
Ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο, όχι μόνο για τον Μαραθώνα και τη Νέα Μάκρη αλλά για όλη την ευρύτερη περιοχή μας, βρίσκεται πλέον καθοδόν για την οριστική υλοποίησή του. Πρόκειται για τη διαπλάτυνση και τη νέα χάραξη της Λεωφόρου Διονύσου, από την Λεωφόρο Μαραθώνος στη Νέα Μάκρη μέχρι τη Δροσιά, που εντάχθηκε στο ΠΕΠ Αττικής με συνολική χρηματοδότηση 33.000.000€. Είναι προφανές ότι η ολοκλήρωση του έργου αλλάζει τον οδικό χάρτη της Αττικής και ασφαλώς πρόκειται και για το μεγαλύτερο έργο οδοποιίας αλλά και το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο μετά τη Λεωφόρο Μαραθώνος το 2004. Η Λεωφόρος Διονύσου που συνδέει κυκλοφοριακά την ανατολική ακτή της Αττικής με τα Βόρεια Προάστεια πρόκειται να συμβάλλει σημαντικά τόσο στην αύξηση της επισκεψιμότητας όσο και στην οικονομία της ευρύτερης περιοχής. Τα Βόρεια Προάστια έρχονται πολύ πιο κοντά στις περιοχές μας και με πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια, μέσα από μία ιδιαίτερα ελκυστική διαδρομή.
Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ
Η Λεωφόρος Διονύσου που διέρχεται από τον ορεινό όγκο της Πεντέλης έχει συνολικό μήκος 17χλμ. και έχει κατασκευασθεί την δεκαετία του ‘60, για να καλύψει τις τότε ανάγκες κυκλοφορίας, σε εντελώς διάφορες συνθήκες φόρτου και ταχύτητας μετακινήσεων. Σήμερα πλέον η σύνδεση αυτή θεωρείται ξεπερασμένη. Η επέκταση του οικιστικού ιστού της πρωτεύουσας προς βορρά και ανατολάς, με τη μεγάλη αύξηση του αριθμού των οχημάτων και των μετακινήσεων, καθώς και την ευρεία χρήση της Λεωφόρου Πεντέλης προς την περιοχή του Αγίου Πέτρου, έχουν καταστήσει τη Λεωφόρο Διονύσου πέρα από αναχρονιστική και ιδιαίτερα επικίνδυνη.
Κι αυτό γιατί έχει πολύ στενό πλάτος που δεν υπερβαίνει τα 8 μέτρα, σε πολλά σημεία της έχει ιδιαίτερα κλειστές στροφές και πολύ μεγάλες και επικίνδυνες κλίσεις που ξεπερνούν ακόμα και το 10%. Παράλληλα υπάρχουν επικίνδυνες συμβολές με δευτερεύουσες οδούς όπως προς Πεντέλη και Γερμανικό Νεκροταφείο καθώς επίσης πολλά τμήματα κινδυνεύουν από κατολισθήσεις πρανών.
Τους θερινούς μήνες, από Απρίλιο μέχρι και Σεπτέμβριο, η Λεωφόρος Διονύσου χρησιμοποιείται από χιλιάδες οδηγούς για την πρόσβασή τους στις Ανατολικές ακτές της Αττικής και κυρίως του Σχοινιά, του Μαραθώνα και της Νέας Μάκρης. Τον χειμώνα γίνεται επικίνδυνη κυρίως τις πρωινές και τις νυχτερινές ώρες λόγω συχνών φαινομένων ομίχλης και χιονοπτώσεων σε συνδυασμό με την ποιότητα της ασφάλτου, δημιουργώντας επικίνδυνες συνθήκες για τους διερχόμενους κατοίκους Βορείων και Ανατολικών Προαστίων, αλλά και για σχολικά λεωφορεία που μεταφέρουν μικρούς μαθητές καθημερινά από και προς σχολεία της περιοχής.
Από επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας προκύπτει ότι κατά τη χρονική περίοδο 2005 – 2010 στη Λεωφόρο Διονύσου έγιναν 50 συνολικά τροχαία ατυχήματα, με τραυματίες και νεκρούς, που οφείλονται σε μετωπικές και πλαγιομετωπικές συγκρούσεις, λόγω μικρής ορατότητας και έλλειψης επαρκών μηκών προσπέρασης εξ αιτίας της κακής χάραξης.
Η αναγκαιότητα της βελτίωσης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της συγκεκριμένης Λεωφόρου, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στους στοιχειώδεις κανόνες άνετης και ασφαλούς μετακίνησης, όχι μόνο για το σήμερα αλλά και για τα επόμενα 50 χρόνια, χωρίς βέβαια να αλλοτριωθεί ο τοπικός και εκδρομικός της χαρακτήρας, είναι πλέον πασιφανής.
