Συνέντευξη στον ΒΑΣΙΛΗ ΛΟΥΙΖΟ

Ο Χρήστος Στάμος χαρακτηρίζεται για τη δυναμικότητα και την αποφασιστικότητά του. Δεν του αρέσουν τα λόγια του αέρα. Μιλά πάντοτε μετρημένα και προσπαθεί οι υποσχέσεις του να γίνονται πράξη. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Μαραθώνα, έχει περάσει όλα τα χρόνια της ζωής του εδώ και αγαπά τον τόπο του όσο λίγοι. Απόδειξη αυτού είναι η συνεχής ενασχόλησή του με τα κοινά, όπου εδώ και 40 χρόνια εκλέγεται Δημοτικός Σύμβουλος Μαραθώνα, έχοντας θητεύσει επανειλημμένα στη θέση του Αντιδημάρχου.

Από την 1η Σεπτεμβρίου ο νέος Δήμαρχος, Στέργιος Τσίρκας, του εμπιστεύθηκε τον νευραλγικό ρόλο του Αντιδημάρχου Καθαριότητας και ο ίδιος μίλησε στη MP για αυτά που παρέλαβε, για τα κωλύματα που έχει συναντήσει τις πρώτες 40 ημέρες της θητείας του και για όσα οραματίζεται.


Τι ακριβώς συμβαίνει στον τομέα της καθαριότητας;

Καταρχάς, ευχαριστώ πολύ τη MP, γιατί είναι η πρώτη συνέντευξη που δίνω στη νέα μου θητεία ως Αντιδήμαρχος Μαραθώνα.

Γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια με τα πενιχρά μέσα που βρήκαμε, που «κληρονομήσαμε», για να βελτιωθεί ο πιο σημαντικός τομέας του Δήμου Μαραθώνα, η καθαριότητα.

Δε θέλω να αναθεματίσω ούτε να μιλήσω με την προσφιλή ορολογία της «καμένης γης». Μπορώ, όμως, να αποτυπώσω με στοιχεία και νούμερα την κατάσταση που κληρονομήσαμε από την προηγούμενη διοίκηση. Ο Δήμος, εάν μπορεί να πει κάποιος ότι λειτουργούσε τα τελευταία πέντε χρόνια, λειτούργησε καθαρά χάρη στο φιλότιμο και τη φιλοπατρία κάποιων υπαλλήλων. Πολιτικός προϊστάμενος που να παρακολουθεί και να επιλαμβάνεται των προβλημάτων δεν υπήρχε, ο Δήμος ήταν στον «αυτόματο πιλότο».

Θα μιλήσω, όπως προείπα, με αριθμούς, γιατί στο κομμάτι της Καθαριότητας δεν είμαι καινούργιος. Το έχω υπηρετήσει και στο παρελθόν (2011-2014) στον Καλλικρατικό Δήμο με Δήμαρχο τον Ιορδάνη Λουίζο. Τότε, τέτοια εποχή, για τη σωστή αποκομιδή σε όλη τη διοικητική περιφέρεια του Δήμου, από Βαρνάβα μέχρι Νέο Βουτζά, έβγαιναν 12 απορριμματοφόρα, έξι στη Δημοτική Ενότητα Νέας Μάκρης, τέσσερα στον Μαραθώνα και από ένα σε Γραμματικό και Βαρνάβα. Σήμερα, δυστυχώς, βγαίνουν μόλις οκτώ. Είναι, λοιπόν, σχεδόν αδύνατο να γίνει σωστή αποκομιδή κaι γι’ αυτό φτάσαμε σε αυτό το χάλι, στην κατάντια να είμαστε ο πιο βρόμικος Δήμος όλης της Αττικής.

Και πώς θα κινηθείτε για να καλύψετε αυτό το κενό;

Θα προσπαθήσουμε -χωρίς να πάμε στην εύκολη λύση που είναι η ανάθεση σε ιδιώτες- να βελτιώσουμε την κατάσταση. Με τα μέσα που έχουμε, επισκευάζοντας κάποια απορριμματοφόρα που ήταν για καιρό σε πλήρη ακινησία, είτε σε συνεργεία είτε εγκαταλελειμμένα και με το προσωπικό που έχουμε, αφιερώνουμε όλες μας τις δυνάμεις για να βελτιώσουμε την κατάσταση. Ωστόσο, τα προβλήματα δεν αφορούν μόνο στον μηχανολογικό εξοπλισμό μας, αλλά και σε έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού για την επαρκή στελέχωσή τους. Σκεφτείτε ότι τα «αξιόμαχα» απορριμματοφόρα που έχουμε στη διάθεσή μας πλέον είναι 10, αλλά μάς λείπουν οδηγοί και συνοδοί.

