Μπορεί στο άκουσμά της η τεχνολογία να μας μεταφέρει σε σύγχρονα μέσα και «meta» σύμπαντα, όταν όμως συνδυαστεί με παραδοσιακούς κλάδους της οικονομίας μπορεί να κάνει θαύματα. Το παραπάνω έχουν επιβεβαιώσει ουκ ολίγα παραδείγματα της επιχειρηματικής σκηνής. Το τελευταίο εξ’ αυτών ακούει στο όνομα Timberhub, μια startup η οποία δημιούργησε το πρώτο marketplace στην αγορά ξυλείας και κατάφερε να συγκεντρώσει στον pre-seed χρηματοδοτικό της γύρο περί τα 1,5 εκατ. ευρώ.

Ποια είναι η Timberhub

Με όραμα ένα βιώσιμο μέλλον για την μεταποίηση και τις κατασκευές, η Timberhub αποτελεί μια νεοφυή επιχείρηση με ελληνικό DNA – οι 4 ιδρυτές της είναι ο Ίων Σέργης, ο Tommy και Γιάννης Ανδρουτσέλης και ο Δημήτρης Παγκράτης. Ξεκινώντας μόλις φέτος την λειτουργία της στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, οι ιδρυτές της αποφάσισαν να ψηφιοποιήσουν την παραδοσιακή, μέχρι πρότινος, αγορά ξυλείας. Για το σκοπό αυτό δημιούργησαν μια ψηφιακή πλατφόρμα ικανή να υποστηρίξει κατασκευαστές κι εργολάβους στην διαδικασία αγοράς, μεταφοράς αλλά και χρηματοδότησης των πρώτων υλών τους.

Μέσω της πλατφόρμας της, η Timberhub συνδέει τους κατασκευαστές με πριονιστήρια σε όλη την Ευρώπη, δίνοντας την δυνατότητα στους τελευταίους να διαχειριστούν και να αναπτύξουν την επιχείρησή τους χτίζοντας ένα νέο δίκτυο συνεργατών, πέρα από τους παραδοσιακούς τους πελάτες. Για την ακρίβεια οι αγοραστές βρίσκουν μέσω της πλατφόρμας τους όγκους, τις ποιότητες, τις ποσότητες, τις διαστάσεις και το είδος ξύλου που θέλουν. Στην συνέχεια συνδέονται με τους παραγωγούς, από τους οποίους η Timberhub αγοράζει τα ξύλα για λογαριασμό τους και αναλαμβάνει τη μεταφορά και την παράδοση στους αγοραστές.

Εκτός από την ψηφιοποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού βέβαια, μέσω της ιστοσελίδας της Timberhub, οι αγοραστές μπορούν να επαληθεύσουν και την προέλευση της ξυλείας που διακινείται, προωθώντας με τον τρόπο αυτό την βιώσιμη παραγωγή και συμβάλλοντας στην υπεύθυνη διαχείριση των δασών.

Μην έχοντας κλείσει ούτε έναν χρόνο ζωής, η Timberhub συνεργάζεται ήδη με πελάτες και πριονιστήρια από τη Γερμανία, την Αυστρία, τη Ρουμανία, την Πολωνία και την Ουκρανία. Δεδομένου μάλιστα, ότι αντιμετωπίζει τις μεγάλες προκλήσεις που παρατηρούνται στην παγκόσμια βιομηχανία ξύλου, κατάφερε να κεντρίσει όχι μόνο το ενδιαφέρον των πελατών αλλά και των επενδυτών. Για την ακρίβεια ο pre seed χρηματοδοτικός της γύρος ολοκληρώθηκε πρόσφατα και μέσω αυτού η Timberhub κατάφερε να «σηκώσει» το εντυπωσιακό ποσό του 1,5 εκατ. ευρώ. Του γύρου χρηματοδότησης ηγήθηκε η Speedinvest, η οποία επενδύει σε early stage επιχειρήσεις της Ευρώπης, ενώ συμμετείχαν και business angels και ιδρυτές άλλων νεοφυών επιχειρήσεων, όπως οι Sennder, David Nothacker, Julius Köhler και Nicolaus Schefenacker, ο συνιδρυτής της Moonfare Αλέξανδρος Αργυρός και ο COO της Qogita, Μανώλης Μανασάκης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η παγκόσμια αγορά πριστών υλικών ξυλείας ξεπερνά τα 600 δισ. δολάρια. Στην περίπτωση της Ευρώπης εντοπίζει κανείς 30.000 παραγωγούς ξύλου και περισσότερες από 100.000 επιχειρήσεις που αγοράζουν για να επεξεργαστούν ή να μεταπωλήσουν ξύλο από την Ευρώπη. Παρά το μέγεθός της, ο κλάδος εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε αργούς, μη συνδεδεμένους και χειροκίνητους τρόπους επιχειρηματικής δραστηριότητας. Την ίδια στιγμή, η εν λόγω αγορά παραμένει ιδιαιτέρως ευάλωτη σε εξωγενείς παράγοντες, όπως στους κλυδωνισμούς που δημιούργησε πρόσφατα η πανδημία και ο ρωσοουκρανικός πόλεμος, καθιστώντας την προμήθεια ξυλείας, σωστής ποιότητας και λογικής τιμής, όλο και πιο δύσκολη υπόθεση.

Μετά και την χρηματοδότησή, οι ιδρυτές της φιλοδοξούν να βοηθήσουμε χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν βιώσιμα, να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους και να συμβάλουν σε ένα πιο πράσινο μέλλον στην παγκόσμια μεταποίηση και τις κατασκευές.