«Λειψά» με κλιματισμό αποκλειστικά για την καμπίνα του οδηγού και χωρίς παράθυρα για επαρκή αερισμό του χώρου, όπως είχε άλλωστε καταγγελθεί από την πρώτη στιγμή από τους εργαζομένους, έφτασαν στη Θεσσαλονίκη τα 49 μεταχειρισμένα λεωφορεία που είχε προμηθευτεί ο οικείος δήμος από τη Λειψία προκειμένου να αυξηθούν τα δρομολόγια σε μια πόλη που δεν εξυπηρετείται από κανένα άλλο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς.

Οι εν λόγω ελλείψεις καθιστούν απαγορευτική τη χρήση τους εν μέσω θέρους και καύσωνα με αποτέλεσμα πλέον να παραμένουν στο σύνολό τους στα αμαξοστάσια και ο στόλος των αστικών λεωφορείων της Θεσσαλονίκης να δρομολογεί σημαντικά μικρότερο αριθμό οχημάτων.

Βεβαίως, όπως επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Δ.Σ. του ΟΑΣΘ, Μάκης Αγγος, ποτέ δεν είχε δρομολογηθεί το σύνολο των 49 λεωφορείων που έφτασαν από τη Λειψία καθώς καθημερινα δρομολόγια εκτελούσαν περίπου 15 από αυτά με τα υπόλοιπα να παραμένουν στα συνεργεία.

«Δεν μπορούμε να παίζουμε τη ζωή των επιβατών κορώνα – γράμματα. Τα λεωφορεία αυτά χωρίς παράθυρα και κλιματισμό είναι σαν θερμοσίφωνες το καλοκαίρι. Αλλωστε είμαστε υποχρεωμένοι και από την ισχύουσα νομοθεσία να αποσύρουμε τα οχήματα εφόσον η θερμοκρασία σε αυτά φτάσει τους 28 βαθμούς» λέει ο κ. Αγγος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των εργαζομένων, σήμερα στη Θεσσαλονίκη στις 11 το πρωί κυκλοφορούσαν στο κέντρο της πόλης περίπου 247 λεωφορεία του ΟΑΣΘ καθώς επίσης τα 120 οχήματα των ΚΤΕΛ που εκτελούν περιφερειακά δρομολόγια. Στον Οργανισμό έχουν φτάσει και 180 οχήματα που μισθώθηκαν με τη διαδικασία του leasing, όπως και στην Αθήνα εκ των οποίων κυκλοφορούν περίπου 140 με 150 κάθε ημέρα, σύμφωνα με τον κ. Αγγο. Πρόσφατα μάλιστα ανακοινώθηκε και η επικείμενη μίσθωση άλλων 80 λεωφορείων.

Το ζήτημα των κλιματιστικών είχε τεθεί εγκαίρως από τους εργαζομένους στον Οργανισμό, ενώ τον περασμένο Μάιο το Συνδικάτο Εργαζομένων αναφερόμενο σε περιστατικά λεκτικής και σωματικής βίας, ενημέρωνε το επιβατικό κοινό ότι: «Δεν φταίμε εμείς εάν δεν κυκλοφορούν αρκετά λεωφορεία, ώστε να καλύψουν τις ανάγκες μιας αξιοπρεπούς συγκοινωνίας.

Δεν φταίμε εμείς εάν τα λεωφορεία που μας δίνουν να οδηγήσουμε δεν έχουν καλοριφέρ ή κλιματισμό. Δεν φταίμε εμείς εάν το μποτιλιάρισμα στην πόλη δεν μας επιτρέπει να κινηθούμε γρηγορότερα με αποτέλεσμα να καθυστερείτε να μεταβείτε στον προορισμό σας».

Στο θέμα είχε επανέλθει το Συνδικάτο λίγες ημέρες πριν, στις 22 Ιουνίου: «Τονίζουμε εκ νέου και ειδικά λόγω του επερχόμενου καύσωνα, που ανακοινώνει η ΕΜΥ, ότι λεωφορεία που δεν λειτουργούν τα κλιματιστικά, οδηγούνται προς αντικατάσταση στα αμαξοστάσια, κατόπιν ενημέρωσης Αρχιτεχνείου και Σταθμάρχη».

Οπως και έγινε μέχρι νεωτέρας για τα λίγα οχήματα που είχαν έρθει από τη Λειψία και δρομολογούνταν.