Προσλήψεις δεν έχουν γίνει;

Προσλήψεις έχουν γίνει μέσω προγραμμάτων του ΟΑΕΔ κι ακούστε εδώ το παράδοξο. Οι οδηγοί που προσελήφθησαν μέσω ΟΑΕΔ δεν έχουν το δικαίωμα να οδηγήσουν απορριμματοφόρο και οι εργάτες καθαριότητας που προσελήφθησαν, πάλι μέσω ΟΑΕΔ, δεν έχουν το δικαίωμα να συνοδεύσουν απορριμματοφόρο. Δηλαδή, όσες προσλήψεις έγιναν για τον τομέα της καθαριότητας δεν μπορούν να αξιοποιηθούν εκεί που ο δικός μας Δήμος «πονάει»… Και το είπα «παράδοξο», γιατί οι οδηγοί αυτοί έχουν δικαίωμα να οδηγήσουν μεγάλο ανοιχτό φορτηγό και οι εργάτες μπορούν να εργαστούν ως οδοκαθαριστές… Το πρόβλημα, λοιπόν, με την υποστελέχωση της Υπηρεσίας Καθαριότητας δε λύθηκε.

Η Υπηρεσία χρειάζεται, για να μπορεί να αξιοποιήσει τα πάντα στο 100%, έναν οδηγό με δύο συνοδούς σε κάθε απορριμματοφόρο, ήτοι 12 οδηγούς και 24 συνοδούς, μαζί με εφεδρικό προσωπικό για να μπορεί να καλύψει απρόοπτα, να αναπληρώσει τις άδειες κλπ. Παράλληλα, χρειάζεται δύο οδηγούς και δύο χειριστές για τις «αρπάγες», που αυτή τη στιγμή είναι σε πλήρη ακινησία, γιατί ο ένας υπάλληλος-χειριστής συνταξιοδοτήθηκε και ο άλλος που ήταν από ΟΑΕΔ, του έληξε η σύμβαση. Τα πλυντήρια κάδων είναι επίσης ακινητοποιημένα, γιατί λείπει ο κατάλληλος χειριστής… Οι κάδοι δεν έχουν πλυθεί τα τελευταία πέντε χρόνια.

Η προηγούμενη Διοίκηση -και δεν θα αναφερθώ επισταμένως στην αποτυχία της, απεδείχθη άλλωστε από μόνη της- δεν έκανε σωστό προγραμματισμό. Ο Δήμος μετά τη φονική πυρκαγιά του 2018 έχει κηρυχθεί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, αλλά κανείς δεν φρόντισε να ζητήσει και να απαιτήσει προσωπικό και εξοπλισμό. Και το λέω αυτό, γιατί, λόγω της κατάστασης, θα μπορούσαν να έχουν ό,τι χρειάζονταν, όπως έγινε στον Δήμο Ραφήνας-Πικερμίου…

Στα 40 χρόνια «προϋπηρεσίας» μου στα κοινά έχω ζήσει πολλές εναλλαγές Δημοτικών Αρχών, αλλά ποτέ μου δεν συνάντησα το σημερινό χάλι…

Τέλος πάντων, πάμε στην ουσία. Τι έχουμε ήμερα; Έχουμε 18 οδηγούς, εκ των οποίων οι τέσσερις είναι ανήμποροι να οδηγήσουν, οι τρεις είναι απασχολημένοι στις νταλίκες που πραγματοποιούν τα δρομολόγια από τον Σταθμό Μεταφόρτωσης προς τον ΧΥΤΑ Φυλής και όσοι «περισσεύουν» από τα απορριμματοφόρα αξιοποιούνται στα ανοιχτά φορτηγά. Το καλό είναι ότι αναμένουμε προσωπικό περί τα τέλη Οκτωβρίου, όταν και προβλέπεται να πάρουμε 16 συνοδούς και έναν οδηγό.

