Η ασφάλειά μας βρίσκεται πάντα πάνω από όλα. Αυτό ισχύει και στις περιπτώσεις που διαπιστώσουμε μια σημαντική δυσλειτουργία στο αυτοκίνητο! Υπάρχουν μερικά προβλήματα που δεν πρέπει να υποτιμήσουμε και οφείλουμε να μην οδηγήσουμε, φορτώνοντας το όχημα κατευθείαν σε γερανό της οδικής βοήθειας. Μπορεί να πρόκειται για σοβαρά ζητήματα ασφάλειας, αλλά και πρόληψης υπέρ της… υγείας του αυτοκινήτου.

Τι εννοούμε; Ότι ένα φαινομενικά μικρό πρόβλημα ενδέχεται να προκαλέσει πολύ μεγαλύτερες ζημιές στην περίπτωση που αποφασίσουμε να κινηθούμε κανονικά, σαν να μη συμβαίνει τίποτα. Παρακάτω, ακολουθούν 5 επικίνδυνα σημάδια, που όταν τα δούμε θα πρέπει να μην οδηγήσουμε και να προγραμματίσουμε αμέσως μια επίσκεψη στο συνεργείο. Έτσι, δεν κινδυνεύουμε ούτε εμείς, αλλά ούτε και το αυτοκίνητο από τις χειρότερες συνέπειες!

1 – Το πεντάλ του φρένου φτάνει στο πάτωμα, ή είναι πολύ μαλακό

Δεν χρειάζεται καν να εξηγήσουμε τους λόγους! Αν δούμε ότι τα φρένα μας δεν λειτουργούν, τότε δεν πρέπει καν να σκεφτούμε να οδηγήσουμε. Ούτε σιγά-σιγά μέχρι το συνεργείο, χρησιμοποιώντας το χειρόφρενο. Φυσικά, δεν αναφερόμαστε σε απλή πτώση απόδοσης του συστήματος πέδησης, ούτε στην περίπτωση που τα υλικά τριβής (δισκόπλακες-τακάκια) θέλουν αντικατάσταση. Μιλάμε για πλήρη απώλεια των φρένων, είτε από πρόβλημα στον μηχανισμό, είτε από διαρροή υγρών φρένων. Αν το αντίστοιχο πεντάλ μείνει στο πάτωμα και τα φρένα μας δεν λειτουργούν, φορτώνουμε το αυτοκίνητο κατευθείαν στην οδική βοήθεια με προορισμό το συνεργείο!

2 – Έντονη μυρωδιά βενζίνης από το μηχανοστάσιο

Αν διαπιστώσουμε ότι το αυτοκίνητο μυρίζει έντονα βενζίνη (με σβηστό κινητήρα), δεν το οδηγούμε! Το φορτώνουμε στην οδική βοήθεια και το στέλνουμε στο συνεργείο. Ειδικά αν η οσμή προέρχεται από το μηχανοστάσιο. Μπορεί να υπάρχει διαρροή καυσίμου από κάποιο σωληνάκι ή άλλο εξάρτημα, οπότε δεν είναι δύσκολο να σκεφτούμε πως οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στον χώρο του κινητήρα, είναι πολύ πιθανό να προκαλέσουν πυρκαγιά.

Η ανατριχιαστική θέα ενός αυτοκινήτου που καίγεται, αλλά και ο κίνδυνος που συνεπάγεται για επιβάτες και περαστικούς, είναι λόγοι αρκετά πειστικοί για να μην το οδηγήσουμε ούτε μέτρο. Ας σκεφτούμε ότι βάζουμε σε κίνδυνο τον εαυτό μας, άλλους ανθρώπους και την περιουσία μας, για ένα πρόβλημα που ίσως στοιχίζει μόνο λίγα ευρώ (αν η διαρροή προκύπτει από σωληνάκι).

3 – Σκασμένο ελαστικό

Αν δεν υπάρχει ρεζέρβα ή κιτ επισκευής στο αυτοκίνητο και διαπιστωθεί ότι κάποιο από τα ελαστικά είναι σκασμένα, τότε θα πρέπει να ειδοποιηθεί η οδική βοήθεια. Το ίδιο ισχύει αν σκάσουν περισσότερα από ένα ελαστικά. Η οδήγηση χωρίς αέρα στα λάστιχα δεν είναι μόνο επικίνδυνη, αλλά μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη στον σκελετό τους, καθιστώντας τα μη επισκευάσιμα.

