Μια νέα εποχή ξημερώνει στον παγκόσμιο χάρτη των social media, καθώς ο CEO της Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ανακοίνωσε το νέο, μεγαλεπήβολο πλάνο του που έρχεται να ταράξει τα νερά.
Το Facebook, λοιπόν, έχει έναν νέο «μπαμπά» με νέο όνομα: Meta.
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε τις αλλαγές το βράδυ της Πέμπτης, 28.10.2021, λέγοντας πως ήθελε ένα νέο brand με πιο καθαρή εταιρική δομή ώστε να μπορεί να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην επόμενη μέρα του ίντερνετ, δηλαδή στην μετά social media εποχή.
Η αλλαγή έρχεται βέβαια σε μια εποχή μεγάλης πίεσης για το Facebook, το οποίο τις τελευταίες εβδομάδες έχει βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα μετά την διαρροή εγγράφων και τις καταγγελίες της μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος και πρώην εργαζόμενη της εταιρείας, Φράνσις Χάουγκεν, ότι ο κολοσσός των social media βλάπτει τα παιδιά και προκαλεί διαιρέσεις.
Η αλλαγή δεν θα επηρεάσει το όνομα και το σήμα κατατεθέν της εταιρείας, δηλαδή η μπλε εφαρμογή θα… συνεχίσει να λέγεται «Facebook».
Ωστόσο θα σημαίνει ταυτόχρονα μια νέα ταυτότητα. Μια νέα «ομπρέλα» στην ουσία κάτω από την οποία θα βρίσκονται το Facebook, το Instagram, το WhatsApp και το Messenger.
Το «Meta» λοιπόν θα ελέγχει αυτές τις τέσσερις εφαρμογές, με το όνομά του να προκύπτει από την ιδέα της «metaverse», έναν όρο που μελλοντικά θα αναφέρεται στο ίντερνετ που δίνει έμφαση στην εικονική πραγματικότητα.
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ είπε στην φουτουριστική -ομολογουμένως- live παρουσίασή του πως το «metaverse» θα είναι το «επόμενο σύνορο του ίντερνετ».
Ο CEO του «κολοσσού», ο οποίος έχει επιδείξει διαχρονικά το ενδιαφέρον στην μελέτη της αρχαίας Ελλάδας και Ρώμης, σημείωσε πως ο όρος «meta» σημαίνει… μετά στα ελληνικά.
Το βήμα παραπάνω δηλαδή, σαν αυτό που οραματίζεται για την επόμενη μέρα στο ίντερνετ.
Αμέσως μετά την ζωντανή παρουσίαση, με ανάρτησή του, ο ιδρυτής του Facebook, εξηγεί τη νέα σελίδα στην εποχή της εικονικής πραγματικότητας.
«Όταν ξεκίνησα το Facebook, πληκτρολογούσαμε ως επί το πλείστον κείμενο σε ιστοσελίδες. Όταν αποκτήσαμε τηλέφωνα με κάμερες, το διαδίκτυο έγινε πιο οπτικό και κινητό. Καθώς οι συνδέσεις γίνονταν ταχύτερες, το βίντεο έγινε ένας πλουσιότερος τρόπος να μοιραζόμαστε εμπειρίες» αναφέρει.
Και συνεχίζει: «Η επόμενη πλατφόρμα θα είναι ακόμη πιο καθηλωτική – ένα ενσώματο διαδίκτυο όπου θα είστε μέσα στην εμπειρία, όχι απλώς θα την κοιτάτε. Το αποκαλούμε αυτό metaverse και θα αγγίξει κάθε προϊόν που κατασκευάζουμε. Από εδώ και στο εξής, θα είμαστε πρώτα στο metaverse, όχι στο Facebook. Αυτό σημαίνει ότι με την πάροδο του χρόνου δεν θα χρειάζεστε λογαριασμό στο Facebook για να χρησιμοποιήσετε τις άλλες υπηρεσίες μας» λέει στην συνέχεια.
«Καθώς το νέο μας εμπορικό σήμα αρχίζει να εμφανίζεται στα προϊόντα μας, ελπίζω ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα γνωρίσουν το εμπορικό σήμα Meta και το μέλλον που αντιπροσωπεύουμε» αναφέρει σε άλλο σημείο της ανάρτησης.