Ο τολμών λένε ότι νικά, αλλά ο… «παρατολμών» θριαμβεύει! Μόνο ως παράτολμη μπορεί να χαρακτηριστεί η απόφαση συμμετοχής στο 4ο Burger Fest για ένα μεζεδοπωλείο, κάτι δηλαδή αρκετά μακριά από το καθαρό Burger House και δη άγνωστο στο αθηναϊκό κοινό δεδομένου ότι εδρεύει στη Νέα Μάκρη.

Στον «Χοντρό» όμως έβαλαν στοίχημα με τους εαυτούς τους. Είχαν πλάνο, ξεκαθαρισμένους στο μυαλό τους τους λόγους που έπαιρναν το ρίσκο και γνώση ότι θα έπρεπε να παρουσιάσουν κάτι πολύ δυνατό για να ανταγωνιστούν μπεργκεράδικα όπως το Burger AP του Πετρετζίκη, το Juicy Grill και το Μπαρ Μπεε Κιου. Το τέλος της μέρας τους βρήκε πανηγυρικά κερδισμένους…

Τι είναι το Burger Fest

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά για τους μη μυημένους. Το Burger Fest είναι ένα φεστιβάλ που «τρέχει» τα τελευταία τέσσερα χρόνια στο Γκάζι, στο παλιό αμαξοστάσιο του ΟΣΥ. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές που είχε διάρκεια ενός σαββατοκύριακου, φέτος απλώθηκε σε δύο σαββατοκύριακα (13-15/09 και 20-22/09).

Ξεκινά απόγευμα Παρασκευής και ολοκληρώνεται βράδυ Κυριακής και συγκεντρώνει φίλους των Burger (κι όχι μόνο βέβαια) από όλη την Ελλάδα.

Το κόστος εισόδου είναι 5 ευρώ και με το εισιτήριο ο επισκέπτης δικαιούται μια μπύρα ή ένα αναψυκτικό, ενώ μπορεί να απολαύσει… μουσικάρες. Πολύ απλά, ακόμα και αν κάποιος δεν τρελαίνεται να σκάσει από το φαΐ, επισκέπτεται το φεστιβάλ, πληρώνει είσοδο και παρακολουθεί συναυλίες με μουσικές διαφόρων γούστων. Εξαιρετική ιδέα και γι’ αυτό και κάθε χρόνο η ανταπόκριση είναι και μαζικότερη. Πέρσι κόπηκαν 25.000 εισιτήρια και φέτος, σε δύο ΣΚ 64.000 εισιτήρια…

Τι δουλειά είχε εκεί ο «Χοντρός»…

Ο Οδυσσέας Πενταγιώτης επικεφαλής στον «Χοντρό» ψάχνεται αρκετά τα τελευταία χρόνια για να στήσει ένα μαγαζί που θα καλύπτει και τα πιο απαιτητικά γούστα. Με το που ολοκληρώθηκε το περσινό Burger Fest γεννήθηκε στο μυαλό του η ιδέα να κάνει το βήμα παραπάνω.«Ήμουν αποφασισμένος να δώσω το “παρών” και ενδεικτικά σας λέω ότι πήρα τηλέφωνο για να μισθώσω ένα από τα συνολικά 16 περίπτερα που συμμετείχαν φέτος, από το Πάσχα κιόλας», δηλώνει στη MP και εξηγεί τους λόγους.

«Οι λόγοι ήταν πολύ συγκεκριμένοι. Αφενός ήθελα να μετρήσουμε τις δυνάμεις μας ως μαγαζί, δειγματίζοντας Burger που ο κόσμος δεν τα έχει ξαναδοκιμάσει. Συγκεκριμένα, εκτός από τα… συνηθισμένα Burger, παρουσιάσαμε και τρία πολύ εξειδικευμένα.
Το Burger “Παικταρά” με γουρουνοπούλα που περιέχει το κρέας της γουρουνοπούλας στη γάστρα με μπριάμ και όλα τα μυρωδικά, το Burger με καπνιστή προβατίνα δικής μας παραγωγής που την κόβουμε προσούτο και παλαιώνεται 25 ημέρες σε δρύινο βαρέλι με μαύρη μπύρα και το οποίο προσφέραμε 50-50% με μοσχαρίσιο κεμπάπ και το Burger με λουκάνικο γεμιστό με γραβιέρα Κρήτης.

