Ένα έργο πνοής για την Ήπειρο μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, μιας και προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για για τον οδικό άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» που θα αποτελέσει τον σύνδεσμο της χώρας μας με την Αλβανία και συνεπώς τα Νοτιοδυτικά Βαλκάνια.

Η δημοπράτηση του οδικού άξονα, μήκους 70 χλμ. και προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ γίνεται ως δρόμου ταχείας κυκλοφορίας, με μιάμιση λωρίδα ανά κατεύθυνση (χωρίς διαχωριστική νησίδα), ενώ θα πλαισιώνεται από 14 συνολικά ανισόπεδους κόμβους.

Ο δρόμος θα ξεκινά με σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό. Οι υπόλοιποι κόμβοι έχουν προβλεφθεί να κατασκευαστούν στις εξής θέσεις: Κοσμηρά-Ασβεστοχώρι, Γραμμενοχώρια, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυές, Καλπάκι, Δολιανά, Ραβένια, Βήσσανη, Δελβινάκι, Ζάβροχο, Κτίσματα, Κακαβιά.

«Πρόκειται για ένα έργο που το χαρακτηρίσαμε ως εθνικό και θα υλοποιηθεί με συγκεκριμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ο νέος οδικός άξονας Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά θα είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος, ταχείας κυκλοφορίας, 70 χιλιομέτρων. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, δώσαμε μεγάλη μάχη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, διότι το έργο αυτό έχει εθνική διάσταση, αναδεικνύει την περιοχή και την συνδέει με την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και την Ήπειρο με τα Δυτικά Βαλκάνια.

Είναι ένα έργο που εξασφαλίζει την πρόσβαση στην Ιόνια Οδό, ένα έργο που βγάζει περιοχές από την απομόνωση», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, με αφορμή την προκήρυξη του διαγωνισμού.

Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά είναι η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.

Παράλληλα:

· θα αναβαθμίσει την αστική κίνηση στη πόλη των Ιωαννίνων,

· θα εξασφαλίσει την πρόσβαση στην Ιόνια Οδό της περιοχής της Κόνιτσας και κατ’ επέκταση των περιοχών της Φλώρινας και της Καστοριάς

· εκτρέπει σημαντικούς υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων και συνδέει την Βιομηχανική Περιοχή των Ιωαννίνων, διοχετεύοντας την βαριά κυκλοφορία στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Σημειώνεται επίσης ότι ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά αποτελεί τμήμα του «Μπλε Διαδρόμου», ενός οδικού δικτύου 1.500 χιλιομέτρων που θα απλώνεται από τη Βόρεια Ιταλία έως την Καλαμάτα κατά μήκος των ακτών.

Στο έργο του Μπλε Διαδρόμου συνολικά εμπλέκονται 8 χώρες: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία.

ΠΗΓΗcarandmotor.gr
Προηγούμενο άρθροΓονείς δεν ήθελαν να πληρώσουν αεροπορικό εισιτήριο για το μωρό και το παράτησαν στον γκισέ… (vid)
Επόμενο άρθροΓιατί τα Playmobil δεν έχουν μύτη – Η άγνωστη ιστορία πίσω από το παιχνίδι των παιδικών μας χρόνων