Το φθινόπωρο του 1911 επί της Πανεπιστημίου κάνει την εμφάνισή του το πρώτο περίπτερο στην καρδιά της πρωτεύουσας. Μια πρόχειρη κατασκευή, ένα ξύλινο κουβούκλιο που διέθετε εφημερίδες, χύμα τσιγάρα και ίσως κάποια υποτυπώδη ζαχαρώδη προϊόντα. Μια ευρεσιτεχνία αποκλειστικά ελληνική.

Εξήντα τρία χρόνια μετά -και ενώ ο κλάδος εξελισσόταν συνεχώς- ξεκινά η ιστορία του Γιώργου Μούχαλη. Του ανθρώπου που ξεκίνησε από ένα πρατήριο καπνικών στην περιοχή της Ηλιούπολης και λίγα χρόνια αργότερα εμπνεύστηκε τα περίπτερα της «νέας γενιάς» με την ονομασία «Kiosky’s».

Πρόκειται για τα μεγαλύτερα «μικρά» καταστήματα της γειτονιάς που τα τελευταία χρόνια ξεφύτρωσαν σαν… μανιτάρια στην Αττική και έχουν ως φιλοσοφία τόσο τις δια ζώσης, όσο και τις ηλεκτρονικές αγορές, κάνοντας την «επανάσταση» στον κλάδο με την υπηρεσία του delivery.

Μια καινοτόμα ιδέα που έκανε την γερμανική Delivery Hero, στο δυναμικό της οποίας εντάσσεται το efood να έρθει σε συμφωνία με τον όμιλο Μούχαλη για την πώληση των Άλφα Διανομές ΑΕ και ΙΝΚΑΤ, που διαχειρίζεται το δίκτυο περιπτέρων Kiosky’s και τα καταστήματα Kiosky’s Convenience Stores. Κίνηση που αναμένεται να «ταράξει» τα νερά της «μικρής λιανικής», αφού ο όμιλος Μούχαλη διαθέτει πάνω από 500 καταστήματα, περίπτερα και hubs.

«Το περίπτερο ή το μίνι μάρκετ για να ανταπεξέλθει στον ανταγωνισμό των σουπερμάρκετ πρέπει να προσφέρει ποιοτικές και ταυτόχρονα πρωτοποριακές και καινοτόμες υπηρεσίες στον καταναλωτή», έλεγε πριν από μερικά χρόνια ο «περιπτεράς», Γιώργος Μούχαλης μιλώντας για την καλύτερη επιχειρηματική ιδέα της ζωής του.

Πώς «γιγαντώθηκε» ο όμιλος Μούχαλη

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η ιστορία του ομίλου Μούχαλη ξεκινά, όπως προαναφέρθηκε, εξήντα τρια χρόνια πίσω, το 1974. Ο πατέρας του Γιώργου Μούχαλη, Παναγιώτης, διωγμένος κακήν κακώς από την Ίμβρο λόγω του ανθελληνικού πογκρόμ στην Πόλη ξεκινά να χτίζει από το μηδέν τις βάσεις για το success story που γνωρίζουμε σήμερα από ένα πρατήριο καπνικών στην περιοχή της Ηλιούπολης. Στο συγκεκριμένο πρατήριο ξεκινά να εργάζεται και ο 16χρονος τότε Γιώργος Μούχαλης. Μετά από κόπους ετών, το 1998 έρχεται η πρώτη επιβράβευση. Η Μούχαλης ΑΕ καταλαμβάνει την πρώτη θέση στο χονδρεμπόριο και την διανομή καπνικών προϊόντων στην Ελλάδα, επισφραγίζοντας την επιτυχία της με την δημιουργία ενός ακόμη πρατηρίου πώλησης και διανομής καπνικών προϊόντων, αυτήν την φορά στην περιοχή του Ελληνικού.