Ο δεύτερος λόγος ήταν ότι ήθελα να δείξουμε ότι μπορεί ένα εστιατόριο με ελληνική κουζίνα να μετατρέψει τα πιάτα του σε Burger. Ήξερα ότι ήταν μεγάλη πρόκληση, γνώριζα όμως επίσης ότι δεν είχαμε να φοβηθούμε το παραμικρό. Και δικαιώθηκα, καθώς δε δυσκολευτήκαμε να τα παρουσιάσουμε έτσι όπως τα είχαμε φανταστεί.

Ο τρίτος και τελευταίος λόγος ήταν ο καθαρά διαφημιστικός. Θέλαμε να δούμε πόσο μετράμε εμείς, ένα άγνωστο μαγαζί που τα έβαλε με πολύ δυνατά ονόματα στον χώρο, γιατί σκεφτόμαστε να κάνουμε άνοιγμα στην αγορά της Αθήνας».

Πάταγος

Όσο αισιόδοξοι κι αν ήταν στον «Χοντρό» κι όσο σίγουροι κι αν εμφανίζονταν για το αποτέλεσμα της δουλειάς τους, δύσκολα μπορούσαν να φανταστούν πριν ξεκινήσει το Burger Fest αυτό που θα ακολουθούσε.«Είχαμε και τα δύο τριήμερα μια σταθερή ουρά 50 ατόμων και εννιά άτομα φτιάχναμε μπέργκερ σαν τρελοί. Το πρώτο μεγάλο παράσημο για εμάς είναι ότι βγήκαμε δεύτεροι σε επισκεψιμότητα πίσω μόνο από το Juicy Grill, ένα εξαιρετικό μαγαζί στον Χολαργό, αλλά πάνω από τεράστια ονόματα στον χώρο. Πουλήσαμε 5.500 burger και από το περίπτερό μας πέρασαν περίπου 6.500 άτομα, δηλαδή το 10% από όσους επισκέφθηκαν το φεστιβάλ.

Το δεύτερο τεράστιο παράσημο είναι ότι τα best seller μας ήταν τα τρία μπέργκερ που φτιάξαμε ειδικά για την περίσταση! Πρώτο αυτό με τη γουρουνοπούλα, δεύτερο αυτό με την προβατίνα και τρίτο αυτό με το λουκάνικο. Για να καταλάβετε τη ζήτηση, δώσαμε σε δύο τριήμερα 350 κιλά γουρουνοπούλα! Το βασικό είναι ότι αυτό που θέλαμε να δούμε, το αν δηλαδή οι γεύσεις μας και το πείραμά μας θα έβρισκαν θετική ανταπόκριση, το είδαμε. Και με πολύ καλά αποτελέσματα.

Το τρίτο κέρδος είναι ότι ήδη έχουμε νέους πελάτες στο μαγαζί, ανθρώπους που μας γνώρισαν στο φεστιβάλ.

Δε θα μπορούσα να περιμένω καλύτερα αποτελέσματα από αυτά».

Υπάρχει κι ένα τέταρτο το οποίο συμπληρώνουμε ως MP. Η διαφήμιση που γίνεται στην περιοχή μας από ένα εστιατόριο με υψηλά αντανακλαστικά ποιότητας…

Κλείνοντας τη συνέντευξη, ο Οδυσσέας Πενταγιώτης έδωσε τα credit σε όσους συνέβαλαν στην επιτυχία. Και δεν ήταν λίγοι…

«Θέλω να ευχαριστήσω όλη μου την ομάδα που στήριξε την προσπάθεια, καθώς και τους προμηθευτές μας. Ειδικότερα, θα ήθελα να ευχαριστήσω την αδερφή μου, Ναστάζια και τον σεφ του μαγαζιού μας Τάσο Γκαραμπετιάν, που έβαλαν το 100% του εαυτού τους και στήριξαν με πάθος την ιδέα μου»…

Οι 16 συμμετέχοντες

  • Χοντρός
  • PAX Burgers
  • Po’ Boys
  • Beastie Burgers
  • Piggy Blinders
  • Bullseye / Beyond Meat
  • Da Vinci
  • Juicy Grill
  • Mama Roux
  • Καμινάδα
  • Μπες στο ψητό
  • Burger ΑP
  • The Big Kahuna
  • Veganact
  • Lamb Weston
  • Hans & Gretel