H Marathon Press σάς κρατάει ενημερωμένους με όλα τα τελευταία νέα των Δήμων Μαραθώνα, Ραφήνας – Πικερμίου και της Ανατολικής Αττικής!
Γράφουν οι :
-Γιώργος Κώτσηρας, δικηγόρος, LL.M, υ/Διδάκτωρ Νομικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών
-Ροδάνθη Τζωρτζάκη, δικηγόρος, LL.M
-Γιώργος Κατσαβός, δικηγόρος, LL.M
Εν μέσω του ασφυκτικού κλίματος οικονομικής ύφεσης που ταλανίζει την εγχώρια οικονομία, η πλειοψηφία των εργαζομένων της χώρας βρίσκεται ολοένα και περισσότερο αντιμέτωπη με την πρακτική πολλών εργοδοτών να καθυστερούν για μεγάλο χρονικό διάστημα ή ακόμη και να μην καταβάλλουν σε αυτούς τις δεδουλευμένες αποδοχές τους.
Γράφουν οι :
-Γιώργος Κώτσηρας, δικηγόρος, LL.M, υ/Διδάκτωρ Νομικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών
-Ροδάνθη Τζωρτζάκη, δικηγόρος, LL.M
-Γιώργος Κατσαβός, δικηγόρος, LL.M
Με το πρόσφατο νομοθέτημα, αποκαλούμενο και ως «πολυνόμο», άλλως Μνημόνιο ΙΙΙ (ν.4093/2012) υπήρξε, μεταξύ άλλων, και η πρόβλεψη σχετικά με την διαθεσιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων.
Γράφουν οι :
-Γιώργος Κώτσηρας, δικηγόρος, LL.M, υ/Διδάκτωρ Νομικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών
-Ροδάνθη Τζωρτζάκη, δικηγόρος, LL.M
-Γιώργος Κατσαβός, δικηγόρος, LL.M
Τι είναι στην πράξη ένα Σύνταγμα; Θεωρητικά είναι ο Θεμελιώδης Νόμος μίας Πολιτείας, με τον οποίο οφείλουν να συμφωνούν όλες οι πράξεις της εκτελεστικής και της νομοθετικής εξουσίας και ο γνώμονας βάσει του οποίου υποχρεούται να αποφασίζει η δικαστική εξουσία.
Γράφουν οι :
-Γιώργος Κώτσηρας, δικηγόρος, LL.M, υ/Διδάκτωρ Νομικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών
-Ροδάνθη Τζωρτζάκη, δικηγόρος, LL.M
-Γιώργος Κατσαβός, δικηγόρος, LL.M
Η Διαμεσολάβηση είναι μία από τις εναλλακτικές μεθόδους επίλυσης διαφορών, με την οποία τα αντιμαχόμενα μέρη, μέσω μιας κοινά αποδεκτής διαδικασίας και σε ουδέτερο τόπο, παρουσία και με την απαραίτητη βοήθεια ενός τρίτου προσώπου επιλογής τους, του διαμεσολαβητή, καταλήγουν σε μια κοινά αποδεκτή επίλυση της διαφοράς τους. Η διαδικασία αυτή εισήχθη στο ελληνικό δίκαιο με τον νόμο 3898/2010, με τον οποίο ενσωματώθηκε στο εθνικό μας δίκαιο η κοινοτική οδηγία 2008/52/ΕΚ.
Η οικονομική κρίση που καθημερινά βιώνουμε στη χώρα μας είχε ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, τις βίαιες αλλαγές στην εργασιακή καθημερινότητα μεγάλης μερίδας των πολιτών. Μια σειρά από μέτρα άλλαξε άρδην το νομοθετικό πλαίσιο της εργατικής νομοθεσίας, προκειμένου οι εργασιακές σχέσεις να γίνουν, όπως ελέχθη, πιο «ευέλικτες», έτσι ώστε να επιτευχθεί η αύξηση της ανταγωνιστικότητας της εθνικής οικονομίας. Η αναντίρρητη ανάγκη για προσέλκυση επενδύσεων αλλά και για ενίσχυση των υφιστάμενων επιχειρήσεων, οι οποίες αποτελούν τον σκληρό πυρήνα της εθνικής οικονομίας, δεν πρέπει, να συνεπάγεται αυτόματα τη δραματική και καταχρηστική επιδείνωση της διαπραγματευτικής ισχύος του εργαζομένου, πολλώ δε μάλλον η επιδείνωση αυτή να έχει και ερείσματα νομικού χαρακτήρα. Στο παρόν άρθρο θα επιχειρήσουμε να σκιαγραφήσουμε ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του νέου νομοθετικού πλαισίου, όπως ισχύει και όπως δια της επαγγελματικής μας εμπειρίας έχει γίνει αντιληπτό, προκειμένου ο πολίτης να αποκτήσει μια γενική εικόνα αυτού.