Υπενθυμίζεται ότι το κόστος αγοράς των 49 οχημάτων από το δήμο Θεσσαλονίκης είχε ανέλθει σε 550.000 ευρώ. Ωστόσο ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης έχει ήδη αναφερθεί σε κρυφά κόστη που ουσιαστικά διπλασιάζουν το λογαριασμό, αφού όπως έχει επισημάνει εμφανίζεται:

Επιπλέον δαπάνη ύψους 372.000 ευρώ για τη «μεταφορά 50 λεωφορείων από τη Λειψία στη Θεσσαλονίκη» (Διαύγεια 22/9) και

δαπάνη 111.600 ευρώ για «αποθήκευση και φύλαξη 50 λεωφορείων στη Γερμανία (Διαύγεια 2/11).

Υπενθυμίζεται ότι στην παραλαβή των 4 πρώτων οχημάτων από τη Λειψία τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε παραβρεθεί και ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος είχε δηλώσει πως «ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης δεν έκανε ποτέ κριτική. Ηλθε με λύσεις, έβαλε ένα προσωπικό στοίχημα, έβαλε πλάτη και βοήθησε σε μια πραγματικά πολύ δύσκολη συγκυρία, γεγονός που νομίζω ότι τιμάει και τον ίδιο και την πόλη».

Πάντως τα συγκεκριμένα οχήματα φαίνεται ότι δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα μόνο τους …θερμούς μήνες. Τον περασμένο χειμώνα ένα από αυτά είχε πιάσει φωτιά εξαιτίας προβλήματος στον καταλύτη, ενώ αρκετά ήταν εκείνα που …αγκομαχούσαν στους ανηφορικούς δρόμους της πόλης. Ο πρόεδρος των εργαζομένων, Γιάννης Δήμκας είχε επισημαίνει από τότε στο «ethnos.gr» ότι τα συγκεκριμένα οχήματα διαθέτουν μικρούς κινητήρες και δυσκολεύονται στις ανηφόρες της πόλης, ενώ αγοράστηκαν χωρίς σύστημα κλιματισμού.

Αν και στην Αθήνα, τα λεωφορεία που μισθώθηκαν και δρομολογήθηκαν με τη μέθοδο του leasing απέκτησαν τελικώς παράθυρα, οπως προκύπτει από την έγκαιρη ανακοίνωση του Συνδικάτου δεν αποκλείονται τα προβλήματα με τα κλιματιστικά. Πρόσφατη ανακοίνωση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ επισημαίνει ότι «λειτουργώντας με γνώμονα την ασφαλή και ποιοτική μετακίνηση του επιβατικού κοινού και κατ’ επέκταση των συναδέλφων μας, η μη λειτουργία κλιματισμού εντός λεωφορείων θα δηλώνεται ως βλάβη και τα οχήματα θα αποσύρονται».

Οπως επισημαίνουν μάλιστα οδηγοί, αρκετά από τα νέα λεωφορεία διαθέτουν μεν κλιματισμό, ο οποίος όμως δεν είναι αποτελεσματικός δεδομένου ότι και τα παράθυρα πρέπει να παραμένουν ανοιχτά για λόγους προστασίας από την πανδημία. Επίσης σε κάποια από τα οχήματα που έφτασαν πρόσφατα και είναι ημιαστικού τύπου ο κλιματισμός κλείνει αυτόματα με το άνοιγμα των θυρών στις στάσεις με αποτέλεσμα να μην επιτυγχάνεται ποτέ ικανοποιητική ψύξη του οχήματος εξαιτίας των συχνών στάσεων.

Στην προσπάθεια αναβάθμισης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αναφέρθηκε και σήμερα με δηλώσεις του σε τηλεοπτικό σταθμό ο κ. Καραμανλής επισημαίνοντας πως «για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια γίνονται προσλήψεις περίπου 600 ατόμων προσωπικού πεδίου (οδηγούς στα λεωφορεία και τεχνίτες στο Μετρό, ειδικότητες δηλαδή όπου υπήρχαν ελλείψεις). Και δεύτερον, έχει αυξηθεί ο στόλος των λεωφορείων και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη έχει διπλασιαστεί (από 230 λεωφορεία που παρέλαβε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 400) και στην Αθήνα έχει αυξηθεί κατά 50% (από λιγότερα από 900 λεωφορεία, σήμερα κυκλοφορούν περίπου 1.300)».

ΠΗΓΗethnos.gr
Προηγούμενο άρθροΠελάτης πήγε σε εστιατόριο, έκανε λογαριασμό 38 δολάρια κι άφησε φιλοδώρημα 16.000
Επόμενο άρθρο«Ναι» από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στον νέο νόμο για το κλίμα – Τι σημαίνει αυτό πρακτικά