Κανείς δεν κλώτσησε ποτέ καλύτερα από τον Ζαν Κλοντ Βαν Νταμ. Και κανείς δεν γύρισε ποτέ καλύτερη, «έστω» πιο πετυχημένη, διαφήμιση από τον Ζαν Κλοντ Βαν Νταμ. Το 2013, ο Βέλγος θρυλικός σταρ των action movies πρωταγωνίστησε σε ένα σποτ που έγραψε ιστορία, που έμεινε αναλλοίωτο στις μνήμες και θα αποτελεί εσαεί σημείο αναφοράς για το «έτσι γίνεται».

Μέσα σε μόλις 9 μέρες, η διαφήμιση είχε ξεπεράσει τα 48 εκατ. views στο YouTube, αυτή τη στιγμή έχει περί τα 125. Όταν βγήκε, έγινε χαμός. «Το είδες;» ρωτούσε ο ένας τον άλλον και άπαντες υποκλίνονταν στην ιδέα, στην υλοποίηση. Το concept ήταν να προμοταριστεί το πόσο καλό ήταν το νέο τότε σύστημα υδραυλικής οδήγησης της Volvo. Στην πραγματικότητα, αυτό που είδαμε ήταν ένα μικρό έργο τέχνης.

Σε έναν κλειστό διάδρομο προσγείωσης στην Ισπανία, την ώρα που ανέτειλε ο ήλιος. Η κάμερα ξεκινάει κάνοντας zoom στον Ζαν Κλοντ. Σταδιακά το πλάνο ανοίγει και αποκαλύπτεται η γκράντε, από πολλές απόψεις, εικόνα. Δύο φορτηγά Volvo κάνουν όπισθεν (με ταχύτητα 25 km/h) και όλοι ξέρουμε πόσο πιο δύσκολο είναι αυτό από το πηγαίνεις προς τα μπροστά.

Ο Βέλγος σταρ στέκεται όρθιος στους πλαϊνούς καθρέφτες των οχημάτων. Αυτά αυξάνουν την απόσταση μεταξύ τους, αυτός ανοίγει τα πόδια του και πραγματοποιεί το λεγόμενο “Epic Split” πετυχαίνοντας την απόλυτη ισορροπία. Χωρίς κανένα οπτικό εφέ, με μια μόνο λήψη, είχαμε μόλις γίνει μάρτυρες ενός αριστουργήματος δεξιοτεχνίας και ακρίβειας. Το μικρότερο των λαθών από τους εμπλεκόμενους και όλα θα ‘χαν πάει στράφι ή και ακόμα χειροτέρα. Κι ας ήταν δεμένος ο ηθοποιός με μια κρυφή ζώνη ασφαλείας για προστασία.

Η μοναδική αυτοσυγκέντρωση του Ζαν Κλοντ, τα φιλοσοφημένα λόγια του που ακούγονται στο βάθος και η υπνωτιστική φωνή της Enya που τραγουδά “Only time” συνέτειναν τα μέγιστα σε ένα μοναδικό αισθητικό, καλλιτεχνικό και πρακτικό αποτέλεσμα. Τα λέει όλα τούτο: Το κόστος του σποτ ήταν μόλις 4 εκατ. δολάρια. Έφερε πίσω πολλαπλάσια έσοδα, της τάξεως των 170 εκατ. δολαρίων. Ποτέ δεν είχε γίνει ξανά κάτι παρόμοιο για διαφήμιση. Ούτε και επαναλήφθηκε μέχρι τη στιγμή που μιλάμε.

Ήταν τόσο σαρωτική επιτυχία ώστε προκλήθηκε το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας, που θέλησαν να εξηγήσουν το γιατί συνέβη αυτό. Τους πήρε χρόνια μελέτης, μέχρι που νευροεπιστήμονες κατέληξαν στα εξής πορίσματα: Για τις γυναίκες, το σποτ λειτούργησε υποσυνείδητα ως ερέθισμα να μπορούν να μιμηθούν την ελαστικότητα του ανθρώπινου σώματος παράγοντας ενδορφίνες.

Για τους άνδρες, αποτέλεσε μια αδιόρατη, αλλά συνάμα και ισχυρή, ταύτιση με τον πόνο που πιθανώς βίωνε εκείνη την ώρα ο Βαν Νταμ. Και τα δύο φύλα κράτησαν στη μνήμη τους ολοζώντανη και καθαρή τη στιγμή που εμφανίστηκε στην οθόνη το όνομα “Volvo Dynamic Steering”.

Με άλλα λόγια, η διαφήμιση είχε μπει στο μυαλό των θεατών, πετυχαίνοντας απόλυτα το στόχο της, αποκτώντας θρυλικό status στον κόσμο του μάρκετινγκ. Δώδεκα χρόνια μετά, ακόμα την βλέπουμε και θέλουμε να χειροκροτήσουμε. Τον Ζαν Κλοντ Βαν Νταμ βεβαίως, αλλά και όσους συμμετείχαν για να βγει κάτι τόσο epic…

Κάτι παραπάνω από μια διαφήμιση – Όταν Ζαν Κλοντ Βαν Νταμ και Volvo πέτυχαν το τέλειο:

Πηγή: menshouse.gr

Προηγούμενο άρθροΠαλαιό Φάληρο: Τι έδειξε η ιατροδικαστική εξέταση για τον θάνατο της 3χρονης
Επόμενο άρθροΜακελειό στο Μανχάταν: Αποφασισμένος ο δράστης, διέσχισε τις ΗΠΑ για να σκοτώσει στη Νέα Υόρκη