
του Νίκου Χατζηγιάννη,
Δικηγόρος, Δημοτικός Σύμβουλος,
Επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΑΘΩΝΑ»
Η αποκάλυψη στοιχείων που συνδέουν το MARATHON FOUNDATION του Δημάρχου Μαραθώνος Ηλία Ψηνάκη με την κατοχύρωση του διακριτικού σήματος «LEGION OF MARATHON» («Λεγεώνα του Μαραθώνα») και το σχεδόν ταυτόσημο λογότυπο του Δήμου Μαραθώνος, αποτελεί μείζον ηθικό, πολιτικό και προφανώς και νομικό θέμα.
Ο κ. Ψηνάκης ίδρυσε την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία με την ονομασία «ΙΔΡΥΜΑ ΜΑΡΑΘΩΝΑ» (MARATHON FOUNDATION) με σκοπό, όπως έλεγε και λέει να προσφέρει φιλανθρωπικό έργο στους κατοίκους του Δήμου του και να συμβάλει στην παγκόσμια διαφήμιση του Μαραθώνα. Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που το Δημοτικό Συμβούλιο ομόφωνα αποφάσισε να ζητήσει από τον κ. Ψηνάκη στοιχεία σχετικά με τις δράσεις και τα έσοδα του MARATHON FOUNDATION, για να δούμε τελικά από πού προέρχονται τα έσοδα και οι όποιες δωρεές προς αυτό. Και, ταυτόχρονα με την ίδια απόφασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο είχε αποφασίσει να γνωστοποιηθεί σε κάθε Πρεσβεία αλλά και στον Τύπο ότι το MARATHON FOUNDATION δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τον Δήμο Μαραθώνα.
Ο λόγος αυτής της απόφασης, κατά της οποίας αμέσως εστράφη και πέτυχε την ακύρωσή της ο ίδιος ο κ. Ψηνάκης (γιατί άραγε;;), ήταν απλός: να γνωρίζουν όλοι οι επίδοξοι δωρητές και χορηγοί ότι οι όποιες χορηγίες προτίθεντο να κάνουν προς το MARATHON FOUNDATION δε θα πήγαιναν βεβαίως στα Ταμεία του Δήμου, αλλά στο Ταμείο της Εταιρείας αυτής του κ. Ψηνάκη. Και, ότι εάν ήθελαν να κάνουν κάποια χορηγία προς τον Δήμο θα μπορούσαν να το κάνουν απευθείας στον Δήμο, χωρίς καμία μεσολάβηση του MARATHON FOUNDATION.
Πράγματα δηλαδή απλά, διάφανα και ξεκάθαρα.
Σήμερα αποκαλύπτεται το εξής εκπληκτικό: Το MARATHON FOUNDATION, το οποίο λειτουργεί με κριτήρια και όρους Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας έχει κατοχυρώσει (!!!) το διακριτικό σήμα “LEGION OF MARATHON” (Λεγεώνα του Μαραθώνα), συνοδευόμενο από την απεικόνιση σχεδόν ταυτόσημου του επίσημου λογοτύπου του Δήμου Μαραθώνος, όπως αυτό εγκρίθηκε πρόσφατα από την Επιτροπή Έγκρισης Τοπωνυμιών του Υπουργείου Εσωτερικών, με αντικείμενο την πώληση εμφιαλωμένων νερών, ανθρακούχων, μεταλλικών κλπ, μέχρι το 2026!
Ήδη δε έχουν παραχθεί (άγνωστες ακόμη) ποσότητες εμφιαλωμένων νερών (μπουκαλάκια νερού) από την εταιρεία ΧΗΤΤΟΣ ΑΒΕΕ (εταιρεία παραγωγής του εμφιαλωμένου νερού «ΖΑΓΟΡΙ»), με ετικέτα που φέρει την επωνυμία «LEGION OF MARATHON» και το σχεδόν ταυτόσημο λογότυπο του Δήμου Μαραθώνος!!! Η ετικέτα δε αυτή φέρει αγγλικές και κινεζικές ενδείξεις.