Οι ν. 3842/2010, 3846/2010, 3863/2010, 3899/2010, 3986/2011 επέφεραν τις σημαντικότερες αλλαγές στο καθεστώς του εργατικού δικαίου. Ειδικότερα, το νέο πλαίσιο χαρακτηρίζεται από διευκόλυνση ευέλικτων μορφών απασχόλησης (π.χ. μερική απασχόληση, εκ περιτροπής εργασία, σύμβαση υπηρεσιών, κατ΄ οίκον απασχόληση, σύμβαση ορισμένου χρόνου κ.α.), καθώς και από την πρόβλεψη εξαιρέσεων από γενικές ρυθμίσεις, όπως ενδεικτικά η δυνατότητα απόλυσης χωρίς αποζημίωση για τους πρώτους δώδεκα μήνες. Επίσης, επέφερε αλλαγές σε θέματα κόστους για τις επιχειρήσεις, όπως αλλαγές στα ζητήματα ποσού, τρόπου και χρόνου καταβολής της αποζημίωσης απόλυσης, του χρόνου προειδοποίησης κ.α. Μια εκ των σημαντικότερων, όμως, αλλαγών που επέφερε το ως άνω νομοθετικό πλαίσιο είναι ο περιορισμός της δυνατότητας της διαιτησίας όπως ίσχυε στο παρελθόν, ενώ η δυνατότητα απόκλισης από τα προβλεπόμενα στις κλαδικές-ομοιοεπαγγελματικές συμβάσεις, με ενίσχυση της διαπραγματευτικής δυνατότητας του εργοδότη κατά τη σύναψη της ατομικής σύμβασης εργασίας, η οποία σε μεγάλο αριθμό περιπτώσεων έχει ως όριο μόνον την Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, κατήργησε επί της ουσίας τις συλλογικές διαπραγματεύσεις. Η οδυνηρή αντιμετώπιση που το ελληνικό κράτος επιφυλάσσει στη νέα γενιά έμπρακτα αποτυπώνεται στην πρόβλεψη της δυνατότητας για ακόμα πιο μειωμένο μισθό για νέους κάτω των 25 ετών…
Τόσο στην περιοχή μας όσο και σε άλλες εννέα περιοχές της Βορειοανατολικής Αττικής έχει πλέον ολοκληρωθεί η ανάρτηση των προσωρινών κτηματολογικών στοιχείων (πινάκων και διαγραμμάτων), οπότε και βρίσκονται στο στάδιο επεξεργασίας όλες οι υποβληθείσες ενστάσεις διόρθωσης των στοιχείων αυτών. Πρόκειται για τις περιοχές Άγιος Στέφανος, Ανθούσα, Διόνυσος, Μαραθώνας, Νέα Μάκρη, Πικέρμι, Ραφήνα, Ροδόπολη (Μπάλας) και Σταμάτα. Με τις περιοχές αυτές ολοκληρώνεται το πρόγραμμα Αναρτήσεων κτηματολογικών στοιχείων σε 33 περιοχές της χώρας που ξεκίνησε σταδιακά από τον περασμένο Ιούνιο.
ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ: ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΣΑ Ή ΜΑΓΙΚΗ ΛΥΣΗ;
Γράφουν οι :
-Γιώργος Κώτσηρας, δικηγόρος, LL.M, υ/Διδάκτωρ Νομικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών
-Ροδάνθη Τζωρτζάκη, δικηγόρος, LL.M
-Γιώργος Κατσαβός, δικηγόρος, LL.M