Παρά τις αντιξοότητες, η εικόνα φαίνεται να έχει καλυτερεύσει, κάτι που ομολογεί και η πλειονότητα των συμπολιτών μας. Αφού δεν πήρατε ούτε επιπλέον φορτηγά, ούτε προσωπικό, πού οφείλεται το θετικό αποτέλεσμα;

Οι υπάλληλοι είναι συνεργάτες. Στην πρώτη συνάντηση που είχα μαζί τους, τους είπα ότι είμαστε όλοι κάτοικοι της περιοχής και με τα λίγα μέσα που διαθέτουμε θα πρέπει να δουλέψουμε παραπάνω για να μπορέσουμε να προσφέρουμε στον δημότη το πολυτιμότερο, ένα πιο καθαρό περιβάλλον. Εάν είχαμε τα κατάλληλα μέσα, τολμώ να πω ότι σε μόλις τρεις μήνες το «καράβι» θα είχε ξεκολλήσει από τα βράχια, θα ήταν αξιόπλοο, όλοι θα καμαρώναμε και δε θα ντρεπόμασταν για την κατάντια του Δήμου. Αναγκαστικά πολεμάμε με τα «όπλα» που διαθέτουμε.

Χάρη στο φιλότιμο και στις υπερπροσπάθειες που καταβάλλουν κάποιοι υπάλληλοι του Δήμου, από τους προϊσταμένους, τους επόπτες, τα πληρώματα των απορριμματοφόρων, τους εργάτες, τα πράγματα έχουν βελτιωθεί. Όπως μπορούμε και όπου μπορούμε, μέχρι να στελεχωθεί σωστά η Υπηρεσία, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια για να αλλάξουμε το συντομότερο δυνατό το τοπίο. Όλη η ομάδα της καθαριότητας αξίζει συγχαρητήρια! Ωστόσο, χρειαζόμαστε πίστωση χρόνου από τους δημότες, γιατί πρέπει να καταλάβουν ότι δεν έχουμε «μαγικό ραβδί». Θα κάνουμε τα πάντα για να πετύχουμε τον στόχο και θα τα καταφέρουμε.

Δηλαδή αυτό που ουσιαστικά άλλαξε είναι η οργανωτική δομή της Υπηρεσίας;

Ακριβώς. Έγινε μια μεγάλη προσπάθεια για να αυξηθούν τα καθημερινά δρομολόγια. Σκεφτείτε ότι τα ανοιχτά φορτηγά έκαναν καθημερινά κατά μέσο όρο πέντε δρομολόγια, ενώ σήμερα έχουν φτάσει τα 20. Υπάρχει εποπτεία κι ευτυχώς υπάρχει φιλότιμο. Όταν θα καταφέρουμε να βγάλουμε στον δρόμο και τις «αρπάγες» τα πράγματα θα καλυτερέψουν κατά πολύ. Το κλίμα πάντως είναι θετικό, όλοι έχουν συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να δουλέψουμε με σοβαρότητα και θα πετύχουμε.

Μαθαίνουμε ότι στον Δήμο έχουν δρομολογηθεί νέες προμήθειες σε μηχανολογικό εξοπλισμό (απορριμματοφόρα, νταλίκες κλπ). Τι έχει γίνει με αυτό;

Το Δημοτικό Συμβούλιο πήρε την εποχή Ψηνάκη μια απόφαση, κατά πλειοψηφία, που αφορά στην αγορά με leasing έξι απορριμματοφόρων, ενός τράκτορα, μίας «αρπάγης» κι ενός πολυμηχανήματος. Εγώ την απόφαση αυτή την καταψήφισα, παρουσιάζοντας μία αντιπρόταση, καθώς θεωρώ ότι είναι ασύμφορη για τον Δήμο. Είχα προτείνει τότε, μέσω χρηματοδοτούμενων ευρωπαϊκών προγραμμάτων να κάνουμε αλλαγή όλου του στόλου ή να προχωρήσουμε σταδιακά στην αγορά μηχανημάτων, ένα κάθε χρόνο, ανάλογα με την οικονομική κατάσταση του Δήμου.

