Editorial


Βασίλης Λουίζος
                                                                                         Γράφει ο Βασίλης Λουίζος

Δεν είναι μόνο οι ανάγκες των καιρών, είναι και το κλίμα των Χριστουγέννων. Ο συνδυασμός αυτών των δύο πολλαπλασιάζει κι επιταχύνει τη διάθεση για προσφορά, τη θέληση για αλληλεγγύη, τη βούληση για συμπαράσταση σ’ αυτόν που έχει ανάγκη. Νομίζω ότι όλοι μας -άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο- κινούμαστε μέσα σ’ αυτό το κλίμα. Το θέμα είναι η διάθεση να γίνει πράξη και η βούληση προσφορά.

Ως Marathon Press θέλουμε έμπρακτα να βάλουμε ένα πολύ μικρό λιθαράκι. Γι’ αυτό και η παρουσία μας στο Κοινωνικό Παντοπωλείο, στην εκδήλωση των Ηπειρωτών, η ενίσχυση του Φιλοζωικού Σωματείου, η συνέντευξη της ActionAid -αξίζει να τη διαβάσετε- που φιλοξενούμε στο τεύχος μας.

Όση καλή διάθεση, όμως κι αν υπάρχει, για πολλούς και διαφορετικούς λόγους, είναι δύσκολο να υλοποιούμε, να κάνουμε πράξη αυτά που πιστεύουμε. Στους σημερινούς καιρούς αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση κι αυτή είναι και η μεγάλη πρόσκληση: Όπως κι όσο μπορούμε, όποτε μπορούμε, να προσφέρουμε την αγάπη και την αλληλεγγύη μας. Έμπρακτα. Με κάθε ευκαιρία.

Ζήλεψα τα λαμπιόνια στη Λυών. Η τεχνολογία στη διάθεση της τέχνης και το θέαμα μοχλός ανάπτυξης στη γαλλική πόλη. Ένα εκατομμύριο επισκέπτες εκτιμάται ότι θα έχουν φέτος την ευκαιρία να απολαύσουν τον χριστουγεννιάτικο στολισμό. Δεν τρέφω ψευδαισθήσεις και δε θα συγκρίνω τον Δήμο Μαραθώνα με τη Λυών. Το αναφέρω, όμως, για να δείξω την αναπτυξιακή πτυχή που μπορεί να έχει ο στολισμός μιας πόλης. Κάθε φορά, με κάθε ευκαιρία, σε κάθε εποχή, πρέπει ο κάθε Δήμος να βάζει τη δική του υπογραφή. Με χριστουγεννιάτικα στολίδια, με πασχαλινό διάκοσμο, με θεματικά πάρκα, με event και με τόσα άλλα, ένας Δήμος πρέπει να ξεχωρίζει, για να καταφέρει να προσελκύει.

Και προσγειωνόμαστε απότομα…! Όχι πως εκπλήσσομαι, διότι η αλήθεια είναι πως το περίμενα. Γιατί ο φετινός στολισμός στον Δήμο Μαραθώνα -που αν και, παραδόξως, είναι με διαφορά καλύτερος από τον περσινό- εξακολουθεί να είναι (σχεδόν) ανεπαρκής! Στον Δήμο Ραφήνας-Πικερμίου τα πράγματα είναι διαφορετικά. Είναι ευδιάκριτο το εορταστικό χρώμα και οι επιλογές είναι αισθητικά συμπαθείς. Πρέπει, όμως, για να είμαι δίκαιος, να πω ότι η Ραφήνα και το Πικέρμι έχουν «μαζεμένα» εμπορικά κέντρα, με αποτέλεσμα ο στολισμός τους να είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμος. Η οργάνωση, από την άλλη, δεν έχει να κάνει με το πόσο «μαζεμένο» είναι ένα εμπορικό κέντρο, αλλά με το πόσο ορεξάτοι είναι μερικοί άνθρωποι…

Κλείνοντας εύχομαι σε όλες και σε όλους, μέσα από τα βάθη της καρδιάς μου, υγεία, χαμόγελο, ευτυχία, αγάπη και δύναμη.

Από όλη την ομάδα της Marathon Press, ευχές για καλά Χριστούγεννα και καλή χρονιά!

Προηγούμενο άρθροΈνα τσάι την ημέρα…
Επόμενο άρθροkλιk Δεκεμβρίου 2017: Μία αλήθεια μέσα από τα μάτια ενός παιδιού…