Στη σημερινή εποχή είναι περισσότερο από ποτέ επιτακτικό οι πόλεις να αναζητούν νέους τρόπους να αναπτυχθούν και να γίνουν ανταγωνιστικές, προβάλλοντας κάθε συγκριτικό πλεονέκτημα που ήδη έχουν και τις καθιστούν μοναδικές, αλλά και δημιουργούν για τον σκοπό αυτό. Το μάρκετινγκ πόλης και η διαδικασία branding είναι σημαντικά εργαλεία που προσανατολίζουν τα αρμόδια άτομα και φορείς προς την κατεύθυνση της ορθολογικής και βιώσιμης ανάπτυξη της πόλης.

Πολλές πόλεις στο εξωτερικό εδώ και χρόνια, αλλά τελευταία και στην Ελλάδα έχουν αρχίσει να δημιουργούν την εικόνα τους και να την διαχειρίζονται εποικοδομητικά, στοχεύοντας στην προσέλκυση περισσότερων: α) επενδύσεων, β) επιχειρήσεων, γ) ανθρώπων που θα εργάζονται στις επιχειρήσεις αυτές, δ) ανθρώπων που θα επιλέξουν την πόλη ως τόπο διαμονής και ε) τουριστών.

Η επιτυχία ενός σχεδίου μάρκετινγκ και branding εξαρτάται κατά πολύ από τον προσδιορισμό των θετικών ειδικών (λειτουργικών και μη) χαρακτηριστικών της πόλης, στα οποία περιλαμβάνονται η ιστορία της, η γενική της εμφάνιση, η αρχιτεκτονική της, τα αξιοθέατά της, τα δημογραφικά της στοιχεία, οι οικονομικές της δυνατότητες, η διακυβέρνησή της, η αίσθηση που έχουν οι κάτοικοι για την πόλη τους και ο βαθμός συναντίληψης που έχουν οι αρχές της πόλης και οι κάτοικοί της σχετικά με τις βασικές αξίες και την ταυτότητα της πόλης.

Ο Μαραθώνας είναι μία ιστορική πόλη, με πολλά στοιχεία που την καθιστούν μοναδική, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να αξιοποιήσει τα στοιχεία αυτά για την ανάπτυξή της. Για να γίνει ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή οργανώνεται ημερίδα με τίτλο «City Branding – Μαραθώνας – 2017», από το τουριστικό γραφείο D.G.W Travel «Timothy’s Family».

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του ξενοδοχείου «Golden Coast» στην Παραλία Μαραθώνα, την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου από τις 9 το πρωί έως τις 4 το μεσημέρι, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Δήμου Μαραθώνα.

Σκοπός της Ημερίδας

  • Η ενδυνάμωση της συναντίληψης μεταξύ των αρχών της πόλης του Μαραθώνα και των κατοίκων της σχετικά με τις βασικές αξίες και την ταυτότητά της.
  • Η κατανόηση της αξίας ενός σχεδίου μάρκετινγκ και branding για την πόλη (τι πρέπει να περιλαμβάνει και πώς πρέπει να εκπονηθεί – εμπειρίες από άλλες πόλεις).

Πρόγραμμα

09:00 – 09:30: ΕΓΓΡΑΦΕΣ

09:30 – 10:00: ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ – ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ

— Πρόεδρος οργανωτή φορέα
— Εκπρόσωποι συνδιοργανωτών, αθλητικών, πολιτιστικών, πολιτικών φορέων
— Βραβεύσεις

10:00 – 10:15: ΝΙΚΟΣ ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ, CEO D.G.W. Travel «Timothy’s Family»

Θέμα: Η αναγκαιότητα για τον Μαραθώνα να αποκτήσει ένα σχέδιο marketing και branding

10:15 – 10:30: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΗΜΑΚΟΣ, Α΄ Αντιπρόεδρος ΣΕΓΑΣ, Πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής του Αυθεντικού Μαραθωνίου Δρόμου της Αθήνας

Θέμα: Μαραθώνιος Αθήνας & Δήμος Μαραθώνος

10:30 – 10:45: ΑΛΕΞΗΣ ΔΕΦΝΕΡ, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Θέμα: Η εμπειρία από την εκπόνηση των στρατηγικών σχεδίων μάρκετινγκ / branding Κοζάνης και Λάρισας

