Όσοι προτιμούν τις γάτες είναι πιο μοναχικοί, ήρεμοι και ρομαντικοί τύποι, ενώ εκείνοι που επιλέγουν να υιοθετήσουν σκύλο χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερη εξωστρέφεια και ζωντάνια. Πόση αλήθεια κρύβουν τέτοια κλισέ;

Οι ερευνητές Moira Burke, Lada Adamic, Amaç Herdağdelen και Dirk Neumann εξέτασαν τα στοιχεία 160.000 Αμερικανών χρηστών του Facebook, τους οποίους κατέταξαν σε γατόφιλους ή σκυλόφιλους ανάλογα με τις φωτογραφίες ζώων που επέλεγαν να ποστάρουν.

Όπως ανακάλυψαν, όντως οι σκυλόφιλοι φαίνεται να είναι πιο ανοιχτοί σε συναναστροφές, αφού έχουν κατά μέσο όρο 26 περισσότερους φίλους στο Facebook από τους γατόφιλους.

Από την άλλη, όμως, οι γατόφιλοι δέχονται περισσότερες προσκλήσεις για events (οπότε, αν μη τι άλλο, μάλλον κρατούν πιο στενή επαφή με τους έστω και λιγότερους διαδικτυακούς φίλους τους).

Επίσης οι ερευνητές παρατήρησαν κάποια… παράξενα φαινόμενα. Μεταξύ άλλων, ότι οι σκυλόφιλοι είναι πιο πιθανό να κάνουν like στις σελίδες του «Fifty Shades of Grey» ή του «Pretty Woman» στο Facebook, ενώ οι γατόφιλοι σε εκείνες των «Hangover» ή «Μια Σχέση Στοργής» (το στόρι του τελευταίου περιστρέφεται γύρω από το αμερικανικό ποδόσφαιρο), παρόλο που, σύμφωνα με τα στερεότυπα, σκυλόφιλοι είναι κυρίως οι άντρες και γατόφιλες οι γυναίκες.

Στην πραγματικότητα, όπως τονίζουν αυτοί που διεξήγαγαν τη μελέτη, αν και τέτοια ευρήματα είναι αρκετά διασκεδαστικά, είναι αυθαίρετο να πάρουμε κάποια στοιχεία από τη συμπεριφορά ενός δείγματος ανθρώπων στο Facebook και να τα αναγάγουμε σε γενικά συμπεράσματα.

Αλλά ακόμη και αν μπορούσαμε να επιβεβαιώσουμε ένα συσχετισμό τύπου «Οι γατόφιλοι λατρεύουν το διάβασμα» ή «Οι σκυλόφιλοι αγαπούν τα σπορ», μετά θα έπρεπε να απαντήσουμε σε άλλα ερωτήματα όπως: «Ο λόγος που προτιμάμε το σκύλο ή τη γάτα είναι επειδή έχουμε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά προσωπικότητας; Ή μήπως το γεγονός ότι προτιμάμε το σκύλο ή τη γάτα μάς ωθεί να συμμορφωθούμε σε κάποια στερεότυπα;».