Η ανάγκη για βιώσιμη κινητικότητα στο μέλλον επηρεάζει ποικιλοτρόπως τον τομέα των μεταφορών. Το επόμενο μεγάλο στοίχημα για τα κράτη και τους κατασκευαστές είναι η δημιουργία του υπερ-τρένου που θα ταξιδεύει ταχύτερα από αεροπλάνο, θα καταναλώνει σημαντικά μικρότερη ποσότητα ενέργειας σε σχέση με αυτό και θα εκπέμπει παράλληλα μηδενικούς ρύπους.

Για τη δημιουργία αυτού του υπερ-τρένου που θα ταξιδεύει με ταχύτητα κοντά ή και πάνω από την ταχύτητα του ήχου απαιτείται η κατασκευή μιας σήραγγας που θα του επιτρέπει να ταξιδεύει σε κενό αέρα.

Η εν λόγω σήραγγα θα επιτρέψει επί της ουσίας τον εκμηδενισμό της αεροδυναμικής αντίστασης και με τη χρήση της τεχνολογίας μαγνητικής αιώρησης (Maglev) μηδενίζεται ουσιαστικά και η αντίσταση κύλισης, ενώ έτσι μειώνεται δραστικά και η κατανάλωση ενέργειας.

Το project Hyperloop, όπως ονομάζεται, ξεκίνησε αρχικά από τον Elon Musk. Ωστόσο στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε από το αφεντικό της Tesla με τη σκυτάλη να πηγαίνει έπειτα και κυρίως στο ιδιαίτερα ελπιδοφόρο πρόγραμμα «TUM Hyperloop» του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου, το οποίο και προχώρησε στην επόμενη σημαντική φάση του.

Ειδικότερα και σύμφωνα και με τη σχετική ενημέρωση, οι εργασίες της κατασκευής της πρώτης πειραματικής σήραγγας όχι μόνο ολοκληρώθηκαν έπειτα από λιγότερο από ένα έτος, αλλά έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και οι πρώτες δοκιμές της «κάψουλας-βαγονιού» που χρησιμοποιείται με επιβάτες.

Τα επίσημα εγκαίνια του δοκιμαστικού «σωλήνα» που κατασκευάστηκε από σκυρόδεμα υψηλής αντοχής και έχει μήκος μόλις 24 μέτρα, πραγματοποιήθηκαν πριν από λίγες ημέρες στη Βαυαρία. Παρόντας ήταν και ο πρωθυπουργός της Βαυαρίας, Dr. Markus Söder, με το project να έχει την πλήρη υποστήριξη του γερμανικού κρατιδίου.

Κατά τα εγκαίνια έγινε παρουσίαση της πλήρως λειτουργικής σήραγγας που έχει διάμετρο τεσσάρων μέτρων και αποβάλλει τον αέρα από μέσα της με χρήση ισχυρής αντλίας, αλλά και της κάψουλας-βαγονιού που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως και πέντε άτομα.

Αν και δεν επιτρέπει την επίτευξη των εξωπραγματικών ταχυτήτων που υπόσχεται λόγω του πολύ μικρού μήκους της, η σήραγγα δίνει την ευκαιρία στους ερευνητές να εξετάσουν και να εξελίξουν όλες τα απαραίτητα επί μέρους στοιχεία, όπως για παράδειγμα το σύστημα κίνησης και αιώρησης και τη λειτουργία του, τη συμπεριφορά της κάψουλας σε κενό αέρα αλλά και όλες τις δικλείδες για την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών.

Τα τρένα που κινούνται με μαγνητική αιώρηση μέσα σε κενό αέρος μπορούν να φέρουν πραγματικά την επανάσταση στον τομέα των μεταφορών και να κάνουν τις πτήσης σε μία ήπειρο πραγματικά περιττές, αφήνοντας το αεροπλάνο να ταξιδεύει μόνο πάνω από θάλασσες και ωκεανούς.

Ανά επιβάτη ένα τέτοιο υπερ-τρένο που κινείται με ταχύτητες της τάξης των 1.100-1200 χλμ./ώρα εκτιμάται ότι καταναλώνει μόλις το 1/7 της ενέργειας που απαιτεί ένα αεροπλάνο. Προσφέρει παράλληλα μετακίνηση χωρίς να εκπέμπει ρύπους αφού κινείται με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ είναι πιο γρήγορο σε σχέση αφού μεταφέρει τους επιβάτες του απευθείας από μια πόλη στην άλλη γλιτώνοντας έτσι και το χρόνο που χρειάζεται για να πάει κάποιος από το εκάστοτε αεροδρόμιο σε ένα αστικό κέντρο.

Φυσικά υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μέχρι να έρθει η ώρα της εμπορικής εφαρμογής του TUM Hyperloop αφού σύμφωνα και με τους ερευνητές του γερμανικού πανεπιστημίου σκοπός τους είναι μέχρι το τέλος της 10ετίας να έχουν ολοκληρωθεί όλα εκείνα τα βήματα εξέλιξης που θα επιτρέπουν στο υπερ-τρένο να μεταφέρει επιβάτες με ταχύτητα 800 χλμ./ώρα.

Προηγούμενο άρθροΦωτιά στον Βρανά
Επόμενο άρθροΟ Έλληνας που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο και χτίζει σχολεία και ιατρεία