Μόνο με τον άλυτο γρίφο του 8ου Θαύματος του Κόσμου μπορεί να συγκριθεί η μυστηριώδης εξαφάνιση του «Μαύρου Αυτοκινήτου», το οποίο συνεχίζει να απασχολεί μέχρι σήμερα τον αυτοκινητικό κόσμο.

Η Bugatti δεν χρειάζεται συστάσεις. Πρόκειται για την αυτοκινητοβιομηχανία από το Molsheim της Γαλλίας που έχει γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά της στην ιστορία της αυτοκίνησης, κατασκευάζοντας μοντέλα που διακρίνονται για την απαράμιλλη ομορφιά τους, τις εκρηκτικές επιδόσεις και τον υπερπολυτελή χαρακτήρα τους.

Από που να αρχίσεις; Από την Bugatti Type 41 – γνωστή και ως Bugatti Royale ή Golden Bugatti – την Bugatti Type 55 ή την Chiron; Το μόνο βέβαιο είναι ότι απ’ όπου και αν ξεκινήσεις να ξετυλίγεις το κουβάρι, η ιστορία του γαλλικού brand είναι πλούσια σε τετράτροχα κατασκευαστικά επιτεύγματα που έχουν εξελιχθεί σε θρύλους των τεσσάρων τροχών.

Αν ρωτήσεις, ωστόσο, έναν-έναν τους ανθρώπους της Bugatti, από τον… τελευταίο τεχνίτη ως τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Stephan Winkelmann, ποιο είναι το κορυφαίο μοντέλο που «φόρεσε» ποτέ το βαρύτιμο έμβλημα της εταιρείας, άπαντες θα συμφωνήσουν στο εξής: Το πιο θρυλικό αυτοκίνητο δεν είναι άλλο από την Type 57 SC Atlantic Coupe.

Το μοντέλο κατασκευάστηκε μόλις σε τέσσερα κομμάτια μεταξύ 1936-1938. Τα τρία εξ αυτών υπάρχουν μέχρι σήμερα και λογίζονται ως τα πιο πολύτιμα αυτοκίνητα στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα. Όσον αφορά το τέταρτο; Ο αυτοκινητικός κόσμος το αναζητά εναγωνίως για περισσότερα από 80 χρόνια…

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή: Γύρω στο 1930, o Jean Bugatti, γιος του ιδρυτή της εταιρείας Ettore, επωμίστηκε το δύσκολο έργο μοντερνοποίησης της προϊοντικής πολιτικής της εταιρείας: Αντί για την κατασκευή πολλών διαφορετικών μοντέλων, εξέλιξε ένα μοντέλο ως «βάση», από την οποία θα προέκυπταν διάφορες εκδόσεις.

Μυστήριο Bugatti Type 57 SC Atlantic

Αυτό ήταν η Type 57 που θα διατίθετο τόσο ως αυτοκίνητο παραγωγής, τόσο και ως αγωνιστικό. Η γκάμα απαρτιζόταν από διάφορες επιλογές κινητήρα και αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων των Galibier (τετραθέσιο saloon), Stelvio (κάμπριο), Ventoux (διθέσιο) και Atalante (coupe). Μέχρι το 1940, όταν και σταμάτησε η παραγωγή, είχαν παραχθεί περίπου 800 αντίτυπα της Type 57, σε διάφορες εκδόσεις.

Υπήρχε, ωστόσο, ένα αυτοκίνητο που γλίτωσε από τη μανία της μαζικής παραγωγής που είχε καταλάβει την Bugatti. Ένα μοντέλο ξεχωριστό που έτυχε προνομιακής αντιμετώπισης.

Atlantic: Ένα τετράτροχο έργο τέχνης

Ήταν το Atlantic, το οποίο όταν πρωτοεμφανίστηκε έκανε τους πάντες να παραμιλούν λόγω της ασύγκριτης εξωτικής ομορφιάς του. Οι επιβλητικοί τροχοί απλώνονταν πέρα από τα αυστηρά όρια του αμαξώματος, και το καπό ήταν… θεόμακρο, ειδικά για ένα αυτοκίνητο συνολικού μήκος 3,70 μέτρων. Η οροφή έρεε προς τα κάτω συνθέτοντας ένα γοητευτικό οβάλ σχήμα που άφηνε χώρο για τις έξι απολήξεις της εξάτμισης.

«Οι εντυπωσιακές αναλογίες του αριστουργήματος αυτού, ήταν ασύγκριτες για την εποχή τους, ενώ ακόμα και σήμερα είναι ικανές να κόψουν την ανάσα» είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο διευθυντής σχεδιασμού της Bugatti, Achim Ansheidt.

