Γράφει η Καλλιόπη Λύκου, Διαιτολόγος-διατροφολόγος

Η χορτοφαγία δεν είναι απλά μια μόδα, αλλά άποψη και τρόπος ζωής. Τα κίνητρα των χορτοφάγων είναι ηθικής φύσεως, δηλαδή δε νιώθουν άνετα στην ιδέα ότι τρώνε το πτώμα ενός ζώου, ενώ έχουν και οικολογικές ευαισθησίες.

Και επειδή τα Χριστούγεννα έχουν την πιο μεγάλη νότα ευαισθησίας και αγάπης, σας προτείνω λαχταριστά πιάτα που σίγουρα θα θέλατε να βάλετε στο τραπέζι σας, είτε είστε χορτοφάγοι είτε όχι!

Ξεκινάμε με σπέσιαλ χριστουγεννιάτικες σαλάτες, όπως:

  • Σαλάτα με ψητή κολοκύθα, κινόα, ή κουσκούς, τυρί κίτρινο ή χαλούμι για ξεχωριστή γεύση και σάλτσα μελιού ή σιρόπι βαλσάμικο.
  • Πράσινη σαλάτα με καραμελώμενα καρύδια και σάλτσα τυριού, για μοναδική γεύση προτιμήστε σάλτσα από μπλε τυρί.
  • Σαλάτα με κουσκούς ή κινόα, κρεμμύδι και διάφορους σπόρους.
  • Πράσινη σαλάτα με κρουτόν, σταφίδες ή κράνμπερι, καρύδια ή αμύγδαλα και σάλτσα μελιού.

Συνεχίζουμε με ξεχωριστά ορεκτικά, όπως:

  • Τυρόπιτα με μανιτάρια, κρεμμύδια και μυρωδικά.
  • Κολοκυθοκεφτέδες με φέτα ή ανθότυρο.
  • Πατατόπιτα με λαχανικά.
  • Τάρτα με μανιτάρι ή με μπρόκολο ή με φάβα.
  • Κρέπες από κολοκύθα και ανθότυρο.
  • Πίτσα μαργαρίτα.

Περνάμε στο κυρίως πιάτο, που μπορεί να είναι:

  • Κανελόνια με σπανάκι και φέτα.
  • Σουφλέ πατάτας ή τυριών.
  • Παστίτσιο με κιμά σόγιας.
  • Κριθαρότο με γαρίδες ή γαριδομακαρονάδα.
  • Λαζάνια με σπανάκι.
  • Κολοκυθόσουπα ή μανιταρόσουπα βελουτέ.

Τέλος, ήρθε η ώρα που όλοι περιμέναμε. Το γλυκό! Ένα ωραίο επιδόρπιο μπορεί να χαρακτηριστεί το cheesecake, η πανακότα, το παραδοσιακό, αλλά πεντανόστιμο… γιαούρτι με μέλι και καρύδια, το μιλφέιγ, ο κλασικός, μυρωδάτος χαλβάς, με γλυκό του κουταλιού ή για κάτι πιο ελαφρύ, μια δροσερή φρουτοσαλάτα.

Και η συμβουλή μου! Όχι πολύ αλκοόλ και ζάχαρη!

Σας εύχομαι ολόψυχα καλά Χριστούγεννα και καλή Πρωτοχρονιά, με υγεία, ευτυχία και πολλή πίστη!