Όπως στη χώρα μας έτσι και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης υπάρχουν κίνητρα -επιδοτήσεις ή φορολογικές απαλλαγές- για την αγορά τόσο πλήρως ηλεκτρικών όσο και plug-in υβριδικών μοντέλων. Κάτι που φυσικά έχει θετικό αντίκτυπο στις πωλήσεις τους, που το 2020 αυξήθηκαν σημαντικά σε σχέση με το 2019.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Dynamics λοιπόν, που προέρχονται από 23 συνολικά χώρες της Ευρώπης (Βέλγιο, Δανία, Γερμανία, Φινλανδία, Γαλλία, Ελλάδα, Μεγάλη Βρετανία, Ιρλανδία, Ιταλία, Κροατία, Κάτω Χώρες, Νορβηγία, Αυστρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σουηδία, Ελβετία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία, Τσεχία, Ουγγαρία) και όπως μπορείτε να δείτε στον αντίστοιχο πίνακα το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό μοντέλο είναι το Renault Zoe. Που το 2020 σε σχέση με το 2019 κατόρθωσε να υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις του.

Αντίστοιχη είναι η αύξηση και για το Hyundai Kona που βρίσκεται συνολικά στην 4η θέση των πωλήσεων, ενώ στην 7η θέση, με +208%, βρέθηκε το Kia Niro.

Ιδιαίτερα αξιόλογη είναι η επίδοση του VW ID.3 που βρέθηκε στην 3η θέση των συνολικών πωλήσεων παρόλο που η διάθεση του ξεκίνησε ουσιαστικά προς το τέλος της προηγούμενης χρονιάς. Στη δεύτερη θέση, πίσω από το μικρό Renault, βρέθηκε το σημαντικά πιο ακριβό Model 3 της Tesla, παρόλο που οι πωλήσεις του μειώθηκαν κατά 9%.

Ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι ποσοστιαίες αυξήσεις των πωλήσεων των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων. Πρωταθλητής εδώ το Audi Q5 με +673%, ενώ ακολουθήσαν το VW Passat με 397% και η σειρά 3 της BMW με 151%.

Παρόλα αυτά κανένα από τα τρία δεν βρέθηκε στην πρώτη θέση, την οποία κατέκτησε η plug-in υβριδική έκδοση της Mercedes A-Class.