Να θυμίσουμε επίσης στο σημείο αυτό, ότι: Ο κ. Ψηνάκης από τους πρώτους μήνες της θητείας του έφερε προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο τον Κανονισμό Απονομής Παρασήμων, με τον οποίο, μεταξύ άλλων, θέσπισε ως τιμητική διάκριση την απονομή παρασήμου με την ονομασία «ΛΕΓΕΩΝΑ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ» (LEGION OF MARATHON), στη δε επίσημη ιστοσελίδα του MARATHON FOUNDATION έχουν καταχωρηθεί εκείνοι προς τους οποίους ο κ. Ψηνάκης έχει απονείμει αυτά τα παράσημα και τους έχει «καταστήσει» ο ίδιος μέλη της «ΛΕΓΕΩΝΑΣ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ»!
Τί μπορεί να συμβαίνει λοιπόν; Πώς μπορεί να συνδέονται όλα αυτά μεταξύ τους; Έχει, καταρχήν, το ηθικό και πολιτικό δικαίωμα, ο Δήμαρχος Μαραθώνος να κατοχυρώνει εμπορικά για την ιδιωτική του εταιρεία (MARATHON FOUNDATION) το διακριτικό σήμα του μεταλλίου-παρασήμου που προβλέπεται στον επίσημο Κανονισμό Παρασήμων του Δήμου Μαραθώνος, συνοδευόμενο μάλιστα από την απεικόνιση σχεδόν ταυτόσημου του επίσημου λογοτύπου του Δήμου; Έχει, περαιτέρω, το δικαίωμα ο κ. Ψηνάκης να αναθέτει, χωρίς τη γνώση του Δημοτικού Συμβουλίου, την εμφιάλωση νερών από ιδιωτική εταιρεία (ΧΗΤΤΟΣ ΑΒΕΕ) με ετικέτα το παραπάνω σήμα; Και, τέλος, έχει νομικά αυτό το δικαίωμα ο κ. Ψηνάκης να κατοχυρώσει το παραπάνω σήμα;

Στα παραπάνω ερωτήματα, το Δημοτικό Συμβούλιο Μαραθώνος, προτάσσει πλέον από τις 30-3-2017 μία ιστορική απόφαση: Την απόφαση να κινηθεί ο Δήμος νομικά εναντίον οιουδήποτε χρησιμοποιεί το παραπάνω σήμα καθώς και να ζητήσει δικαστικά την απαγόρευση χρησιμοποίησής του από το MARATHON FOUNDATION. Δηλαδή, πλέον το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει να ενεργοποιηθεί ο Δήμος και να επιδιώξει δικαστικά τα νόμιμα δικαιώματά του εναντίον της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας του κ. Ψηνάκη, δηλαδή του MARATHON FOUNDATION.
Είναι προφανείς οι λόγοι που οδήγησαν το Δημοτικό Συμβούλιο σε αυτήν του την απόφαση. Είναι οι λόγοι που δίνουν τις απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα.
Η ενέργεια του κ. Ψηνάκη να κατοχυρώσει μυστικά στο δικό του MARATHON FOUNDATION δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας για εμπορικούς σκοπούς (πώληση εμφιαλωμένων νερών) σε λεκτικά και απεικονιστικά σήματα που χρησιμοποιούνται επίσημα και εγκεκριμένα από τον Δήμο Μαραθώνος, δεν αποτελεί απλά πολιτικό και ηθικό ατόπημα. Αποτελεί επιπλέον νομικό ζήτημα που μόνον τα αρμόδια αστικά ή και ποινικά δικαστήρια είναι αρμόδια να αντιμετωπίσουν, με βάση τους εσωτερικούς ελληνικούς νόμους αλλά και τις Ευρωπαϊκές Συνθήκες για την Πνευματική και Βιομηχανική Ιδιοκτησία.
