Αποζημίωση στους χρήστες του Internet για τις αποκλίσεις των δικτύων τους από τις πραγματικές ταχύτητες σύνδεσης στο Διαδίκτυο θα καταβάλλουν από σήμερα οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών.

Αυτό προβλέπει ο νέος κανονισμός της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων ο οποίος τίθεται σε ισχύ και υποχρεώνει όλους τους παρόχους να ενημερώνουν τους συνδρομητές των σταθερών δικτύων για τις ρεαλιστικά αναμενόμενες ταχύτητες σύνδεσής τους.

Μέχρι τώρα, οι πάροχοι ανέφεραν μόνο τις ονομαστικές ταχύτητες, οι οποίες σε μεγάλο ποσοστό απέχουν από τις πραγματικές. Πλέον υποχρεώνονται να ενημερώνουν για την ελάχιστη, τη μέγιστη και τη συνήθως διαθέσιμη ταχύτητα που αναμένεται να παρέχει η σύνδεσή τους.

Αυτό σημαίνει ότι παλαιοί και νέοι συνδρομητές θα πρέπει να έχουν άμεση πληροφόρηση (από τα καταστήματα, από την ιστοσελίδα ή τις γραμμές εξυπηρέτησης του παρόχου) για τις ταχύτητες που μπορούν να αναμένουν.

Ειδικότερα, στους νέους συνδρομητές αυτό θα πρέπει να γίνεται πριν από την υπογραφή της σύμβασης. Σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕΤΤ, η ενημέρωση για τις ταχύτητες σύνδεσης αποτελεί μέρος των όρων της σύμβασης, ενώ ο συνδρομητής αποκτά δικαίωμα αποζημιώσεων ή επανορθώσεων σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αποκλίσεις από την ελάχιστη ταχύτητα.

Πώς θα πιστώνεται η αποζημίωση

Οι αποζημιώσεις-επανορθώσεις στους λογαριασμούς των συνδρομητών θα γίνονται με την παροχή έκπτωσης στον επόμενο λογαριασμό, με την επιστροφή τμήματος ή συνόλου του παγίου ή με τη δυνατότητα επιλογής πακέτου με χαμηλότερη ονομαστική ταχύτητα λήψης-αποστολής δεδομένων, πλησιέστερη στην ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί πραγματικά, χωρίς να χρειάζεται να καταβληθεί από τον συνδρομητή τέλος για την πρόωρη διακοπή-καταγγελία μιας σύμβασης ορισμένου χρόνου.

Η δυνατότητα αυτή θα παρέχεται ακόμα και μεταξύ διαφορετικών τεχνολογιών σύνδεσης (όπως από VDSL σε ADSL). Σε περίπτωση αποκλίσεων μεγαλύτερων του 30% για τα ADSL δίκτυα και 20% για τις υπόλοιπες τεχνολογίες (VDSL, Fiber) από την τιμή της ελάχιστης ταχύτητας, ο συνδρομητής αποκτά και το δικαίωμα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασης, εφόσον το πρόβλημα δεν διορθωθεί εντός 30 ημερών.