Ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής του ΠΑΣΟΚ, Μανώλης Χριστοδουλάκης, κατέθεσε ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σχετικά με την απόφαση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, η οποία, κατόπιν οδηγιών του Υπουργείου, προχώρησε στη συγχώνευση τεσσάρων τμημάτων σε δύο, στο Δημοτικό Σχολείο Μαραθώνα, εν μέσω της σχολικής χρονιάς.
Ο βουλευτής επισήμανε ότι η συγκεκριμένη απόφαση έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και την Ένωση Συλλόγων Γονέων του Δήμου Μαραθώνα, καθώς συνεπάγεται αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, αλλαγές δασκάλων σε ήδη λειτουργούντα τμήματα, καθώς και ψυχολογική επιβάρυνση των μαθητών, ιδιαίτερα εκείνων που χρειάζονται σταθερότητα και συνέπεια στο σχολικό τους περιβάλλον.
Ο κ. Χριστοδουλάκης υπογράμμισε ότι η απόφαση αυτή δεν φαίνεται να εξυπηρετεί παιδαγωγικούς σκοπούς, αλλά αντιθέτως υποβαθμίζει τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, προωθώντας μια λογιστική αντίληψη «εξοικονόμησης» εκπαιδευτικών σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Τόνισε επίσης ότι, σε μια περίοδο που θα έπρεπε να ενισχύονται τα σχολεία με προσωπικό και υποδομές και να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, παρατηρείται η αντίθετη τάση, που οδηγεί σε συνθήκες υπερσυνωστισμού και παιδαγωγικής υποβάθμισης.
Με την ερώτησή του προς την Υπουργό, ο βουλευτής ζήτησε να διευκρινιστούν οι λόγοι και τα παιδαγωγικά κριτήρια που οδήγησαν στη λήψη της απόφασης, να εξεταστεί η άμεση ανάκλησή της, καθώς και να ληφθούν μέτρα για να αποτραπούν παρόμοιες περιπτώσεις συγχώνευσης τμημάτων σε άλλα σχολεία της Ανατολικής Αττικής.
Επίσης, επεσήμανε την ανάγκη για ενίσχυση των σχολικών μονάδων με επαρκές διδακτικό προσωπικό και κατάλληλες υποδομές, ώστε να διασφαλιστεί η ισότιμη και ποιοτική δημόσια εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.
Τέλος, ο κ. Χριστοδουλάκης σημείωσε ότι τέτοιου είδους αποφάσεις, που λαμβάνονται αιφνιδιαστικά στη μέση της σχολικής χρονιάς, προκαλούν αποσταθεροποίηση στην εκπαιδευτική λειτουργία και πλήττουν την εμπιστοσύνη της σχολικής κοινότητας προς το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.