Άννα Κουφοπούλουτης Άννας Κουφοπούλου
Μια στήλη εμπνευσμένη από εσάς για εσάς. Η στήλη της φωνής σας για τα θέματα της πόλης μας.

Αν κάτι μάς έμεινε από την καραντίνα είναι οι ατάκες «πλένουμε σχολαστικά τα χέρια μας» και «μένουμε σπίτι». Δύο ατάκες που δεν υπάρχει άνθρωπος, ο οποίος δεν τις άκουσε. Είτε σε ραδιόφωνο είτε στη τηλεόραση είτε γραμμένες σε αφίσες, σχεδόν σε κάθε γωνιά. Η κυβέρνηση αποφάσισε πως με το να διατυμπανίζει το «Μένουμε Σπίτι» θα καταφέρει να πείσει τους πολίτες να μπουν σε καραντίνα. Σίγουρα έπαιξε τον ρόλο του στο να φέρει το lockdown το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Το ζήτημα, όμως, που έχει τεθεί τον τελευταίο καιρό είναι ο τρόπος με τον οποίο κερδήθηκε το στοίχημα. Διότι ως κοινωνικό μήνυμα, τα κανάλια και τα ΜΜΕ ήταν υποχρεωμένα να παίξουν δωρεάν το «Μένουμε Σπίτι», ωστόσο η κυβέρνηση προτίμησε να ξοδέψει 20 εκατομμύρια ευρώ «για να έχει μεγαλύτερη απήχηση το σποτ».

Πρόσφατα ο ΣΥΡΙΖΑ έβγαλε ένα δικό του σποτ με το οποίο εμμέσως κατηγορούσε την κυβέρνηση για έμμεσο χρηματισμό μερίδας των ΜΜΕ μέσω της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» εξηγώντας ακριβώς αυτό, ότι δηλαδή ως κοινωνικό μήνυμα έπρεπε να προβληθεί δωρεάν και τα 20 εκατομμύρια θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν διαφορετικά. Κατά το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η Νέα Δημοκρατία επιδιώκει την ευνοϊκή αντιμετώπισή της από τα μίντια. Η κυβέρνηση από την πλευρά της αντέδρασε κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ για προπαγάνδα χειρίστου είδους, ενώ αρκετοί δημοσιογράφοι δήλωσαν θιγμένοι υποστηρίζοντας ότι το σποτ τούς τσουβαλιάζει όλους, άποψη με την οποία συμφώνησε και η ΕΣΗΕΑ.

Ποια είναι η δική σας άποψη και πώς τη δικαιολογείτε;

Κωνσταντίνα Αρβανίτη

Η αλήθεια είναι πως αμφιταλαντεύτηκα για το αν ήθελα να σχολιάσω το συγκεκριμένο σποτ. Από τη μια, θεωρώ πως έχει εξαιρετική σημασία η αξιωματική αντιπολίτευση να υπογραμμίζει τα σκοτεινά σημεία της κυβερνητικής πολιτικής.

Από την άλλη, βρίσκω το συγκεκριμένο σποτάκι άκομψο και σχεδόν προσβλητικό για τους δημοσιογράφους. Έτσι καταλήγω πως αν ο ΣΥΡΙΖΑ είχε αμφιβολίες για τη χρηματοδότηση της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι», όφειλε να τις εκφράσει με διαφορετικό τρόπο χωρίς να στοχοποιεί μερίδα κόσμου, όπως είναι οι δημοσιογράφοι που εργάζονται σε κανάλια, τα οποία πιθανόν (!) χρηματοδοτήθηκαν από τη Νέα Δημοκρατία.

Ράνια Πρωτόπαππα

Η προπαγάνδα μέσω των ΜΜΕ κι ο χρηματισμός τους τόσο από κυβερνήσεις, κόμματα όσο κι από τους «ισχυρούς» του συστήματος μας (βλ. ΣΕΒ, επιχειρηματίες κλπ) είναι μια γνώριμη τακτική σε όλους μας. Καθόλου εντύπωση δεν προκαλεί η τρομολαγνεία κι ο πανικός των media. Και, φυσικά, πάντα υπάρχει στον κοινό νου η καχυποψία «χρωματισμένης» είδησης σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες.

