Δύο σκέψεις απασχολούν τους νέους στην Ελλάδα σήμερα. Πώς θα καταφέρουν να πετύχουν τους προσωπικούς τους στόχους στη σύγχρονη εποχή του σκληρού επαγγελματικού ανταγωνισμού, βρίσκοντας μια σταθερή επαγγελματική αποκατάσταση είτε, εναλλακτικά, το πώς θα κάνουν τη διαφορά και θα ξεχωρίσουν, ανακαλύπτοντας μια πρωτοποριακή, έξυπνη ιδέα που θα κλέψει τις εντυπώσει και θα τους οδηγήσει σε μία προσωπική -και γιατί όχι;- οικονομική επιτυχία, όπως το κατάφερε η Instashop η οποία πουλήθηκε για τους… περίεργους για 360 εκατομμύρια δολάρια. Το δεύτερο δεν απαιτεί μόνο την ύπαρξη μιας επαναστατικής ιδέας, αλλά κι ένα μεγάλο ρίσκο που ενέχει τον κίνδυνο της αποτυχίας. Όμως, αν όχι τώρα, τότε πότε;
Αυτό σκέφτηκε ο Μιχάλης Σιάμκας, ο ιδρυτής της Skills4Gigs, ο οποίος στα 30 του χρόνια έκανε τη μικρή του επανάσταση, αφήνοντας μια πολύ καλή θέση σε πολυεθνική διαφημιστική εταιρεία, με εξαιρετικές απολαβές και την προοπτική μιας επιτυχημένης καριέρας, για να κάνει την ιδέα του πράξη κι ένα όνειρο πραγματικότητα, όπως ο ίδιος αναφέρει στη MP.
Γράφει ο ΚΩΣΤΑΣ ΖΟΡΓΙΟΣ
Κατ’ αρχάς, πες μας δύο λόγια για τον εαυτό σου και γιατί έκανες αυτή την προσωπική επανάσταση;
Γεννήθηκα στην Αθήνα και μεγάλωσα στο Μαρούσι με πατέρα Ηλεκτρολόγο Μηχανικό Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, οπότε καταλαβαίνετε γιατί έχω κολλήσει και το «μικρόβιο της τεχνολογίας»…
Σπούδασα στην Αγγλία Πολιτικές Επιστήμες και Οικονομικά κι επιστρέφοντας στην Ελλάδα το 2010, ξεκίνησα να εργάζομαι σε μία μικρή διαφημιστική εταιρεία ως Copywriter.
Ασχολήθηκα με το δημιουργικό κομμάτι και εξελίχθηκα σύντομα καθώς είχα πολλή όρεξη να μαθαίνω νέα πράγματα και να αναλαμβάνω όλο και περισσότερους νέους ρόλους, με αγαπημένους μου τα σενάρια αλλά και τη συμμετοχή μου στην ίδια την παραγωγή ενός γυρίσματος.
Με το πέρασμα του χρόνου και την εξοικείωσή μου με τα νέα μέσα τεχνολογίας, άρχισα να αντιλαμβάνομαι τη δύναμη της εικόνας σαν ένα μέσο που προσφέρει πολλές δυνατότητες. Είναι, άλλωστε, πιο ελκυστικό -και είμαι σίγουρος πως θα συμφωνήσετε σε αυτό- να σου περιγράψει κάποιος το περιεχόμενο μιας ιδέας σε ένα ολιγόλεπτο έξυπνο κι άλλες φορές χιουμοριστικό, αλλά σε κάθε περίπτωση κατατοπιστικό βίντεο, από το να κάτσεις να διαβάσεις 150 σελίδες, ξοδεύοντας αρκετό χρόνο κι έχοντας χάσει το ενδιαφέρον σου νωρίς.
Μου κόλλησε, λοιπόν, η ιδέα που σήμερα λειτουργεί υπό την ονομασία Skills4Gigs και, ξέρεις, από τη στιγμή που μου κόλλησε δεν υπήρχε περίπτωση να μη φέρω τη Γη ανάποδα για να δω που θα με οδηγήσει όλο αυτό.
Έτσι, μαζί με μια ομάδα ταλαντούχων ανθρώπων που μοιραζόμασταν το ίδιο πάθος, αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε την ιδέα μέσα στο lockdown, ακόμα κι αν πολλοί φίλοι και συγγενείς με θεωρούσαν τρελό που παίρνω τέτοιο ρίσκο. Και σήμερα, εν μέσω πανδημίας, εμείς κοιτάμε μπροστά και είμαστε αισιόδοξοι για το νέο μας εγχείρημα, που τώρα, με τα νέα δεδομένα, μπορεί να βοηθήσει αμέτρητες εταιρείες, ανεξάρτητα από τον κλάδο στον οποίο ανήκουν.