Και είναι πράγματι άξιον απορίας το γιατί ο κ. Ψηνάκης δεν κατοχύρωσε το παραπάνω εμπορικό σήμα στο όνομα του Δήμου Μαραθώνος, αλλά το κατοχύρωσε στο MARATHON FOUNDATION… Όπως επίσης, είναι άξιον απορίας γιατί όλα αυτά έγιναν εν κρυπτώ, όχι φανερά, χωρίς ενημέρωση του ανώτατου θεσμικού οργάνου του Δήμου (Δημοτικό Συμβούλιο), αλλά χρειάστηκε η προσωπική έρευνα των δημοτικών συμβούλων κκ. Λιβαθινού και Χατζηγιάννη για να αποκαλυφθούν όλα τα παραπάνω στοιχεία που «ήρθαν στο φως» στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της 30-3-2017;
Και βέβαια, μένει και μία ακόμη σημαντική απορία… Τα μπουκάλια με εμφιαλωμένο νερό που παρήχθησαν, γιατί είχαν κινεζικές ενδείξεις; Έχει αυτό καμία σχέση με τον …«δρόμο του μεταξιού» που ο ίδιος ο κ. Ψηνάκης βρωντολαλεί ότι έχει ανοίξει με τους Κινέζους; Η απάντηση του νομικού του παραστάτη, ότι αυτό έγινε γιατί μοιράστηκαν στο Ελληνοκινεζικό FORUM του Ζαππείου τον Νοέμβριο του 2016, θα είχε βεβαίως λογική, εάν επρόκειτο για μία απλή διανομή αναμνηστικών ειδών, με «ετικέτα». Από τη στιγμή όμως που το MARATHON FOUNDATION του κ. Ψηνάκη έχει κατοχυρώσει και εμπορικά σε όλη την Ευρώπη το παραπάνω σήμα με σκοπό την εμφιάλωση και πώληση νερών κάθε είδους (μεταλλικών, ανθρακούχων κλπ), έχουμε κάθε δικαίωμα να είμαστε δύσπιστοι και «καχύποπτοι» των προθέσεών του επί του θέματος.
Και, τελικά, ας είμαστε ξεκάθαροι: Ο κ. Ψηνάκης έχει το ηθικό και πολιτικό βάρος να αποδείξει σε όλους εμάς με στοιχεία από το εργοστάσιο παραγωγής και εμφιάλωσης (ΧΗΤΤΟΣ ΑΒΕΕ) τόσον τις ακριβείς ποσότητες εμφιαλωμένων νερών που έχουν παραχθεί έως σήμερα, όσον και βεβαιώσεις περί μη γενομένων εξαγωγών αυτών των προϊόντων; Μέχρι να γίνει αυτό, έχουμε κάθε δικαίωμα να βομβαρδίζουμε με ερωτήματα και προβληματισμούς τον manager Ψηνάκη.
Η υπόθεση βεβαίως θα φτάσει σύντομα στις αρμόδιες αρχές (διοικητικές και δικαστικές). Άλλωστε, ο κ. Ψηνάκης εμφανίστηκε στην πόλη μας ως υπέρμαχος της «κάθαρσης» και της διαφάνειας… Μάλλον θα έπρεπε ο ίδιος να έχει δρομολογήσει από «χθες» τη δικαστική οδό διερεύνησης του μείζονος αυτού ζητήματος, στο οποίο έχει προσωπική ανάμιξη.
Η αλήθεια θα λάμψει. Η συμμετοχή μας στα κοινά και η εμπιστοσύνη που μας έδειξε το εκλογικό σώμα δεν μπορεί να εξαντλείται σε ανούσιες αντιπαραθέσεις.
Η πόλη μας χρειάζεται ανάπτυξη και πρόοδο. Χρειάζεται όραμα και προοπτική. Πάνω απ’ όλα όμως χρειάζεται διαφάνεια. Συνεχίζουμε στον δρόμο της αλήθειας, με την πεποίθηση ότι κανείς δεν μπορεί να ξεγελά πολλούς για πολύ καιρό…
Διαβάστε το ρεπορτάζ της Marathon Press για το «Εμφιαλωμένο» ΣΚΑΝΔΑΛΟ στον Δήμο Μαραθώνα;


























































