Τι αλλαγές έχει φέρει το μέτρο που εφαρμόζεται τους θερινούς μήνες και τα προβλήματα που χρήζουν επίλυσης

Όταν πριν από 14 χρόνια, το 2011, η τότε δημοτική αρχή του Ιορδάνη Λουίζου έθεσε στους δημότες το ερώτημα αν συμφωνεί με το ενδεχόμενο της πεζοδρόμησης σε συγκεκριμένα σημεία της Νέας Μάκρης, το ποσοστό αποδοχής ξεπερνούσε το 85%.

Αρκετά χρόνια αργότερα, το 2017, η πρώτη απόπειρα ήταν ανεπιτυχής και είχε τα αντίθετα από τα προσδοκόμενα αποτελέσματα, ωστόσο ήταν εμφανές, τουλάχιστον για την παραλία της πόλης, ότι η πεζοδρόμηση μόνο οφέλη θα μπορούσε να έχει για κατοίκους, επισκέπτες και επιχειρηματίες.

Το 2020 η προσπάθεια έγινε πιο οργανωμένα με την ολοκλήρωση σχετικής κυκλοφοριακής μελέτης και έκτοτε, το κλείσιμο του δρόμου στο παραλιακό μέτωπο αποτελεί θεσμό. Με τα προβλήματα, τις αντιρρήσεις και τις γκρίνιες που μπορεί να υπάρχουν, αλλά και με θετικά σχόλια για την προσέλευση του κόσμου και την ανταπόκριση που δείχνει επισκεπτόμενος ένα όμορφο κομμάτι της Νέας Μάκρης χωρίς να ανησυχεί για τον βραχνά των αυτοκινήτων.

Τι είδαμε φέτος

Στατιστικά δεν υπάρχουν, ωστόσο αυτό που είδαμε φέτος ήταν αυξημένη κίνηση και βέβαια πολλές οικογένειες με μικρά παιδιά που έκαναν ποδήλατο και βόλτα στον πεζόδρομο.

Η κίνηση φάνηκε να είναι αυξημένη σε σχέση με πέρσι, χωρίς πάντως αυτό να σημαίνει ότι τα μαγαζιά είδαν σημαντικές αλλαγές στα έσοδά τους.
Κάτι για το οποίο προφανώς δεν ευθύνεται η πεζοδρόμηση, αλλά τα αυξημένα λειτουργικά έξοδά τους, αλλά και η σημαντικά μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Είδαμε, επίσης, μειωμένα επίπεδα παραβατικότητας, με τα οκτώ άτομα εταιρείας σεκιούριτι που είχαν αναλάβει την ευθύνη της φύλαξης να βοηθούν σε αυτό το κομμάτι.

Η οργάνωση σε ό,τι αφορά στο παρκάρισμα ήταν καλύτερη από πέρσι μια και τον Αύγουστο δόθηκαν σε χρήση δύο επιπλέον πάρκινγκ στην οδό Σιτέ, αλλά υπήρξε ένα αντικειμενικό πρόβλημα, κυρίως με τους επισκέπτες που δεν γνωρίζουν την περιοχή.

Τα προβλήματα και οι σκέψεις 

Πολλοί στάθμευαν τα αυτοκίνητά τους στην παραλία πολύ πριν τις 19.00 που ξεκινούσε η πεζοδρόμηση με αποτέλεσμα να εγκλωβίζονται και αφενός να πρέπει να δέχονται κλήσεις, αφετέρου να διακόπτουν την ηρεμία και την ασφάλεια πεζών και παιδιών για να «απεγκλωβιστούν».

Το πιο σοβαρό πρόβλημα έχει να κάνει με το γεγονός ότι κάποια μαγαζιά μένουν εκτός πεζόδρομου, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες να έχουν ενστάσεις για το δίκαιο του μέτρου.

Η αλλαγή αυτής της συνθήκης αποτελεί και το μεγαλύτερο στοίχημα για του χρόνου, όταν και τα δεδομένα ενδέχεται να αλλάξουν με τα σχέδια για έργα ανάπλασης από το ύψος της Αγίου Κωνσταντίνου μέχρι τον Νηρέα, αλλά και της διάνοιξης δρόμου πίσω από το Seacret που αν υλοποιηθούν, θα δώσει τη δυνατότητα επέκτασης της πεζοδρόμησης.

Πρόθεση της δημοτικής αρχής για το επόμενο καλοκαίρι, είναι το μέτρο της πεζοδρόμησης να ξεκινήσει νωρίτερα και συγκεκριμένα από το Πάσχα και να εφαρμόζεται κάθε Σαββατοκύριακο μέχρι τις αρχές Ιουνίου, οπότε και θα γίνει μόνιμο έως και τα μέσα Σεπτέμβρη.

Σε ό,τι αφορά τέλος στις φωνές επιχειρηματιών να «ανέβει» το μέτρο της πεζοδρόμησης και στην πλατεία Νέας Μάκρης, το πλάνο της δημοτικής αρχής είναι αυτές οι σκέψεις να πάρουν παράταση για μετά την ολοκλήρωση του έργου της ανάπλασης στο κέντρο της Νέας Μάκρης.

Προηγούμενο άρθροΓάζα: Η στιγμή που οι Ισραηλινοί κάνουν ρεσάλτο στο ελληνικό πλοίο «Οξυγόνο» (vid)
Επόμενο άρθροΑυτή είναι η γηραιότερη Ελληνίδα εν ζωή και μόλις έκλεισε τα 110