Η αλουμινένια Type 57 SC Atlantic Coupe μπορούσε εκείνη την εποχή να αναπτύξει ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 200 χλμ./ώρα χάρη στον εν σειρά 8κύλινδρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα των 3,3 λίτρων που απέδιδε 200 ίππους, μια επίδοση εξωπραγματική για τα δεδομένα της εποχής.

Η Bugatti έβαλε πωλητήριο σε μόλις τρεις χειροποίητες Atlantic. To 1936, το πρώτο «κομμάτι», σε χρώμα grey-blue και αριθμό πλαίσιο 57 374, πουλήθηκε στον Λόρδο Victor Rothschild, λαμβάνοντας το προσωνύμιο “Rothschild Atlantic”. Το τρίτο κομμάτι, το “Holzschuh Atlantic”, με αριθμό πλαισίου 57 473 παραδόθηκε στον Γάλλο επιχειρηματία Jacques Holzschuh, to 1936. Ο δεύτερος ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, ένας συλλέκτης, άφησε την τελευταία του πνοή σε ένα τροχαίο δυστύχημα σε σιδηροδρομική διάβαση. Η Bugatti καταστράφηκε ολοσχερώς. Δεκαετίες αργότερα υποβλήθηκε σε μια ολιστική ανακατασκευή χωρίς ωστόσο να σωθεί ο κινητήρας.

Μυστήριο Bugatti Type 57 SC Atlantic

Ιδιοκτήτης της τελευταίας (4ης) Atlantic που παρήχθη, με αριθμό πλαισίου 57 591 είναι ο θρυλικός σχεδιαστής μόδας Ralph Lauren. Πρώτος ιδιοκτήτης της “Pope Atlantic” (Μάιος 1938) ήταν ο Briton R. B. Pope.

Η εξαφάνιση του σπανιότερου αυτοκινήτου στον κόσμο

Όσον αφορά τη δεύτερη Atlantic, αυτή παρήχθη για τον ίδιο τον Jean Bugatti και, όπως αναφέρει η τελευταία, μόνο κάποιοι επιστήθιοι φίλοι του (κυρίως οδηγοί αγώνων της μάρκας) είχαν την τιμή να κάτσουν πίσω από το τεράστιο τιμόνι του coupe με τον αριθμό πλαισίου 57 453. Πρόκειται για τη “La Voiture Noire” (“Το Μαύρο Αυτοκίνητο”) για χάρη της οποίας κατασκευάστηκε – σε μόλις ένα κομμάτι – το ακριβότερο νέο αυτοκίνητο του πλανήτη.

Σε αντίθεση, ωστόσο, με τα υπόλοιπα τρία μοντέλα, τα ίχνη της La Voiture Noire αγνοούνται, από το 1938. Σήμερα, πάνω από 80 χρόνια μετά, δεν έχει διαλευκανθεί αν ο Jean Bugatti πούλησε το αυτοκίνητο σε κάποιον φίλο του που έτρεχε με τα «χρώματα» της μάρκας, ή αν το μετακίνησε σε ένα ασφαλέστερο μέλος εντός της Γαλλίας, όταν το Ράιχ προσάρτησε την Αλσατία.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι η Atlantic La Voiture Noire δεν έχει βρεθεί, με την εξαφάνισή της να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αυτοκινητικά μυστήρια, το οποίο παρομοιάζεται με τον το άλυτο γρίφο του «κεχριμπαρένιου δωματίου» (8ο θαύμα του κόσμου).

Κανείς δεν μπορεί να εντοπίσει τα ίχνη του αυτοκίνητου. Το οποίο αν βρεθεί ποτέ, η αξία του θα φτάσει ακόμα και τα 160 εκατ. ευρώ.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι στα τέλη του 2021 έκαναν την εμφάνισή τους στο Reddit κάποιες φωτογραφίες που απεικόνιζαν το «κουφάρι» μιας Type 57 SC Atlantic Coupe, με τον χρήστη να αναφέρει ότι έλυσε το μυστήριο. Ισχυρισμός που ποτέ δεν αποδείχθηκε αληθινός.

 

ΠΗΓΗcarnadmotor.gr
Προηγούμενο άρθροMasterChef: «Παίρνουμε τηλέφωνο τον Κοντιζά και μας δίνει συμβουλές για τα παιδιά» (vid)
Επόμενο άρθροΑυτές οι 10 φωτογραφίες βραβεύθηκαν ως οι πιο αστείες από την άγρια φύση