Μια ανάσα πριν το millennium ο Γ. Μούχαλης μαζί με τον αδερφό του, Ιωακείμ παίρνουν στις πλάτες τους την οικογενειακή επιχείρηση με όραμα να την πάνε ένα βήμα παρακάτω. Και κάπως έτσι, με έξυπνες κινήσεις, έγινε. Το 2006 ο Γιώργος Μούχαλης εξαγοράζει την εταιρεία Αλφα Διανομές ΑΕ και έναν χρόνο αργότερα την ΙΝΚΑΤ, την εταιρεία που είχε περίπτερα και μίνι μάρκετ και μέσω της οποίας διαχειρίζεται σήμερα το δίκτυο λιανικής Kiosky’s. Λίγα χρόνια αργότερα, το 2010 ο όμιλος εισέρχεται στην ηλεκτρονική πώληση άυλου χρόνου ομιλίας κινητής, σταθερής τηλεφωνίας και ίντερνετ και το 2013 δίνει τα χέρια με την «Παπαστράτος» για την αποκλειστική διανομή των προϊόντων της στα σημεία λιανικής για ένα μεγάλο γεωγραφικό κομμάτι του νομού Αττικής.

Έναν χρόνο μετά ακολουθήσει η συνεργασία με την εταιρεία JDE για την εμπορία και διανομή των επαγγελματικών συσκευασιών του καφέ Jacobs Espresso, Lacta & Chillino Oreo και το 2016 η συνεργασία με την εταιρεία Ελληνικά Λαχεία του ΟΠΑΠ για τη διανομή του ΣΚΡΑΤΣ. Το 2018 έρχεται ένα ακόμη μεγάλο deal, αυτή την φορά με την Unilever για την εμπορία και διανομή των προϊόντων παγωτού (ΕΒΓΑ, Algida, Ben & Jerry’s) στα σημεία λιανικής στην Αττική. Πριν από δύο χρόνια η Μούχαλης ΑΕ θα εξαγοράσει την πλατφόρμα παραγγελίας φαγητού Delivery.gr και της e-table, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο της ηλεκτρονικής υπηρεσίας κρατήσεων εστιατορίων.

Η συμφωνία της Delivery Hero με την Kiosky’s

H Delivery Hero, ο γερμανικός όμιλος στον οποίο ανήκει η efood επιβεβαίωσε πριν από μερικές ημέρες -σύμφωνα με πηγές της εταιρείας- πως προχώρησε σε σύναψη συνεργασίας με τον όμιλο Μούχαλη για την κυριότητα των θυγατρικών εταιρειών ΑΛΦΑ διανομές και INKAΤ στις 02 Σεπτεμβρίου του 2021, στις οποίες ανήκουν τα περίπτερα και μίνι μάρκετ Kiosky’s, καθώς και η υπηρεσία delivery.gr αλλά και e-table.gr για τις κρατήσεις σε εστιατόρια.

Το δίκτυο της «μικρής λιανικής» που εξαγόρασαν οι Γερμανοί που ελέγχουν και την efood στην χώρα μας ξεπερνά τα 500 σημεία, κάτι που καθιστά την Delivery Hero κυρίαρχη στην εν λόγω αγορά εντείνοντας τον ανταγωνισμό. To deal τελεί πλέον υπό έγκριση από την επιτροπή Ανταγωνισμού και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2022, εφόσον λάβει το «πράσινο φως». Πρόκειται για μια συμφωνία που θα αλλάξει ολοκληρωτικά τον χάρτη του online delivery στην Ελλάδα.

ΠΗΓΗiefimerida.gr
Προηγούμενο άρθροΤο MEGA στο σπίτι του Στέλιου Κερασίδη στη Νέα Μάκρη – «Δε νιώθω ο ‘Έλληνας Μότσαρτ’» (vid)
Επόμενο άρθροΠήδηξε από τον 9ο όροφο προσγειώθηκε σε οροφή αυτοκινήτου και σώθηκε – Σοκαριστικές εικόνες (vid)