένταξης, προσαρμογής και κοινωνικοποίησης των νεοφερμένων μαθητών. Τα παιδιά συστήνονται μέσω του παιχνιδιού και άμεσα αλληλεπιδρούν και εκφράζονται. Με τον τρόπο αυτό, αποφεύγεται η μοναχικότητα και η περιθωριοποίηση, ενώ προωθούνται η συμμετοχικότητα, η ομαδικότητα και η συνεργατικότητα.
  • Ως εκπαιδευτικό μέσο αποτελεί την αμεσότερη βιωματική μέθοδο διδασκαλίας σημαντικών εννοιών και αξιών όπως: κανόνες, σεβασμός, αγωνιστικότητα, νίκη/ήττα και η διαχείριση αυτών.
  • Διδάσκει βασικές και σύνθετες κινητικές δεξιότητες, απαραίτητες για την εργασία, και την πρόληψη/διατήρηση της σωματικής υγείας.
  • Δίνει ερεθίσματα για περεταίρω εξωσχολική αθλητική ενασχόληση.
  • Συμβάλλει στην αποσυμπίεση από το σχολικό άγχος, στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, στη διατήρηση της ψυχικής και πνευματικής ισορροπίας, στην αποφυγή της κατάθλιψης.
  • Ωθεί προς την υιοθέτηση υγιεινών επιλογών (διατροφή, έλεγχος σωματικού βάρους, αποφυγή βλαβερών έξεων)
  • Ως παρακαταθήκη… προσφέρει χαρά και ενθουσιασμό που συνοδεύουν τον αθλούμενο σε όλα τα στάδια της ζωής του, επιτρέποντάς του να παραμένει για πάντα «παιδί».

Φοίβος Παπαϊωάννου – Fitness Portal

Γυμναστική γιατί είναι υγεία, γυμναστική γιατί είναι ευεξία, γυμναστική γιατί είναι ζωή! Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να δείξεις στον εαυτό σου ότι τον αγαπάς και θες να τον φροντίσεις, από το να γυμνάζεσαι! Όχι απαραίτητα σε γυμναστήριο! Έξω στη φύση, τρέχοντας, περπατώντας, κάνοντας ποδήλατο! Κάνοντας δουλειές στον κήπο, τα πάντα!
Οτιδήποτε θα μας ξεκολλήσει από τον καναπέ μας, μπροστά από το χαζοκούτι και από την καρέκλα της καφετέριας είναι ευπρόσδεκτο στη ζωή μας! Μεγάλη ποσότητα ή μικρή, λίγη σημασία έχει στην αρχή! Η ιδέα είναι να βρούμε το κίνητρο μέσα μας, να κάνουμε την αλλαγή που σκεφτόμαστε καιρό τώρα, «να ξεκινήσουμε από τη Δευτέρα»!
Και ας βρούμε το κίνητρο την Πέμπτη!
Και για αυτούς/ές που δεν έχουν γυμναστεί ποτέ στη ζωή τους, μπορώ να υποσχεθώ ότι για τη γυμναστική ισχύει και η πατροπαράδοτη παροιμία του θυμόσοφου λαού μας: «Τρώγοντας ανοίγει η όρεξη»! Ακόμα κάθεστε στην καρέκλα σας;

Λίτσα Σακαρίκου – Sociall Arenas

Οι δικοί μου σημαντικοί λόγοι για να βάλεις στη ζωή σου τη γυμναστική είναι 10 και είναι οι παρακάτω:
1. Πρώτα απ’ όλα πρέπει να δίνεις στον εαυτό σου το καλύτερο δυνατό! Το κορμί σου και ο εγκέφαλός σου να λειτουργεί στο μέγιστο! Αυτό σημαίνει ευεξία!
2. Βοηθάει να χάσεις τις περιττές θερμίδες!
3. Αυξάνει το προσδόκιμο ζωής μειώνοντας την πιθανότητα εμφάνισης καρδιακών επεισοδίων και εγκεφαλικού.
4. Προάγει την ισορροπία και τη σωστή στάση του σώματος, την ευθυγράμμιση και τον συντονισμό κινήσεων. Άρα, κουράζεσαι λιγότερο στις καθημερινές δραστηριότητες.
5. Αλλάζει τη δομή του εγκεφάλου, βελτιώνοντας την ικανότητα να διαχειρίζεσαι καλύτερα απαιτητικές καταστάσεις.
6. Βελτιώνει τη διάθεσή σου με την έκκριση ενδορφινών, τις λεγόμενες «ορμόνες ευτυχίας», που καταπολεμούν την κατάθλιψη και μειώνουν το stress και τη μελαγχολία.
7. Ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα.
8. Σε βοηθάει να κοιμάσαι καλύτερα.
9. Αυξάνει τις αντοχές, δυναμώνοντας τον καρδιακό μυ με ασκήσεις καρδιαγγειακού χαρακτήρα όπως τρέξιμο, γρήγορο περπάτημα, κολύμβηση, αερόβια μαθήματα cardio ή aerobic κτλ.
10. Γίνεσαι καλό παράδειγμα για τα παιδιά σου και τους γύρω σου!

Γιώργος Ταμιχτσής – Personal Trainer

«Νους υγιής εν σώματι υγιεί», δηλαδή για να είναι το μυαλό υγιές πρέπει και το σώμα μας να είναι υγιές. Και για να είναι υγιές το σώμα μας χρειάζεται άσκηση. Οι κακές επιρροές είναι πολλές στις μέρες μας. Αρκετοί άνθρωποι αφήνουν στην άκρη την άσκηση του σώματός τους, καθώς η επιβαρυμένη καθημερινότητα (εργασία, οικογένεια, παιδιά κτλ), τους δυσκολεύει να αφιερώνουν χρόνο για την άσκησή τους. Ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας (Π.Ο.Υ) αναζητώντας τις αίτιες για την έλλειψη επαρκούς άσκησης κρούει τον κώδωνα του κίνδυνου όσον άφορα στην αυξανόμενη χρήση των Η/Υ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τον γενικό πληθυσμό. Τονίζει ιδιαίτερα ότι η κατάχρηση της τεχνολογίας από τους ανθρώπους εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία τους, αφού τους αποσπά σημαντικό χρόνο από την, απαραίτητη για τον οργανισμό τους, φυσική δραστηριότητα. Τα οφέλη της άσκησης είναι πολλά και μόνο θετικά μπορεί να επιδράσει στον οργανισμό μας, τόσο φυσιολογικά όσο και ψυχικά. Η άσκηση μπορεί ακόμη να προλάβει αλλά και να καταπολεμήσει ασθένειες. Είσαι μια απόφαση μακριά από μια εντελώς διαφορετική ζωή. Ζωή με υγεία, ζωή με άσκηση! Δοκίμασέ το και θα ανταμειφθείς.