της Άννας Κουφοπούλου
Μια στήλη εμπνευσμένη από εσάς για εσάς. Η στήλη της φωνής σας για τα θέματα της πόλης μας.
Δεν ξέρω ποιοι από εσάς ή πόσοι από εσάς έχετε χρησιμοποιήσει το 314 στη νέα του διαδρομή, αλλά πρόσφατα το χρησιμοποίησα και ενθουσιάστηκα! Όχι επειδή μπήκα σε ένα αστικό λεωφορείο, αλλά επειδή δεν πίστευα ότι τερματίζει στον Νέο Βούτζα! Ούτε επειδή με διευκολύνει πλήρως η διαδρομή του, καθώς χρειάζομαι κάποιον να έρθει να με πάρει από εκεί, αλλά πιστεύω-ελπίζω ότι είναι μια μικρή αλλά πολύ σημαντική αρχή.
Πριν μερικά χρόνια το πρόβλημά μου δεν ήταν πως θα πάω σε κάποιο μετρό, αλλά πως θα βγω στη Νέα Μάκρη, στον Μαραθώνα ή στη Ραφήνα την ώρα που οι γονείς μου εργάζονται. Βέβαια, αυτό μόνο καλό μου έκανε γιατί το πόσα χιλιόμετρα έκανα κάθε μέρα περπατώντας ή με το ταπεινό ποδηλατάκι μου, ούτε εγώ δεν το γνωρίζω.
Ωστόσο, πριν 2 χρόνια έγινα φοιτήτρια και η διαδρομή από και προς την Αθήνα έγινε καθημερινή ανάγκη. Όπως και στους περισσότερους νομίζω, η μη ύπαρξη αστικής συγκοινωνίας με οδήγησε στο να μετακομίσω στην Αθήνα. Πράγμα που το θεωρώ ολίγον τραγικό, καθώς δεν ήθελα να φύγω από την πανέμορφη γειτονιά μου, αλλά δεν μπορούσα να ξυπνάω κάθε μέρα 3 ώρες νωρίτερα από τους συμφοιτητές μου για να φτάσω στη σχολή και να πληρώνω την τιμή των εισιτηρίων, που όλοι πάνω κάτω γνωρίζουμε.
Επειδή νιώθω ότι σας κούρασα λίγο, στο τεύχος αυτό, σας ρωτήσαμε: «Η μεταφορά από και προς την Αθήνα χωρίς ΙΧ αποτελεί για πολλούς ένα σοβαρό πρόβλημα για την πόλη και τους δημότες της, εξαιτίας του μονοπωλίου των ΚΤΕΛ. Πρόσφατα ξεκίνησε η γραμμή 314 από Νέο Βουτζά προς Δουκίσσης Πλακεντίας. Θεωρείτε πως αποτελεί ένα αισιόδοξο ξεκίνημα;» Και εσείς απαντήσατε!
Νεφέλη Βλάχου
Κατά τη γνώμη μου αποτελεί ένα πολύ αισιόδοξο ξεκίνημα για την περιοχή μας, καθώς θα συμφέρει τους κατοίκους και οικονομικά και χρονικά. Επιτέλους θα εκσυγχρονιστεί η περιοχή μας και θα έχει ως απότοκο την αύξηση τουρισμού άλλα και την οικονομική ενίσχυση των μαγαζιών μας. Το μονοπώλιο είναι εκμετάλλευση και ειδικά σε μια εποχή που οι άνθρωποι δυσκολεύονται οικονομικά να χρησιμοποιούν ΙΧ, τα αστικά λεωφορεία θα τους παρέχουν βασική εναλλακτική λύση. Επομένως, πολλά «ναι» και ένα «επιτέλους», καθώς πρόκειται για μια κίνηση που έπρεπε να ‘χε γίνει χρόνια τώρα.
Νεφέλη Καλπάκη
Θεωρώ πως είναι ένα καλό ξεκίνημα για την περιοχή. Όμως, δε διευκολύνει τους ανθρώπους, οι οποίοι μένουν στη Ραφήνα ή στη Νέα Μάκρη, γιατί δε φτάνει στο εσωτερικό των περιοχών αυτών, παρά μόνο περνά από τη Λεωφόρο Μαραθώνος. Ίσως μια λύση θα ήταν, ειδικά για τους ανθρώπους που το πρωί πηγαίνουν στις δουλειές τους, να επεκταθεί η γραμμή έως τις κεντρικές πλατείες.
Λευτέρης Κετέογλου
Αναμφίβολα το βήμα αυτό αποτελεί αισιόδοξο ξεκίνημα, καθώς το πρόβλημα με τα ΚΤΕΛ βασίζεται στην οικονομική δυσχέρεια των πολιτών της περιοχής. Επομένως, μπορεί να θεωρηθεί ως προσπάθεια για ένα νέο ξεκίνημα προς την κατάργηση του μονοπωλιακού χαρακτήρα των ΚΤΕΛ στη μεταφορά των δημοτών, από και προς την Αθήνα. Ωστόσο, οι επόμενες κινήσεις, στην ίδια κατεύθυνση, θα επιβεβαιώσουν αν το ξεκίνημα της γραμμής 314 αποτελεί την αρχή μιας στοχευμένης προσπάθειας για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου μεταφορικού προβλήματος ή μια στάλα ενδιαφέροντος από τους τοπικούς άρχοντες.
Πάνος Γιαννικόπουλος
Η μεταφορά από την περιοχή μας προς την Αθήνα είναι σχετικά δύσκολη. Σκέτη ταλαιπωρία! Σπαταλάς τόσο χρόνο με το να αλλάζεις αρκετά μεταφορικά μέσα. Το να υπάρχει ένα αστικό λεωφορείο στην περιοχή μας είναι σημαντικό, ειδικά για τους νέους που δεν έχουν δικό τους αυτοκίνητο. Επίσης, ένα αστικό θα βοηθήσει και αυτούς που έχουν οικονομικό πρόβλημα και δυσκολεύονται…
Όλγα Βιβικίδη
Η αστική συγκοινωνία έφτασε στην περιοχή μας και αυτό είναι ένα σπουδαίο βήμα για την διευκόλυνση των μεταφορών των κατοίκων. Μέχρι στιγμής μοναδική επιλογή αποτελούσε το ΚΤΕΛ, του οποίου το εισιτήριο δε συνάδει των παροχών του, ενώ είναι αρκετά περιοριστικό στο θέμα των δρομολογίων. Ευελπιστώ ο Νέος Βουτζάς να είναι η αρχή, ώστε η γραμμή να επεκταθεί και στις υπόλοιπες περιοχές.
Ιωάννα Λουκά
Η μεταφορά ιδιωτών από και προς την Αθήνα τώρα, με τη νέα γραμμή 314 του αστικού λεωφορείου, σίγουρα διευκολύνεται σε μεγάλο βαθμό. Αυτό όμως που πρέπει να αναλογιστούμε όλοι είναι γιατί ο ΟΑΣΑ δε ζητά αλλαγή του σχετικού νομοσχεδίου για επέκταση των δρομολογίων και σε άλλες περιοχές και κυρίως μέσα στο κέντρο των επαρχιακών πόλεων (Ραφήνας, Νέας Μάκρης, Μαραθώνα), το όποιο όμως θα κλονίσει τα συμφέροντα των ΚΤΕΛ σε όλη την περιφέρεια.