Δυστυχώς, η προηγούμενη Διοίκηση πήρε την απόφαση να προχωρήσει με το leasing και ουσιαστικά έβαλε οικονομική θηλιά στον λαιμό του Δήμου, αφού η ετήσια καταβολή του leasing είχε συμφωνηθεί σε σχεδόν 300.000€. Αν προσθέσουμε και 200.000€ που είναι τα έξοδα συντήρησης των υπαρχόντων, φτάνουμε στο μισό εκατομμύριο ετησίως. Όπως καταλαβαίνετε, ο Δήμος αδυνατεί να αντεπεξέλθει σε τέτοια ποσά και κινδυνεύουν να μείνουν απλήρωτοι οι υπάλληλοι. Η σύμβαση, όμως, είχε υπογραφεί από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή και δεν μπορούσε να ανατραπεί. Εμείς προσπαθήσαμε να επιμηκύνουμε την αποπληρωμή από 4,5 χρόνια στα οκτώ και να πληρώνουμε τη μισή δόση για να μπορέσει να ανταπεξέλθει ο Δήμος. Και το καταφέραμε! Αναμένουμε τώρα την υπογραφή της ανανεωμένης σύμβασης με την εταιρεία, ώστε τα νέα οχήματα να προστεθούν στον στόλο του Δήμου.

Παράλληλα, στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε οικονομικά τον άχρηστο εξοπλισμό του Δήμου. Αναφέρομαι σε εγκαταλελειμμένα οχήματα που έχουν κριθεί ως ασύμφορα επισκευής, καθώς και σε παλιούς μεταλλικούς κάδους που έχουν διαλυθεί από την πολλή χρήση. Έχουμε ήδη πάρει αντίστοιχη απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, έχει συγκροτηθεί τετραμελής επιτροπή από τρεις αιρετούς και έναν δημοτικό υπάλληλο και σύντομα θα γίνει η εκποίηση της «άχρηστης» αυτής δημοτικής περιουσίας, μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας.

Άχρηστος δημοτικός εξοπλισμός που αναμένεται να εκποιηθεί

Πολλή συζήτηση και για την ανακύκλωση. Γίνεται στην περιοχή; Γιατί ακούμε έντονα προβληματισμένους αναγνώστες να ρωτούν σε ποιες περιοχές γίνεται όντως ανακύκλωση.

Η Ελληνική Εταιρεία Ανακύκλωσης Α.Ε. μας έκανε χορηγία, αντισταθμιστικά, ένα απορριμματοφόρο αποκλειστικά για την ανακύκλωση. Στον τομέα, όμως, αυτόν υστερούμε πολύ. Ανακύκλωση σήμερα γίνεται μόνο στη Νέα Μάκρη, στον Νέο Βουτζά, στο Μάτι και το Ζούμπερι. Ο Μαραθώνας δεν έχει, ούτε το Γραμματικό και ο Βαρνάβας. Είμαστε πολύ πίσω… Το νέο όχημα σκοπεύουμε να το αξιοποιήσουμε αποκλειστικά σε Μαραθώνα, Γραμματικό και Βαρνάβα για να ξεκινήσει κι εκεί το πρόγραμμα της ανακύκλωσης. Αρκεί να καταφέρουμε να προχωρήσουμε σε προσλήψεις για την κατάλληλη στελέχωση του απορριμματοφόρου.

Το νέο απορριμματοφόρο, χορηγία της Ελληνικής Εταιρείας Ανακύκλωσης Α.Ε.

Τα οφέλη της ανακύκλωσης είναι πολλά. Και δεν αναφέρομαι στα προφανή, για την προστασία του περιβάλλοντος… Από την ανακύκλωση ο Δήμος έχει έμμεσα σημαντικά οικονομικά οφέλη, αφού τα ανακυκλώσιμα δεν καταλήγουν ως σύμμικτα στη Φυλή για να τα πληρώνει ο Δήμος με τον τόνο, αλλά πάνε απευθείας σε εργοστάσια ανακύκλωσης. Όσο πιο πολύ, λοιπόν, ανακυκλώνουμε, τόσο λιγότερα πληρώνουμε και στη χωματερή.

Μια και αναφερθήκατε στα σύμμικτα, ποιο είναι το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τον ΧΥΤΑ Φυλής και δυσχεραίνει την αποκομιδή;

Τα σύμμικτα σκουπίδια πλέον δεν τα δέχεται η χωματερή. Σύμμικτα σκουπίδια είναι τα κλαδιά, αναμεμειγμένα με μπάζα, σκουπίδια, στρώματα, έπιπλα, οικοσκευές κλπ κλπ. Είναι τα «βουνά» που μαζεύουν κάθε μέρα οι Υπηρεσίες μας από τις «μίνι χωματερές» που δημιουργούν κάποιοι ασυνείδητοι συμπολίτες μας.

