Δάφνη Γεωργαλή: Ο... Γκάλης του Voice

Σε αντίθεση με τα παιδιά ενός τραπεζικού, ενός υδραυλικού, μιας φιλόλογου και μιας φαρμακοποιού, αυτά των καλλιτεχνών έχουν λίγο πολύ προδιαγεγραμμένο μέλλον. Είναι αν όχι… ακατόρθωτο, τουλάχιστον πολύ δύσκολο να μην κολλήσουν αυτό το διαολεμένο καλλιτεχνικό μικρόβιο, να ξεφύγουν από τη μοίρα και μια μέρα να την κοιτάζουν αφ’ υψηλού, γνωρίζοντας ότι τα κατάφεραν μια χαρά μακριά από τις τέχνες.

Αν τώρα και οι δύο γονείς είναι καλλιτέχνες και έχουν δουλέψει με Χατζιδάκι, Ξαρχάκο και Θεοδωράκη, όσο και να ‘χεις τον νου σου στο παιδί, όσες πόρτες και να κλείσεις με κλειδί, δεν υπάρχει ελπίδα…

Γεννημένη το 1985 και μεγαλωμένη σε ένα νεοσμυρνιώτικο σπίτι οικογένειας μουσικών και δη πετυχημένων, η Δάφνη Γεωργαλή άρχισε να τραγουδά λίγο μετά την ημέρα που ξεκίνησε να μιλά. Όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιου είδους σπίτια…

Στα 6 της φοιτούσε ήδη στο Ωδείο Αθηνών και στα 9 της συμμετείχε στην παράσταση «Μελωδία της Ευτυχίας» με την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Με απλά λόγια, είχε χάσει και την τελευταία ελπίδα να μην ασχοληθεί με τη μουσική.

Παρόλα αυτά κατέβαλε φιλότιμη προσπάθεια να ανοίξει και μια δεύτερη πόρτα μήπως και… Ξεκίνησε να σπουδάζει στο Πανεπιστήμιο Πειραιά Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Σπουδές, όμως στο δεύτερο έτος ετοίμασε βαλίτσες και μπήκε στο αεροπλάνο. Η απόφαση ήταν μη διαπραγματεύσιμη και το πρώτο βήμα στο σχέδιο που είχε καταστρώσει την έφερνε στο Μόναχο…

Δάφνη Γεωργαλή: Ο... Γκάλης του Voice

Άγνωστη μεταξύ αγνώστων

Κάτι λιγότερο από ένα μήνα μετά το θαύμα της Πορτογαλίας και τα γκολ του Χαριστέα, τον Αύγουστο του 2004, η Δάφνη προσγειωνόταν στο αεροδρόμιο “Franz Josef Strauss” του Μονάχου, άγνωστη μεταξύ αγνώστων, με λίγα ρούχα, αλλά πολλά όνειρα στις αποσκευές της.

Η Υψίφωνος, Δήμητρα Θεοδοσίου, της είχε ανοίξει μια πόρτα που αποδείχθηκε πολύ σημαντική και συγκεκριμένα αυτή της δασκάλας της, μιας 60φεύγα κυρίας ονόματι Μπίργκιτ Νικλ. Το ταξίδι στις μουσικές σπουδές ξεκίνησε κάπως ανορθόδοξα, δεδομένου ότι η Δάφνη δεν είχε τα χρήματα να υποστηρίξει τα ιδιαίτερα της κυρίας Νικλ. Επειδή, όμως, όταν θέλεις κάτι πολύ… τα πράγματα πήραν σύντομα τον δρόμο τους. Η Δάφνη εργαζόταν σε δουλειές που συνηθίζουν να εργάζονται φοιτητές (μπαρ, baby sitting κλπ), η κυρία Νικλ της παραχώρησε ένα κρεβάτι και κάπως έτσι πέρασε μια διετία κατά την οποία εκπαιδεύτηκε μουσικά και ένιωσε έτοιμη για το επόμενο βήμα. Αυτό ήταν η είσοδος, μέσα από εξετάσεις, στην Ανώτατη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου.

Δάφνη Γεωργαλή: Ο... Γκάλης του Voice

Τα έντεκα χρόνια και το homesickness

Αν κάτι σε εντυπωσιάζει στην πρώτη επαφή με τη Δάφνη, αυτό είναι η καλλιέργειά της. Δύσκολο, λοιπόν, να σε ξενίσει το γεγονός ότι έβγαλε την Ακαδημία, μια από τις κορυφαίες παγκοσμίως στο είδος της, με διαδοχικές υποτροφίες. Ούτε ότι στα χρόνια που ζούσε στη Γερμανία, ταξίδευε στην Ελλάδα σε κάθε εξεταστική και τελικά ολοκλήρωσε τις Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Σπουδές στο ΠΑ.ΠΕΙ. με 7,86… Και, τέλος, ότι άμα τη ολοκλήρωση των βασικών σπουδών έκανε και δύο μεταπτυχιακά παίρνοντας καλλιτεχνικό Δίπλωμα για σολίστ και Δίπλωμα μελοδραματικής.

Σε όλη αυτή την προσπάθεια είχε αρωγό την Πρύτανη της Ακαδημίας Μονάχου, Δάφνη Ευαγγελάτου, έναν άνθρωπο που όπως η ίδια λέει «με βοήθησε αφάνταστα». Το πλάνο προέβλεπε παραμονή στη Γερμανία. Άλλωστε η Δάφνη είχε ήδη ξεκινήσει να κάνει κάποιες εμφανίσεις σε παραστάσεις, πάνω στο αντικείμενό των σπουδών της, που ήταν η κλασική μουσική, αλλά και σε ελληνικά εστιατόρια διευρύνοντας τους μουσικούς της ορίζοντες με έντεχνα και ελαφρολαϊκά.