Μας έδωσες μια ιδέα, αλλά εξήγησέ μας τι ακριβώς κάνετε και πώς «κουμπώνει» κάτι τέτοιο στο σήμερα; Δώσε μας απτά παραδείγματα…
Με μια απλή εξήγηση, αναλαμβάνουμε να εκπαιδεύσουμε το προσωπικό εταιρειών μέσω ολιγόλεπτων βίντεο που παράγουμε, βασισμένων πάνω στα “manual” και τις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης. Συγκεκριμένα, αντί να κάτσει ένας καινούργιος υπάλληλος να διαβάσει ένα «εγχειρίδιο» με οδηγίες 250 σελίδων, του το παρουσιάζουμε σε μια σειρά από βίντεο.
Να δώσω απτό παράδειγμα. Πάμε στην περίοδο του κορωνοϊού, όταν τα σούπερ μάρκετ είδαν ξαφνικά τη ζήτηση να αυξάνεται κατά 100% σε ορισμένες περιπτώσεις και συγχρόνως να αυξάνονται σε τεράστιο ποσοστό και οι online παραγγελίες. Οι υπάλληλοι έπρεπε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να αναπτύξουν κι άλλες δεξιότητες κι αυτό ήταν πολύ πιο εύκολο να γίνει μέσω σύντομων και στοχευμένων βίντεο, από το να γίνει με σεμινάρια που θα απαιτούσαν και αρκετές εργατοώρες.
Σκεφτείτε ότι έτσι παρακάμπτεις ώρες διδασκαλίας σε αίθουσες που συνήθως πρέπει να νοικιάσεις, απέναντι σε ένα κοινό που συχνά κουράζεται και βαριέται γιατί νωρίτερα έχει δουλέψει, με αποτέλεσμα πολύ συχνά να μη συγκρατεί όλες αυτές τις πληροφορίες που λαμβάνει, άρα κάνοντας μια προσπάθεια χωρίς ουσία. Συμπληρώστε ότι όλα αυτά δεν είναι εύκολα σε μια περίοδο πανδημίας. Αντιλαμβάνεστε τώρα πώς κουμπώνει…
Σαν ιδέα είναι κάτι που «ξεσηκώσατε» από το εξωτερικό;
Η ιδέα του “last mile training” ή “objective based training” όπως λέγονται, έχει αρχίσει να αντικαθιστά τα διετή και τετραετή τμήματα των Πανεπιστημίων. Αυτό σημαίνει ότι ένας εργοδότης ψάχνει συγκεκριμένες γνώσεις και όχι γενικότερες γνώσεις που αποκτώνται σε βάθος χρόνου, για να συνεργαστεί με έναν υποψήφιο εργαζόμενο. Σε ό,τι αφορά δηλαδή την αγορά εργασίας, οι ανάγκες -τουλάχιστον στις ΗΠΑ- έχουν γίνει πολύ πιο συγκεκριμένες.
Σκεφτείτε τώρα ότι υπάρχει μια ασυμβατότητα μεταξύ της εποχής και της πληροφορίας της εκπαίδευσης, όταν προσπαθείς να μοιράσεις πληροφορίες στη γενιά των millennials που ασχολείται με το Instagram, το Twitter και το Youtube, δίνοντάς της τόμους βιβλίων.
Με αυτές τις δύο γενικές παρατηρήσεις στο μυαλό μας, φτιάξαμε την Skills4Gigs, με σκοπό να αποδείξουμε ότι πολύ συγκεκριμένες γνώσεις, για τις οποίες απαιτούνται 15 λεπτά ή μισή ώρα εκπαίδευσης για να αποκτηθούν, έχουν πιστοποιηθεί και υπάρχουν για κάθε εργαζόμενο μιας εταιρείας. Και μάλιστα, μέσω του video είναι και πιο εύκολο να απορροφηθούν και να γίνουν κατανοητές.
Για να συνοψίσω, λοιπόν, η ιδέα του training μέσω του βίντεο προφανώς και υπάρχει και μάλιστα είναι πολύ διαδεδομένη στο εξωτερικό, ωστόσο προς ώρας δεν έχουμε συναντήσει στην Ελλάδα κάποια άλλη εταιρεία που κάνει αυτό που κάνουμε εμείς.