Το καθαρό κλαδί το πηγαίνουμε στη Φυλή και το εναποθέτουμε εκεί δίχως χρέωση. Όταν, όμως, κάποιοι πετούν πάνω σε στοίβες με κλαδιά ό,τι μπορεί να σκεφτεί ο ανθρώπινος νους, το έργο μας γίνεται πάρα πολύ δύσκολο. Σκεφτείτε ότι το πρόστιμο στον Δήμο, εάν κατά το άδειασμα κλαδιών εμφανιστεί σύμμικτο, είναι 100€ ανά τόνο, οπότε μια νταλίκα 25 τόνων συνεπάγεται και πρόστιμο 2.500€…

Ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε την κατάσταση αυτή είναι η διαλογή στον Σταθμό Μεταφόρτωσης. Χρειαζόμαστε, όμως, αρπάγες και προσωπικό για να κάνουμε διαλογή στην πηγή την ώρα που μαζεύουμε τα απόβλητα κι όχι διαλογή στον Σταθμό Μεταφόρτωσης, όπως γίνεται τώρα, με τα χέρια δύο δημοτικών υπαλλήλων. Όσο φιλότιμο και να έχουν δύο άνθρωποι, όσο εργατικοί και να είναι, πόσο όγκο μπορούν να ξεδιαλύνουν; Είμαστε σε επαφές με την Περιφέρεια Αττικής και με τον νέο Περιφερειάρχη, τον κ. Πατούλη, όλοι οι Δήμοι, όχι μόνο εμείς, για να βρούμε λύση.

Μετά τη διαλογή, το καθαρό κλαδί θρυμματίζεται από ειδικό εξοπλισμό

Ο δεύτερος άξονας στον οποίο κινούμαστε είναι η δημιουργία «Πράσινων Σημείων», δηλαδή χώρων που θα έχουν μεγάλους κάδους για να εναποθέτουν οι δημότες ξεχωριστά γυαλί, πλαστικό, λαμπτήρες, μπαταρίες, λάδια κλπ.

Για την καθαριότητα της πόλης είμαστε όλοι υπεύθυνοι, όχι μόνο ο Δήμος. Τι μήνυμα έχετε να δώσετε στους δημότες;

Όχι μόνο είμαστε όλοι υπεύθυνοι, αλλά έχουμε και τεράστια ευθύνη για την εικόνα που υπάρχει. Είναι αδιανόητο μία περιοχή να καθαρίζεται και την άλλη ώρα να έχει γεμίσει πάλι σκουπίδια… Φανταστείτε ότι χθες καθαρίσαμε τον χώρο απέναντι από την Πυροσβεστική Υπηρεσία γεμίζοντας 15 φορτηγά με στερεά απόβλητα και σήμερα έχουν ήδη εναποθέσει άλλα δύο…

Θυμίζω ότι η αποκομιδή των κλαδιών δεν είναι ανταποδοτική υποχρέωση του Δήμου προς τους δημότες. Λανθασμένα έχει καλλιεργηθεί αυτή η εντύπωση. Ανταποδοτικού χαρακτήρα είναι η αποκομιδή των οικιακών απορριμμάτων από τους πράσινους κάδους, η περιποίηση των κοινόχρηστων χώρων, η ύδρευση και ο φωτισμός. Αυτές είναι οι ανταποδοτικές υπηρεσίες κι αυτές οφείλει ο Δήμος να υλοποιεί στην εντέλεια απέναντι στους δημότες του, για τα δημοτικά τέλη που εισπράττει μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Τα στερεά απόβλητα είναι εντελώς άλλη υπόθεση.

Καλά κάνετε και μας το ξεκαθαρίζετε αυτό αρμοδίως, γιατί είναι κάτι που πρέπει να το εμπεδώσουν οι πολίτες! Πάμε στην ουσία: Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσει ένας δημότης για να μαζέψει ο Δήμος τα κλαδιά του και τι «λυπητερές» θα δεχθεί όποιος πετάει αδιακρίτως, όπου του «καπνίσει», τα απόβλητά του;

Θα ξεκινήσω με το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, γιατί τελικά μόνο άμα κάνουμε τον «μπαμπούλα» κάποιοι θα καταλάβουν. Τα πρόστιμα είναι τσουχτερά, θα επιβάλλονται σε όλους, χωρίς διακρίσεις, και μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 1.000€. Μάλιστα, για τον λόγο αυτό έχει ήδη ξεκινήσει βάρδιες όλο το 24ωρο η Δημοτική Αστυνομία και αρκετά πρόστιμα έχουν ήδη επιβληθεί σε παρανομούντες.