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ
Σύμφωνα με την μελέτη πρόκειται να βελτιωθεί η καμπυλότητα των πολύ κλειστών στροφών, να διαμορφωθούν 9 συνολικά ισόπεδοι κόμβοι, συνδέσεις με τη Λεωφόρο Πεντέλης στον Άγιο Πέτρο και με τις υπόλοιπες δευτερεύουσες οδούς, καθώς επίσης πρόκειται να διαπλατυνθεί το οδόστρωμα στα 12 μέτρα, προκειμένου να διαμορφωθεί μία ενδιάμεση τρίτη λωρίδα της οποίας η κατεύθυνση θα εναλλάσσεται ανά 2 χλμ. περίπου, ώστε να δίνεται η δυνατότητα ασφαλούς προσπέρασης. Επίσης πλησίον της Νέας Μάκρης προβλέπεται η κατασκευή γέφυρας για τη βελτίωση της χάραξης της Λεωφόρου και για την ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρόβλεψη, ύστερα από υπόδειξη της αρμόδιας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Νέας Μάκρης, για την κατασκευή συστήματος παροχής νερού κατά μήκος του δρόμου για πυροπροστασία καθώς και η πλήρης αναδάσωση της νέας λεωφόρου όσο και των τμημάτων της υφιστάμενης που θα εγκαταλειφθούν, με βάση φυτοτεχνική μελέτη και μελέτη άρδευσης.
ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Η όλη υπόθεση για τη διαπλάτυνση και νέα χάραξη της Λεωφόρου Διονύσου ξεκινά προ δεκαετίας περίπου όταν ο Δήμαρχος του τότε Δήμου Νέας Μάκρης, κ. Ιορδάνης Λουίζος, αντιλαμβανόμενος τη αναγκαιότητα του συγκεκριμένου έργου για την ευρύτερη περιοχή, υποβάλει σχετικό υπόμνημα στην τότε Νομαρχία Ανατολικής Αττικής και στον τότε Νομάρχη κ. Δημήτρη Φράγκο, ζητώντας τη χρηματοδότηση της μελέτης διαπλάτυνσης και επαναχάραξης της Διονύσου, χωρίς όμως επιτυχία. Στη συνέχεια, ο Νομάρχης κ. Λεωνίδας Κουρής υποβάλει και πετυχαίνει τη χρηματοδότηση της μελέτης με Ευρωπαϊκούς πόρους. Στις 9 Φεβρουαρίου του 2012 το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μαραθώνος, κατά πλειοψηφία, εγκρίνει την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Από την επομένη ξεκινά ένας «μαραθώνιος δρόμος» απεμπλοκής από γραφειοκρατικές διαδικασίες και διασφάλισης της σύμφωνης γνώμης από το Δασαρχείο Πεντέλης.Συντονισμένες ενέργειες της Περιφέρειας Αττικής, της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και του Δήμου έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Με κοινή τους επιστολή, ο Δήμαρχος Μαραθώνα κ. Ιορδάνης Λουίζος και ο Δήμαρχος Διονύσου κ. Γιάννης Καλαφατέλης, στον Περιφερειάρχη, κ. Γιάννη Σγουρό, ζητούν τη χρηματοδότηση κατασκευής του έργου, μέσα στην τρέχουσα προγραμματική σύμβαση.
Ο Περιφερειάρχης ανταποκρίνεται άμεσα και θετικά εισάγοντας το θέμα για την χρηματοδότηση του έργου, προϋπολογισμού 33.000.000 € και εκτέλεσής του από την Περιφέρεια Αττικής προς ψήφιση, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της 10ης Δεκεμβρίου 2013 και μάλιστα ως πρώτο θέμα.
ΚΑΙ ΝΑΙ, ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ! Το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκρινε την κατασκευή και τη χρηματοδότηση του έργου. Το 2014 θα δημοπρατηθεί και θα ξεκινήσει η κατασκευή του! Στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, το Δήμο μας εκπροσώπησαν οι Αντιδήμαρχοι Θανάσης Ζέρβας και Ματίνα Μυλωνά οι οποίοι ευχαρίστησαν εκ μέρους του Δημάρχου τον Περιφερειάρχη κ. Γιάννη Σγουρό και τους Περιφερειακούς Συμβούλους για την σπουδαία αυτή για την πόλη μας απόφαση.
Ιορδάνης Λουίζος στο Δημοτικό Συμβούλιο Μαραθώνος της 9 Φεβρουαρίου 2012: “Πρόκειται για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό ‘εργο για την περιοχή μας, μετά την διαπλάτυνση της Λεωφόρου Μαραθώνος, αφού η Λεωφόρος Διονύσου συνδέει κυκλοφοριακά τη Νέα Μάκρη με τα Βόρεια Προάστια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την επισκεψιμότητα και την οικονομία της περιοχής μας.”























































