Σε λειτουργία μπήκε η νέα και μακρύτερη υποθαλάσσια σήραγγα της Κίνας, ένα κολοσσιαίο έργο που κατασκευάστηκε σε χρόνο ρεκόρ.

Η Κίνα είναι μια από τις χώρες που φημίζονται για το μέγεθος των έργων που κατασκευάζουν αλλά και το χρόνο που χρειάζονται για την ολοκλήρωση τους, με στόχο να μειώσουν το χρόνο και τις αποστάσεις που χωρίζουν τις μεγάλες πόλεις αυτής της αχανούς χώρας.

Τελευταία δημιουργία που τραβά πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας είναι η υποθαλάσσια σήραγγα Taihu, ένα έργο κολοσσιαίων διαστάσεων που ξεκίνησε να κατασκευάζεται τον Ιανουάριο του 2018 και παραδόθηκε στην κυκλοφορία στο τέλος του 2021, μέσα σε τέσσερα χρόνια.

Με μήκος που φτάνει στα 10,79 χιλιόμετρα, η σήραγγα που διασχίζει κάτω από το νερό την ομώνυμη κινέζικη λίμνη είναι ένα από τα τελευταία mega projects που έρχεται εις πέρας, ως μέρος του νέου αυτοκινητόδρομου που ενώνει τις πόλεις Changzhou και Wuxi συνολικού μήκους 43,9 χιλιομέτρων.

Η σήραγγα Taihu δημιουργήθηκε για να μειώσει το κυκλοφοριακό «φορτίο» στις πόλεις της γύρω περιοχής και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ-αυτοκινητόδρομος στον κόσμο μετά τη σήραγγα Lærdal που βρίσκεται στη Νορβηγία.

Η διπλή σήραγγα Taihu έχει τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση και συνολικό πλάτος 43,6 μέτρα. Για την κατασκευή της χρειάστηκε να κατασκευαστούν φράγματα ώστε να αποστραγγιστεί έπειτα το νερό και να ξεκινήσουν οι εργασίες, ενώ το κόστος της παρουσιάζεται εντυπωσιακά χαμηλό, λίγο κάτω από 1,4 δισ. ευρώ.

Για την κατασκευή της Taihu χρησιμοποιήθηκαν πάνω από δύο εκατομμύρια κυβικά μέτρα μπετόν, ενώ το πιο εντυπωσιακό ίσως χαρακτηριστικό της είναι τα εκατομμύρια LEDs που εγκαταστάθηκαν στην οροφή της και από ό,τι φαίνεται διατρέχουν όλη τη σήραγγα. Σύμφωνα και με επίσημες δηλώσεις, τα LED τοποθετήθηκαν για να μειώσουν την κούραση των οδηγών κατά τη διάσχιση του τούνελ, τα οποία, αν μη τι άλλο βελτιώνουν την ψυχολογία τους.