Οι περισσότεροι 90χρονοι μπορούν μόλις να περπατήσουν, πόσο μάλλον να ασκηθούν, αλλά η 90χρονη Takishima Mika από την Ιαπωνία όχι μόνο κάνει καθημερινά γυμναστική με πειθαρχεία, εργάζεται και ως γυμνάστρια σε γυμναστήριο!

Για τους περισσότερους από εμάς, το « η ηλικία είναι απλώς ένας αριθμός» είναι ένα κλισέ, αλλά άνθρωποι όπως η Takishima Mika, γνωστή και ως «Takimika», είναι απόδειξη ότι δεν χρειάζεται να είναι. Η συνταξιούχος, ο οποία έγινε 90 ετών στις 15 Ιανουαρίου, είναι πιο δραστήρια από τους περισσότερους 20χρονους και πιθανώς περισσότερο fit. Πρόκειται για την μεγαλύτερη σε ηλικία γυμνάστρια στην Ιαπωνία και έχει γίνει μια μικρή διασημότητα στην ασιατική χώρα, τόσο λόγω της εξαιρετικής φυσικής της κατάστασης, όσο και για τη θετική της στάση και το χαμόγελό της. Αλλά η Takimika δεν ήταν πάντα έτσι. Στην πραγματικότητα, η αλλαγή αυτή άρχισε αργά στη ζωή της, όταν ήταν ήδη στα 60 της.

Η Γιαπωνέζα σούπερ γιαγιά άρχισε να ασκείται σε ηλικία 65 ετών και είναι το παράδειγμα πως ποτέ δεν είναι πολύ αργά για να ξεκινήσεις τη γυμναστική. Η Takimika είναι η ζωντανή απόδειξη αυτού, καθώς είναι εκπαιδεύτρια φυσικής κατάστασης σε γυμναστήριο και ασχολείται με τον αθλητισμό για περισσότερα από είκοσι χρόνια.

Η Takimika ελπίζει να μπορεί να συνεχίσει την καθοδήγηση μέχρι να είναι 100 ετών και έχει πει ότι άρχισε να ασκείται επειδή ήθελε να χάσει βάρος. «Αποφάσισα ότι ήθελα έναν σφιχτό πισινό, όπως οι γυναίκες της Βραζιλίας. Μόλις το έφτασα, ήθελα μεγάλους ώμους και στενή μέση» έχει δηλώσει.

Παρόλο που η Takimika μπορούσε να κάνει τα μαθήματα γυμναστικής στο γυμναστήριο μόνο μία φορά την εβδομάδα, λόγω των περιορισμών που έχει επιφέρει η πανδημία Covid-19, φρόντισε να παραμείνει σε φόρμα ακολουθώντας το συνηθισμένο πρόγραμμα προπόνησης και τη διατροφή της. Σε αυτό το σημείο, δεν θεωρεί καν ότι γυμνάζεται, αλλά περισσότερο ότι η άσκηση είναι η δεύτερη φύση της.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα στο odditycentral.com, η ιστορία της Takishima Mika έχει επηρεάσει πολλούς υπερήλικες στην Ιαπωνία, εκ των οποίων περισσότεροι από 80.000 είναι 100 ετών και βρήκαν την έμπνευση για να βάλουν την άσκηση στη ζωή τους και να βελτιώσουν την υγεία τους.

Το πρόγραμμα της 90χρονης Takimika

Η 90χρονη συνήθως κοιμάται περίπου στις 11 μ.μ. και ξυπνά στις 3 π.μ. Στη συνέχεια περπατά 4 χιλιόμετρα, κάνει τζόκινγκ 3 χιλιόμετρα και επιστρέφει περπατώντας 1 χιλιόμετρο. Στη συνέχεια, τρώει ένα πλούσιο, ισορροπημένο πρωινό, κάνει μερικές δουλειές του σπιτιού και λίγο stretching, και ίσως δει λίγο τηλεόραση, χωρίς να ξεχνάει να κρατά την πλάτη εντελώς ίσια και να κρατάει προς τα μέσα την κοιλιά.

Η… αγέραστη Takimika τρώει πάντα ένα ελαφρύ μεσημεριανό γεύμα, καθώς νιώθει υπνηλία εάν φάει υπερβολικά, ενώ μετά το φαγητό ακολουθεί πιο έντονη προπόνηση. Το βράδυ, έχει ένα πλούσιο δείπνο, σε συνδυασμό με ένα ποτήρι κρασί. Μέχρι να κοιμηθεί η Takimika θα κάνει τις ασκήσεις που της έχει δείξει ο δικός της εκπαιδευτής, θα εξασκηθεί στον υπολογιστή και θα ακονίσει τις δεξιότητες της στα αγγλικά.