Η Δημοτική Αστυνομία και οι επόπτες είναι υπεύθυνοι για τον καταλογισμό προστίμων και σε αυτούς μπορεί να απευθύνεται οποιοσδήποτε θέλει να προβεί σε κάποια σχετική καταγγελία. Στη μάχη κατά των ασυνείδητων, πρέπει να είμαστε όλοι σύμμαχοι.

Κανείς δεν πρόκειται να τύχει ευνοϊκής μεταχείρισης και το εννοώ. Κανείς! Όποιος δεν σέβεται τον εαυτό του, τον γείτονά του, και κατ’ επέκταση την Υπηρεσία Καθαριότητας που τρέχει όλη μέρα για να μαζέψει τα ασυμμάζευτα, όποιος βρομίζει χωρίς αιδώ, θα τιμωρείται και θα πληρώνει. Και ελπίζω, βάζοντας το χέρι στην τσέπη να βάλει και μυαλό.

Σε αυτό το σημείο -και επειδή τα καλά πρέπει να λέγονται- οφείλω να πω και δημόσια μπράβο στον προκάτοχό μου, Πέτρο Αλεξανδρή, ο οποίος -στους μόλις τρεις μήνες που διετέλεσε Αντιδήμαρχος- πραγματικά κατέβαλε φιλότιμες προσπάθειες για να σώσει ό,τι μπορούσε. Για να καταλάβετε τι «κληρονομήσαμε» από τη Διοίκηση Ψηνάκη, σκεφτείτε μόνο ότι υπάρχουν σήμερα 280 ανεκτέλεστα παράβολα με ημερομηνίες ακόμη και από τον Μάρτιο του 2018, δηλαδή 280 συμπολίτες μας έχουν τηρήσει τη νόμιμη διαδικασία, έχουν πληρώσει τα παράβολα, αλλά τα κλαδιά τους δεν έχουν μαζευτεί ακόμη. Με απλά λόγια, η τότε Δημοτική Αρχή… αγρόν ηγόραζε! Και αναφέρομαι στην προ του κ. Αλεξανδρή εποχή…

Το γράψαμε και σε προηγούμενο τεύχος, αλλά οφείλουμε να το επισημάνουμε. Δεν είναι υποχρέωση του Δήμου να μαζεύει τα στερεά απόβλητα που εναποθέτουν ασυνείδητοι συμπολίτες μας όπου βρουν…

Ακριβώς! Ο Κανονισμός Καθαριότητας προβλέπει την περισυλλογή κλαδευτικών υπολειμμάτων και άχρηστων αντικειμένων (εκτός μπάζων) κατόπιν συνεννόησης στα τηλέφωνα 22943-20538 και 22943-20548. Η διαδικασία είναι απλή. Συμμαζεύεις τον κήπο σου και κρατάς τα κλαδέματα μέσα στην ιδιοκτησία σου. Καλείς στα παραπάνω τηλέφωνα και αρμόδιος επόπτης θα έρθει για αυτοψία ώστε να υπολογίσει τον όγκο για να καθορίσει το παράβολο, περίπου 30€, και την ημερομηνία αποκομιδής, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της Υπηρεσίας. Εάν κάποιος δε θέλει για τους λόγους του να πληρώσει το παράβολο, μπορεί να φορτώσει τα κλαδέματα σε δικό του Ι.Χ. και κατόπιν συνεννόησης με την Υπηρεσία Καθαριότητας να τα πάει μόνος του στον Σταθμό Μεταφόρτωσης. Αυτή είναι η διαδικασία.

Κάνουμε αγώνα δρόμου να εξυπηρετήσουμε τους 280 συμπολίτες μας, που δεν φταίνε σε τίποτα, ώστε όλα να μπουν σε μία κανονικότητα. Διοικούμε μόλις 40 ημέρες και δυστυχώς μαγικό ραβδί δεν έχουμε. Ζητώ την επιείκειά τους και τους ευχαριστώ δημόσια για την κατανόησή τους. Τους διαβεβαιώνω πως πολύ σύντομα όλα θα μπουν σε μια σειρά!
Για έναν καθαρό Δήμο χρειάζεται η προσπάθεια και η συμβολή όλων μας, για να διατηρήσουμε το περιβάλλον καθαρό και να το απολαμβάνουμε.

Η Υπηρεσία Καθαριότητας θα κάνει τα αδύνατα δυνατά κι ελπίζω στην προσπάθεια αυτή να σας βρούμε όλους συμμάχους.