Όσοι έχετε περάσει από τη Σκάλα Λακωνίας, σίγουρα θα έχετε διασχίσει εκείνη την παλιά μεταλλική γέφυρα που βρίσκεται ακριβώς πάνω από τον ποταμό Ευρώτα. Αυτή η γέφυρα, η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε το μακρινό 1896, θεωρείται μία από τις πιο επικίνδυνες όχι μόνο στην Ελλάδα και στην ολόκληρη Ευρώπη.

Τι είναι, όμως, που κάνει τη συγκεκριμένη γέφυρα τόσο επικίνδυνη μέχρι σήμερα, γιατί οι ντόπιοι απαιτούν εδώ και καιρό την καταστροφή της και πότε πρόκειται να ξεκινήσει τελικά η ανακατασκευή της που θα την καταστήσει και πάλι ασφαλή;

Η πιο επικίνδυνη γέφυρα της Ελλάδας

Σύμφωνα με τις καταγραφές των ντόπιων, η κατασκευή της ξεκίνησε το μακρινό 1896 από Γερμανούς και Ιταλούς κατασκευαστές. Για τη δημιουργία της χρησιμοποιήθηκαν συγκεκριμένα δύο παραδοσιακές τεχνικές: αυτή του σωλήνα και αλλά εκείνη της στήριξης στο κέντρο, με το βάθος των θεμελίων της να φτάνει τα 30 μέτρα περίπου.

Το μήκος της γέφυρας φτάνει τα 100 μέτρα, ενώ μέσα στο πέρασμα η γέφυρα άρχισε να γερνά και να εμφανίζει τα πρώτα προβλήματα και τριγμούς. Εδώ και 20 χρόνια, μάλιστα, έχει χαρακτηριστεί «ακατάλληλη», ενώ οι φθορές είναι τόσο έντονες – ακόμη και με γυμνό μάτι – που θέτει τους κατοίκους της περιοχής καθημερινά σε άμεσο κίνδυνο.

Οι εργασίες για την ανακατασκευή της

Τα καλά νέα, όμως, είναι πως σύντομα πρόκειται να μπει ένα τέλος στην πιο επικίνδυνη γέφυρα της Ελλάδας – έτσι όπως έχει καταγραφεί από πολλούς ειδικούς στη χώρα – καθώς τον περασμένο Φεβρουάριο δόθηκε το πράσινο φως από την Περιφέρεια Πελοποννήσου για την ανακατασκευή της που πρόκειται να κοστίσει 4,75 εκατ. ευρώ.

Με αυτό το ποσό, αναμένεται να κατασκευαστεί μια νέα γέφυρα πολύ κοντά στην υπάρχουσα, ενώ η δημοπράτηση του έργου θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τη σχετική μελέτη που εγκρίθηκε, η υπάρχουσα γέφυρα δε θα καταστραφεί πλήρως αλλά θα μετατραπεί σε πεζογέφυρα.

ΠΗΓΗoneman.gr
Προηγούμενο άρθροΚρήτη: Άφησε 20 μηνών μωρό για ώρα στο αυτοκίνητο για να… πάει για μπάνιο
Επόμενο άρθροTIME: «Έρχεται ο πιο δύσκολος χειμώνας από τον Β’ Παγκόσμιο»