Είναι καθολικά αποδεκτό πια ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 προκάλεσαν σωρεία δεινών στην Ελλάδα και όταν τα φώτα έσβησαν απέμειναν μόνο τα οφέλη από την επιτάχυνση κάποιων μεγάλων κατασκευαστικών έργων, κυρίως στην Αττική.

Οι πρώτοι σταθμοί του Μετρό εγκαινιάστηκαν το 2000, ενώ ένα χρόνο αργότερα παραδόθηκε προς λειτουργία το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και ένα κομμάτι της Αττικής Οδού, αναβαθμίζοντας καταλυτικά το επίπεδο μεταφορών και συγκοινωνιών στην πρωτεύουσα, με παράπλευρο κέρδος τη μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης.

Ενώ όμως οι αερομεταφορές και η μετακίνηση των πολιτών στην Αττική εκσυγχρονίστηκαν από το 2000 έως το 2004 σε βαθμό… πολιτισμικού σοκ, μια κομβική μεταφορική υπηρεσία παρέμεινε παραδόξως «ανέγγιχτη», παραπέμποντας σταθερά στο αναχρονιστικό «χθες».

Ο λόγος φυσικά για τις οδικές υπεραστικές μεταφορές από και προς την Αθήνα, τα ΚΤΕΛ, που έως και σήμερα στεγάζονται στις παρωχημένες εγκαταστάσεις του Κηφισού και της Λιοσίων.

Είναι καιρός όμως αυτή η «ανορθογραφία», για μια πρωτεύουσα που θέλει να λέγεται σύγχρονη, να διαγραφεί. Το τέλος εποχής για τους δύο υφιστάμενους σταθμούς έχει ήδη δρομολογηθεί με τη μεταφορά και τη συνένωση των υπηρεσιών τους σε ένα υπερσύγχρονο σταθμό ΚΤΕΛ στον ελαιώνα, στα πρότυπα μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων.

Η όψη του νέου σταθμού θα είναι επιβλητική και θα θυμίζει μικρό αεροδρόμιο, με όλες τις υπηρεσίες που προσφέρει ένα τέτοιο. Η δημοπρασία αναμένεται να γίνει μέσα στο 2022, ο εκτιμώμενος χρόνος αποπεράτωσης του έργου είναι δύο χρόνια από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν οι εργασίες και το κόστος κατασκευής θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ.

Αυτή τη στιγμή το μεγάλο έργο είναι στη φάση της… μακέτας. Έχει σχεδιαστεί από τον ομότιμο καθηγητή Αρχιτέκτονα Μηχανικό ΕΜΠ, Κωνσταντίνο Μωραΐτη, ενώ οι πρώτες ψηφιακές φωτογραφίες επιβεβαιώνουν ότι θα αποτελέσει έναν υποδειγματικό σταθμό, στα πρότυπα μικρών αεροδρομίων.

Ο χώρος έκτασης 66 στρεμμάτων στην περιοχή του Ελαιώνα, εντός των ορίων του Δήμου Αιγάλεω, αναμένεται να παράσχει κορυφαίες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό, αλλά και να αποτελέσει μεγάλη ατραξιόν για τους κατοίκους των γύρω περιοχών. Θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τέσσερα κτίρια, ξενοδοχείο, εμπορικά καταστήματα και υπηρεσίες, συνεδριακό κέντρο, χώρους ελέγχου εισόδου προς τις αποβάθρες τύπου αεροδρομίου, 70 θέσεις λεωφορείων σε δύο ορόφους και φυσικά σύνδεση με το Μετρό.

Το ΚΣΥΛ Ελαιώνα υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί πάνω από 35.000 επιβάτες ημερησίως (περίπου 15 εκατ. επιβάτες το χρόνο), κάτι που θα το καταστήσει τη δεύτερη σημαντικότερη συγκοινωνιακή πύλη της χώρας, πίσω από το Ελευθέριος Βενιζέλος.

Στον άμεσο σχεδιασμό εντάσσεται η υλοποίηση παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο, ώστε να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια και να αναβαθμιστεί η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής ενδιαφέροντος.

Στόχος είναι η περιοχή πέριξ του να λειτουργεί ως πόλος έλξης, ενώ είναι αυταπόδεικτο ότι θα ενισχυθεί η απασχόληση με εκατοντάδες θέσεις εργασίας, άμεσες και έμμεσες.

Ευχάριστη έκπληξη θα αποτελέσει η όψη όλου του συγκροτήματος, καθώς θα έχει σημαντικά βιοκλιματικά στοιχεία και θα καλύπτεται κατ’ ελάχιστον 30% από την παρουσία πρασίνου.

ΠΗΓΗmenshouse.gr
Προηγούμενο άρθροΠότε το μυαλό μάς οδηγεί να κάνουμε τις χειρότερες επιλογές
Επόμενο άρθροΗ ιστορία του Πύργου Αθηνών: Ο πρώτος ουρανοξύστης των Βαλκανίων