Τέλος, κατά τη γνώμη μου, ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Δημοκρατία για ακόμη μία φορά παραπλανούν τον λαό, στρέφοντας τα βλέμματα σε «σποτ» και ψεύτικες κόντρες, ενώ οι ήδη βεβαρημένες ανεργία και οικονομία της χώρας μας μαστίζονται αυτή τη στιγμή λόγω της επέλασης του κορωνοϊού.

Δαναός Κόκκινος

Η δημοσιογραφία είναι η αλήθεια, η δημοκρατία, η μόρφωση και ένα όπλο. Ένα λειτούργημα που αν θέλει να τιμά τη δημοκρατία οφείλει να μένει μακριά από σκοπιμότητες. Όμως, καμία παράταξη-οργάνωση, είτε λέγεται Νέα Δημοκρατία είτε ΣΥΡΙΖΑ είτε ΕΣΗΕΑ, δε θέλει αυτό το όπλο να τους στοχεύει. Γιατί αν τους στοχεύει, θα τους εκθέσει στον κόσμο, θα δράσει ελευθερωτικά στην κοινωνία και θα ρίξει φως στο σκοτάδι που κάθε παράταξη θέλει να υπάρχει για να κρύβει τα καθημερινά της ψεύδη.

Η κουβέντα δεν πρέπει να μείνει στο ποια απ’ τις δύο πλευρές έχει δίκιο, αλλά στο ότι και οι δύο πλευρές συμφωνούν πως μια δημοσιογραφία συμφέρει μόνο όταν ελέγχεται από τους ίδιους κι όχι από τους αντιπάλους. Είναι χρέος του δημοσιογράφου να σταθεί εναντίον όλων τους, να αφυπνίσει συνειδήσεις, να μορφώσει την κοινωνία και να κρίνει την πολιτική, ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού προς τη δημοκρατία.

Μανόλης Μαραγκουδάκης

Νομίζω πως είναι ακόμα μια αποτυχημένη προσπάθεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης να μειώσει την επιτυχία της κυβέρνησης στο θέμα της πανδημίας. Η στοχοποίηση των ΜΜΕ και των δημοσιογράφων αποτελεί πάγια τακτική του ΣΥΡΙΖΑ εδώ και χρόνια. Αν ο στόχος ήταν όντως να «μάθει ο κόσμος πώς και πόσα ξοδεύτηκαν» στην καμπάνια του «Μένουμε Σπίτι», θα μπορούσε να το κάνει χωρίς να στοχοποιήσει τους δημοσιογράφους ως «αποδιοπομπαίους τράγους». Το να μπαίνει ένας ολόκληρος κλάδος στο ίδιο σακί, ειδικά από ένα κόμμα που «κυκλοφορεί» την εφημερίδα «Αυγή», με μόνο στόχο το να δημιουργηθεί ντόρος και να υπονομευτεί το έργο της κυβέρνησης, τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή αποτελεί τεράστιο σφάλμα -κατά τη γνώμη μου- από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ.

Η ελληνική κυβέρνηση κατάφερε να αντιμετωπίσει την πανδημία με μεγάλη αποτελεσματικότητα κι αντί να ψάχνουμε «λάθη» σε αυτό, καλό θα ήταν να αναγνωρίσουμε την επιτυχία της και να συγχαρούαμε τόσο τους υπεύθυνους όσο και τους πολίτες που έδειξαν ευθύνη.

Εν κατακλείδι, ο χρόνος που αποφάσισαν στον ΣΥΡΙΖΑ να δημοσιεύσουν το συγκεκριμένο σποτ, θεωρώ πως είναι εντελώς λάθος.

Προηγούμενο άρθροΘετικότατες οι εντυπώσεις από την πεζοδρόμηση της Ποσειδώνος
Επόμενο άρθροTaboom #45: Απορίες