10:45 – 11:00: ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ, Δρ., Μέλος ΣΕΠ ΕΑΠ / Επιστημονικός Συνεργάτης Εργαστηρίου Τουριστικού Σχεδιασμού, Έρευνας & Πολιτικής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Θέμα: Διαδικασίες σχεδιασμού στρατηγικών μάρκετινγκ / branding πόλεων με την συμμετοχή των πολιτών και των φορέων

11:00 – 11:15: ΤΑΣΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ, Καθηγητής Α.Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας, Μέλος Τουριστικής Επιτροπής Δήμου Μαραθώνος

Θέμα: Στρατηγικός τουριστικός σχεδιασμός Δήμου Μαραθώνα

11:15 – 11:30:

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ, Επικ. Καθηγ. Αρχαιολογίας, Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας, ΕΚΠΑ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗΣ, Επικ. Καθηγ. Αρχαιολογίας, Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας, ΕΚΠΑ

ΜΑΡΛΕΝ ΜΟΥΛΙΟΥ, Λέκτορας Μουσειολογίας, Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας, ΕΚΠΑ

Θέμα: Ανοικτές ανασκαφές, δημόσια αρχαιολογία και κοινό: Η εμπειρία της πανεπιστημιακής ανασκαφής του ΕΚΠΑ στο Μαραθώνα

12:00 – 12:15:

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΖΑΚΟΣ, Μαθηματικός, Ιδρυτής & Μέτοχος Εκπ. Ομίλου Κέντρων Μελέτης & Δημιουργικής Απασχόλησης “Study Lab”

ΜΑΡΙΑ ΡΟΥΣΗ, Φυσικός, Φροντιστής, Ιδρυτής & Μέτοχος Εκπαιδευτικού Ομίλου “Προοπτική”

Θέμα: Η Μαραθώνια Ιδέα ως μια αφορμή για διαδραστική μάθηση – Εκπαιδευτικός Τουρισμός

12:15 – 12:30: ΣΠΥΡΟΣ ΖΑΓΑΡΗΣ, Πρέσβης της Φλόγας του Μαραθωνίου Δρόμου, Μέλος Οργανωτικής Επιτροπής του Αυθεντικού Μαραθωνίου Δρόμου της Αθήνας”

Θέμα: Ο Μαραθώνιος & η φλόγα του Μαραθωνίου Δρόμου – Η βάση του branding Marathon

12:30 – 12:45: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ, International Branding Consultant

Θέμα: Η αλχημεία του Branding

12:45 – 13:00: ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΛΑΖΟΓΛΟΥ, Δρ., Πολεοδόμος – Χωροτάκτης, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος & Πολιτισμού

Θέμα: “Περιβάλλον, Πολιτισμός & Branding: Η περίπτωση του Μαραθώνα”

14:00 – 14:15: ΜΑΝΟΣ ΚΑΒΑΡΝΟΣ, Οικονομολόγος, Διευθυντής Μάρκετινγκ ΕΤΕΑΝ

Θέμα: Τι είναι η πόλη μας; – Θέματα & προοπτικές για το Μαραθώνα.

14:15 – 14:30: ΚΩΣΤΗΣ ΜΟΧΙΑΝΑΚΗΣ, Διευθυντής Προγραμματισμού, Οργάνωσης & Πληροφορικής Δήμου Ηρακλείου, Διαχειριστής του blog “citybranding.gr”

Θέμα: Ηράκλειο, έξυπνη πόλη: Ένα πετυχημένο παράδειγμα υλοποίησης πολιτικών branding

14:30 – 14:45: ΑΥΓΗ ΠΕΡΣΙΔΗ ΒΑΛΛΕΡΑ, Σύμβουλος Ανάπτυξης στον Τουρισμό

Θέμα: City branding: Τουρισμός & νέες τεχνολογίες

14:45 – 15:00: ΝΕΛΛΑ ΓΚΟΛΑΝΤΑ, Γλύπτης Αστικού Τοπίου Μεγάλης Κλίμακας

Θέμα: Η διεθνής αναγνώριση και βράβευση των γλυπτών αρχιτεκτονικών τοπίων στην Ελλάδα: Η περίπτωση του Μαραθώνα και του Αν. Πεντελικού