Ποιο είναι το εύρος των εταιρειών που μπορούν να απευθυνθούν στη Skills4Gigs;
Ως επί το πλείστον είναι εταιρείες που ξοδεύουν πολλές εργατοώρες σε εκπαίδευση και οι οποίες συγχρόνως έχουν και αρκετό προσωπικό. Ένα καλό παράδειγμα είναι τα σούπερ μάρκετ.
Για να γίνω και συγκεκριμένος και να δώσουμε και μια ιδέα πόσο μπορεί να βοηθήσει πρακτικά ο δικός μας τρόπος προσέγγισης σε ό,τι αφορά στην εκπαίδευση: αν ένας καινούργιος ταμίας χρειάζεται πέντε ημέρες σε εργατοώρες με το παραδοσιακό «σύστημα», με τα βίντεο και κάποια βασική βοήθεια από τους παλαιότερους μπορούμε να μειώσουμε το διάστημα εκπαίδευσής του σε μιάμιση μέρα.
Θέλω, επίσης, να επισημάνω κάτι πολύ σημαντικό. Έστω ότι ο νέος ταμίας δεν καταλάβει σωστά κάτι και το αντιληφθεί σε ανύποπτο χρόνο δουλεύοντας. Θα χρειαστεί να κάνει ερωτήσεις σε κάποιον άλλον ή πολλές φορές θα ντραπεί. Αν υπάρχει, όμως, διαθέσιμο βίντεο, θα μπορεί επί τόπου να ανατρέξει στο σημείο που διδάχθηκε τη συγκεκριμένη «δεξιότητα» χωρίς να απασχολήσει κανέναν και κυρίως δε θα μείνει με την απορία και δε θα κάνει κάποιο λάθος που μπορεί να του κοστίσει την αξιοπιστία του.
Δεν είναι, όμως, μόνο τα σούπερ μάρκετ. Στοχεύουμε σε εταιρείες με μεγάλο εργατικό δυναμικό και υπαλλήλους που μεταφέρονται γρήγορα από τη μία εργασία στην άλλη.
Πώς γίνεται η διαδικασία όταν σας ζητά μια εταιρεία να συνεργαστείτε;
Κάθε εταιρεία έχει κάποιες διαδικασίες για το πώς πρέπει να εργάζονται και να συμπεριφέρονται οι υπάλληλοι, οι οποίες είτε είναι καταγεγραμμένες είτε χρησιμοποιείται το μοντέλο «ο παλιός εκπαιδεύει τον καινούριο».
Εμείς είτε παίρνουμε τις καταγεγραμμένες «οδηγίες» είτε πάμε και βλέπουμε διά ζώσης πώς δουλεύουν οι εργαζόμενοι, έχοντας πάντα τη βοήθεια κάποιου υπεύθυνου της εκάστοτε εταιρείας. Αφού μαζέψουμε το εκπαιδευτικό υλικό, το μεταφράζουμε σε σενάριο, το αποδίδουμε σε μορφή βίντεο και εν συνεχεία γίνονται τα γυρίσματα. Τα βίντεο είναι από 45 δευτερόλεπτα μέχρι δύο λεπτά και ο σκοπός της μικρής διάρκειας είναι να απαντούν σε συχνές ερωτήσεις.
Θα πρέπει, δε, να πω ότι ο κόσμος δεν πρέπει να τρομάζει ακούγοντας «παραγωγή βίντεο», γιατί οι τιμές που εξασφαλίζουμε δεν έχουν καμία μα καμία σχέση με αυτό που ενδεχομένως να υπάρχει στο μυαλό του…
Πού θα ήθελες να βρίσκεται η Skills4Gigs τον Σεπτέμβριο του 2021;
Θέλω να πηγαίνουμε βήμα βήμα. Το βασικότερο, λοιπόν, για μας είναι να έχουμε βοηθήσει όσες περισσότερες εταιρείες γίνεται να εκπαιδεύσουν σωστά το εργατικό δυναμικό τους και να είναι ικανοποιημένες από τις υπηρεσίες που παρείχαμε. Αλλά και οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι να έχουν αντλήσει από εμάς τις πληροφορίες που χρειάζονταν με έναν ενδιαφέροντα τρόπο που τους λύνει τα χέρια και κάνει την επαγγελματική τους καθημερινότητα πιο εύκολη και παραγωγική. Αυτή, άλλωστε, είναι και η καλύτερη διαφήμιση για μια νεοσύστατη εταιρεία…
Website: https://skills4gigs.com/
Facebook: Skills4Gigs