Άρα, όσο κοντά κι αν βρισκόμαστε στο βουλκανιζατέρ, δεν δοκιμάζουμε να οδηγήσουμε μέχρι εκεί, έστω και με εξαιρετικά χαμηλή ταχύτητα. Το πιθανότερο σενάριο είναι να μην μπορεί να επισκευαστεί το ελαστικό και να χρειαστεί αντικατάσταση. Και φυσικά, ποτέ δεν αλλάζουμε μόνο ένα λάστιχο στο αυτοκίνητο (εκτός αν είναι πάρα πολύ καινούργια). Πρέπει να αλλαχθεί τουλάχιστον το ζευγάρι που βρίσκεται στον ίδιο άξονα, αν όχι ολόκληρη η τετράδα.

4 – Κινητήρας που ρετάρει

Δεν χρειάζονται μηχανικές γνώσεις για να καταλάβει κάποιος έναν κινητήρα που ρετάρει. Πρόκειται για πολύ χαρακτηριστική περίπτωση, με διαφορετικό θόρυβο λειτουργίας, μειωμένη ή υπερβολικά ασθενή απόδοση και έντονες δονήσεις. Επιπλέον, είναι βέβαιο ότι το ταμπλό θα έχει γίνει… χριστουγεννιάτικο δέντρο από τα λαμπάκια, οπότε δεν υπάρχουν δικαιολογίες. Αν αντιληφθούμε ότι το μοτέρ ρετάρει, είτε από πρόβλημα στα ρεύματα (πολλαπλασιαστής, μπουζί κ.λπ), είτε από το κύκλωμα καύσιμου, είτε λόγω συμπίεσης στους κυλίνδρους, δεν οδηγούμε περισσότερο.

Καλύτερα να καλέσουμε την οδική βοήθεια. Φυσικά, υπάρχουν περιπτώσεις που το ρετάρισμα προκαλείται μόνο υπό πίεση σε υψηλότερες στροφές ή σε συγκεκριμένες συνθήκες, οπότε η απλή μετακίνηση μέχρι το συνεργείο δεν είναι πρόβλημα. Παραπάνω αναφερόμαστε σε πιο προβληματικά περιστατικά, όπου το ρετάρισμα προκύπτει και με λίγο πάτημα του γκαζιού.

5 – Αναμμένο λαμπάκι λαδιού

Ένα από τα λαμπάκια που δεν… παίζουμε όταν εμφανιστεί, είναι αυτό του λαδιού. Έχει κόκκινο χρώμα και μας «διατάζει» να σταματήσουμε την οδήγηση, καθώς υπάρχει πρόβλημα στο κύκλωμα λίπανσης. Πιθανές αιτίες μπορεί να είναι είτε η πολύ χαμηλή στάθμη λαδιού, είτε απώλεια πίεσης στο κύκλωμα.

Αν συμβαίνει το πρώτο, η οδήγηση μπορεί να συνεχίσει με τη συμπλήρωση λαδιού, ωστόσο η άμεση επίσκεψη στο συνεργείο επιβάλλεται, για να διαπιστωθεί γιατί ο κινητήρας καταναλώνει λάδι ή αν υπάρχει διαρροή. Αν τα λάδια έχουν σωστή στάθμη αλλά είναι αναμμένη η λυχνία, τότε υπάρχει πρόβλημα με την πίεση λαδιού και πρέπει να το φορτώσουμε στην οδική, με προορισμό το συνεργείο. Η δημιουργία μιας πολύ μεγάλης ζημιάς στον κινητήρα είναι σχεδόν βέβαιη αν συνεχίσουμε να οδηγούμε, ακόμη και αν το κάνουμε πολύ προσεκτικά!

 

ΠΗΓΗgocar.gr
Προηγούμενο άρθροΟδηγός στις Σέρρες κατάφερε να κάνει αυτό και κανείς δεν ξέρει πώς (vid)
Επόμενο άρθροΤέλος στο «διαβάστηκε» – Πώς μπορείς να κρύψεις την ένδειξη του Instagram