Οι πυρηνικές αλλαγές που έχει φέρει η εποχή της πανδημίας δεν έχουν να κάνουν μόνο με τις συνήθειες και τις ψυχολογίες των ανθρώπων. Έχουν να κάνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό και με τα οικονομικά δεδομένα της εποχής: πραγματικοί κολοσσοί της παγκόσμιας οικονομίας αναγκάζονται να αναπροσαρμόσουν την στρατηγική τους προκειμένου να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα.

Ένας από αυτούς είναι η British Airways, που σχεδιάζει εδραιώσει μια νέα πολιτική αναφορικά με τις μικρές αποστάσεις. Για την ακρίβεια, η μειωμένη ζήτηση εισιτηρίων που έχει έρθει σετ με την πανδημία την αναγκάζει στην δημιουργίας μιας low cost εταιρίας, που θα πραγματοποιεί περιορισμένες αποστάσεις.

Στόχος της νέας αυτής εταιρίας δεν είναι άλλος από το να ανταγωνιστεί στα ίσια αεροπορικές εταιρίες με σαφώς κατώτερο στάτους από την British Airways και η οποίες έχουν ως ελκυστικό προσόν τους τις φτηνές τιμές, όπως η Ryanair και η EasyJet. Αρχικά, όλα τα ταξίδια της εν λόγω θυγατρικής της British Airways θα ξεκινάνε από το αεροδρόμιο του Gatwick και θα ντεμπουτάρουν το καλοκαίρι του 2022.

Η είδηση αποκαλύφθηκε από τον ταξιδιωτικό ιστότοπο «Headforpoints.com» και σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, η British Airways γνωστοποίησε τα σχέδιά της στο προσωπικό της με ένα λιτό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το οποίο ενημέρωνε πως ο βρετανικός κολοσσός ιδρύει «μια νέα θυγατρική που θα λειτουργήσει παράλληλα με την υπάρχουσα λειτουργία μας στο Gatwick και εξυπηρετεί το αεροδρόμιο από το επόμενο καλοκαίρι».

Όπως τονίζεται στο ίδιο μήνυμα: «Πρόκειται για μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά και για να έχουμε μια βιώσιμη αεροπορική εταιρεία στο υπάρχον περιβάλλον, χρειαζόμαστε ένα ανταγωνιστικό μοντέλο λειτουργίας. Το νέο αυτό μοντέλο επιχείρησης θα μας βοηθήσει να είμαστε ευέλικτοι και ανταγωνιστικοί, επιτρέποντάς μας να οικοδομήσουμε μια βιώσιμη παρουσία μικρών αποστάσεων στο Gatwick με την πάροδο του χρόνου».

Αν τα σχέδια της British Airways προχωρήσουν, δεν θα είναι αυτή η πρώτη φορά επιχειρεί κάτι ανάλογο. Το ίδιο είχε κάνει και το 1998, όταν και είχε ιδρύσει την χαμηλού κόστους Go Fly, που πραγματοποιούσε πτήσεις μεταξύ Λονδίνου Stansted και υπόλοιπης Ευρώπης, προτού εξαγοραστεί τελικά από την αντίπαλη ΕasyJet τέσσερα χρόνια αργότερα.

Η British Airwais ανήκει με τη σειρά της στον πολυεθνικό όμιλο Ιnternational Airlines Group (IAG), ο οποίος έχει υποστεί τεράστιες οικονομικές απώλειες τους τελευταίους 18 μήνες καθώς η πανδημία έχει σταματήσει τις πτήσεις σε όλο τον κόσμο. Είναι ενδεικτικό πως οι αεροπορικές εταιρείες της IAG, στις οποίες περιλαμβάνονται επίσης η Aer Lingus και η Iberia, πραγματοποίησαν μόλις το 20% των συνηθισμένων πτήσεων τους το πρώτο τρίμηνο του 2021, προκαλώντας πτώση εσόδων κατά 79%, ποσοστό που μεταφράζεται σε 968 εκατ. ευρώ!

Ο όμιλος έχει πληγεί πολύ περισσότερο από όλους τους κύριους ανταγωνιστές του στην Ευρώπη και αυτό οφείλεται στην εξέχουσα θέση που έχει η British Airways. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η βρετανική κυβέρνηση μόλις τον περασμένο μήνα άνοιξε τις πτήσεις εκ νέου για τους ταξιδιώτες που έχουν κάνει διπλό εμβόλιο από τις ΗΠΑ.

Η κίνηση της British Airways, που άμα ολοκληρωθεί πρόκειται να σαρώσει τον ανταγωνισμό, ως προς την φιλοσοφία της συνοψίζεται μάλλον στα όσα είπε ο Σαν Ντόιλ, διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής εταιρίας, ο οποίος τόνισε πως «ο οργανισμός μας προσαρμόζει από τώρα το επιχειρηματικό του μοντέλο για να είναι έτοιμος να ανταποκριθεί σε μια καθυστερημένη ανάκαμψη των επιχειρήσεων».