Κάθε πλάνο που προβλέπει καθημερινότητα μακριά από την Ελλάδα, όμως, έχει και απρόβλεπτους αντιπάλους. Στην περίπτωση της Δάφνης, αυτός ήταν το homesickness. Κι έτσι, παρά τις πόρτες που είχε ήδη ανοίξει και το μέλλον που διαγραφόταν τουλάχιστον ενδιαφέρον στη Γερμανία, το 2015, έπειτα από 11 ολόκληρα χρόνια, μπήκε ξανά στο αεροπλάνο, αυτή τη φορά με εισιτήριο χωρίς επιστροφή…

Δάφνη Γεωργαλή: Ο... Γκάλης του Voice

«Και δεν πάω στο Voice;»…

Η απόφαση να εγκατασταθεί στη Νέα Μάκρη, δίπλα στη δεύτερή της οικογένεια, όπως η ίδια λέει στη MP ήταν στοχευμένη. «Ήθελα αυτή την ησυχία του χειμώνα, τη ζωή στην ηρεμία, για να δω που βρίσκομαι και πώς θα πορευτώ»…

Όπως πάντα συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, η αρχή ήταν δύσκολη. Χωρίς μουσικούς να υποστηρίξουν το ταλέντο της, η Δάφνη έκλεινε δειλά δειλά εμφανίσεις, αλλά της πήρε χρόνο να δικτυωθεί. Όταν αυτό έγινε, έστω και σε τοπικό επίπεδο και ο κόσμος ανακάλυψε το «φαινόμενο» Γεωργαλή που τραγουδά από όπερα, μέχρι Κότσιρα, η πρόταση-προτροπή «πήγαινε σε κάποιο talent show», άρχισε να ακούγεται γνώριμη στα αυτιά της. «Και δεν πάω στο Voice», σκέφτηκε, συμπλήρωσε μια αίτηση και ένα πρωί βρέθηκε στα precasting της εκπομπής μαζί με εκατοντάδες άτομα που είχαν ξεχωρίσει από τα 2.000 που αρχικά εκδήλωσαν ενδιαφέρον.

Το πρώτο εμπόδιο, των precasting, ήταν δεδομένο ότι θα το περνούσε. Όπως και το δεύτερο, στα blinds, έστω και αν Παπαρίζου, Ρουβάς και Μουζουράκης την κοψοχόλιασαν μέχρι να γυρίσουν, δικαιώνοντας τελικά την αριστοτεχνική εκτέλεση του “Amado Mio”.

Η Δάφνη επέλεξε την Έλενα «γιατί εκείνη τη στιγμή με διεκδίκησε πιο ζεστά και έντονα από τους υπόλοιπους» και το ταξίδι στο Voice ξεκινούσε με μια υπόσχεση από πλευράς Παπαρίζου: «Όσο περνά από το χέρι μου θα σε βοηθήσω να πας μακριά, γιατί έχεις εκπληκτική φωνή».

Έτσι και έγινε. Στα Battles κλήθηκε να ερμηνεύσει τους «Δαίμονες» και έδωσε ρεσιτάλ, αλλά εκεί που πραγματικά μάγεψε κριτικούς και κοινό ήταν στα νοκ άουτ με την εκπληκτική ερμηνεία του “Yucali”.

Πριν καν το καταλάβει, η Δάφνη τραγουδούσε Μαρινέλλα («Ποτέ να μη χαθείς απ’ τη ζωή μου») διεκδικώντας εισιτήριο στα ημιτελικά κι εμείς περιμέναμε με αγωνία το αποτέλεσμα. Ηττήθηκε με τη μικρότερη διαφορά που είχε ηττηθεί μέχρι τότε παίκτης στα τρία χρόνια του Voice. Στην πραγματικότητα, όμως, κέρδισε. Παραστάσεις, αυτοπεποίθηση, εμπειρίες, φίλους καθώς και την «ικανοποίηση» ότι κανείς δεν την αντιμετώπισε σαν παίκτρια, αλλά αντιθέτως ως συνάδελφο…

Δάφνη Γεωργαλή: Ο... Γκάλης του Voice

Όπως ο άλλος Γεωργαλής…

Τα φώτα του διαγωνισμού έχουν πλέον σβήσει και η Δάφνη έχει επιστρέψει στην καθημερινότητά της. Με εμφανίσεις σε μαγαζιά, με δεδομένη πλέον την επιθυμία να μην «κολλήσει» στην κλασική μουσική, με την καθημερινή δουλειά της για τα προς το ζην και με μαθήματα σύγχρονου τραγουδιού στο Εθνικό Ωδείο με την Άννα Διαμαντοπούλου.

Μεταξύ μας, όμως, όσοι την ακούσαμε στο Voice ή σε κάποια από τα μαγαζιά που τραγούδησε, ξέρουμε ότι αυτή η καθημερινότητα δε θα κρατήσει για πολύ. Άλλωστε κι ο άλλος γνωστός Γεωργαλής της χώρας, ο Νίκος Γκάλης, κάπως έτσι δειλά δειλά ξεκίνησε, αλλά πολύ σύντομα έφτασε να μαγεύει τον κόσμο σε κάθε του παράσταση…